אקסל רכשה את דטה טק בעסקת מניות בשווי של 17 מיליון שקלים

היא השלימה את רכישת 100% ממניות דטה טק תמורת כ-10% ממניותיה ● הסיבה העיקרית להסכם: דטה טק מפיצה את המוצרים של סיסקו

רוכשת. אקסל סולושנס

אקסל סולושנס הודיעה הבוקר (ב') כי היא השלימה את רכישת 100% ממניות דטה טק פתרונות מתקדמים מרפק תקשורת ותשתיות. הרכישה בוצעה תמורת הקצאה של 10% ממניות אקסל בשווי של 17 מיליון שקלים. על פי ההסכם, רפק יכולה להגיע לאחזקה של 12% ממניות אקסל, בהתאם לעמידה של דטה טק באבני דרך בשנים הבאות.

דטה טק עוסקת בהפצתם ואספקתם של ציוד תקשורת, שרתים, פתרונות ענן, תוכנות ייעודיות ומערכות וידיאו וטלפוניה. במסגרת זו, היא משווקת, בין היתר, את מוצריה של סיסקו – שזו הסיבה המרכזית להסכם הרכישה. חברה בולטת נוספת שהנרכשת מפיצה את מוצריה היא פוג'יטסו. בדצמבר האחרון חתמו שתי החברות על מזכר הבנות לקראת רכישה – שהושלמה אתמול.

המכירות של דטה טק ברבעון הראשון של 2022 עמדו על 27 מיליון שקלים והרווח הנקי הסתכם ב-1.3 מיליון. היקף ההכנסות של אקסל ברבעון הראשון עמד על 35 מיליון שקלים – מה שאומר שהמכירות של שתי החברות הכניסו להן ברבעון 62 מיליון. ב-2021 כולה עמדו מכירותיה של דטה טק על 88 מיליון שקלים והרווח הנקי הגיע לחמישה מיליון.

"הרכישה – חלק מהאסטרטגיה של אקסל בתחום ה-M&A"

אקסל סולושנס קנתה בשנה שעברה את השליטה בשתי חברות ישראליות. האחת היא ישראלינק, שאקסל רכשה 52.5% ממניותיה במאי אשתקד. החברה הנרכשת פועלת בתחום של מערכות טכנולוגיה ותקשורת לערים חכמות. כמה חודשים קודם לכן, בינואר 2021, היא קנתה 55% מצ'יפ פי.סי., לפי שווי של ארבעה מיליון שקלים בלבד – הרבה מתחת ל-100 מיליון השקלים שהיא הייתה שווה בשיאה.

רונן שור, מנכ"ל אקסל סולושנס, אמר כי "השלמת רכישת דטה טק היא אבן דרך משמעותית לחברה, בכך שהיא מרחיבה את הפעילות של הקבוצה לתחומים נוספים ותורמת לגידול במכירות וברווח שלה. רכישת דטה טק היא השישית במסגרת מדיניות החברה ומימוש האסטרטגיה שלה בתחום המיזוגים והרכישות, והיא תרחיב את פעילות הקבוצה בתחומי הטלקום והסייבר, יחד עם נכס בדמות הסכם הפצה עם ענקית התקשורת סיסקו".

לדברי שור, "פעילותה של דטה טק סינרגית לפעילותן של החברות הבנות האחרות בקבוצה".

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. קוקי

    למה פרסום ממומן? האם אתם מנסים להשפיע על מחיר המניה????

  2. מ.ג

    דאטה טק חברה מצויינת ומקצועית מאד במוצרי סיסקו. בהצלחה.

אירועים קרובים