אאוץ': עשירי הטק הפסידו יותר מרבע טריליון דולר

בין המפסידים ב-2022: אילון מאסק וג'ף בזוס

מסכימים על צורך בהצמחת האנושות. מימין: ג'ף בזוס, מייסד ויו"ר אמזון ובלו אוריג'ין, ואילון מאסק, מייסד ומנכ"ל SpaceX.

ימים קשים: עשירי העולם מתחום ההיי-טק הפסידו השנה סכומים מטורפים. התחום היוקרתי, שהצמיח בשנים האחרונות מיליארדרים המדורגים תדיר בדירוגי העשירים, חווה טלטלות לא מעטות בשל השפעות הקורונה והשפעות משנה של המגיפה, אך לא רק.

USA Today ניתח את דירוג המיליארדרים של בלומברג, ועלה ממנו, כי שמונה מתוך עשרים עשירי העולם עשו את כספם בענף הטכנולוגיה. בתוכם, שבעה הם בין עשרת האנשים העשירים בתבל. לאותם שמונה יש שווי מצטבר של קרוב ל-1 טריליון דולר: 936 מיליארד. אלא שבמחצית הראשונה של השנה הם גם הפסידו הרבה כסף, יותר מרבע טריליון דולר: במצטבר, העשירים הללו איבדו השנה כ-256 מיליארד דולרים – כרבע מהונם.

אילון מאסק, העשיר בעולם לפני ביטול העסקה לרכישת טוויטר, שווה 223 מיליארד דולרים, והפסיד 47.7 מיליארדים השנה. שני ברשימה, ג'ף בזוס, מייסד אמזון והמנכ"ל שלה לשעבר, שווה 140 מיליארד דולרים, לאחר שהפסיד השנה 52.5 מיליארד.

ביל גייטס, מייסד משותף של מיקרוסופט בעבר ופילנטרופ בהווה, מדורג רביעי ברשימה, ובארנקו 116 מיליארד דולרים. הוא הפסיד השנה 22.4 מיליארדים. לארי פייג', מייסד משותף של גוגל, החמישי ברשימה, שווה 107 מיליארד דולרים, לאחר הפסד של 21.3 מיליארד. שישי ברשימה, סרגיי ברין, שותפו של פייג', שווה 103 מיליארד דולרים, לאחר שהפסיד השנה 20.9 מיליארד.

סטיב באלמר, התשיעי ברשימה, עשה את הונו כמנכ"ל מיקרוסופט בעשור הקודם. באמתחתו 94.6 מיליארד דולרים, לאחר שהפסיד השנה 11 מיליארד. הוא מוצא את נחמתו בבעלות של קבוצת לוס אנג'לס קליפרס המשחקת ב-NBA.

עשירי ברשימה הוא היהודי לארי אליסון, שייסד ב-1977 את אורקל. לאליסון 88.8 מיליארד דולרים, לאחר שהפסיד השנה 18.4 מיליארדים. את האובדן הוא יחווה בפינה מוצלת במרחבי 365 הקילומטרים הרבועים של האי לנאי, השישי בגודלו באיי הוואי – המצוי בבעלותו.

מארק צוקרברג, עוד יהודי ומייסד פייסבוק, שווה 63.8 מיליארד דולרים ומדורג 17. הוא הפסיד השנה 61.7 מיליארדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים