שירים של מייקל ג'קסון הוסרו משירותי סטרימינג – חשד שלא הוא שר בהם

שלושה משירי הזמר המנוח יעדרו כעת מספוטיפיי ואפל מיוזיק, בין השאר, על רקע שמועות מתמשכות שהם כוללים שירה מזויפת ● מעזבונו של הזמר ומחברת סוני מיוזיק נמסר: "הגיע הזמן להתקדם מעבר להסחת הדעת סביב העניין"

מזויף או אותנטי? מייקל ג'קסון.

אם תחפצו להאזין לשירים Breaking News, Keep Your Head Up ו-Monster של מייקל ג'קסון – כולם מתוך אלבום האוסף של הזמר המנוח, שיצא לאחר מותו ב-2010 – לא תוכלו לעשות זאת יותר דרך שירותי סטרימינג עולמיים מפורסמים כמו ספוטיפיי או אפל מיוזיק. השירים הללו הוסרו באחרונה מהפלטפורמות, עקב שמועות שהעלו חשדות כי הקול המוקלט בהם כאילו היה קולו של ג'קסון – מזויף.

עזבונו של ג'קסון אישר את דבר ההסרה אך נמסר ממנו כי הוא דוחה את האשמות, כך דיווח אתר American Songwriter. "להסרת שלושת השירים הללו אין שום קשר לאותנטיות שלהם", ציינו מטעמו. "העזבון וסוני מיוזיק מאמינים שהשיח המתמשך על הרצועות מסיח את דעתה של קהילת המעריצים והמאזינים המזדמנים של מייקל ג'קסון מלמקד את תשומת לבם היכן שהיא צריכה להיות – בקטלוג המוזיקה האגדי והעמוק של מייקל".

התביעה בגין האלבום שלאחר המוות 'מייקל'

כריכת אלבום המריבה של מייקל ג'קסון.

כריכת אלבום המריבה של מייקל ג'קסון. צילום: ויקיפדיה

השירים שהוסרו נכללים בתביעה הנוגעת לעיזבון של ג'קסון ולחברת ההפקות סוני מיוזיק, ובה נטען כי קולו של הזמר אינו מצוי בהם כלל.

הנושא הפך לשנוי במחלוקת כבר לפני שנים, אחרי שבשנת 2014 הגישה מעריצה של מלך הפופ בשם ורה סרובה תביעה ייצוגית נגד סוני מיוזיק, עזבון ג'קסון, MJJ Productions, Cascio ו-Porte – שהיו מעורבים ביצירת אלבום המחווה – בגין הטעיית צרכנים. לטענתה בתביעה, באלבום נכללו שלושה שירים שבוצעו על ידי מתחזה.

גם כמה מבני משפחתו של הזמר, כמו אימו, קתרין ג'קסון, שני ילדיו, פרינס ופריס, אחותו לה טויה ג'קסון, המפיק המוזיקלי Will.i.am ומאות מעריצים אחרים הביעו את אותו חשדות וטענות.

האלבום 'מייקל' שיצא בדצמבר 2010 היה אלבומו הראשון של ג'קסון לאחר מותו ביוני 2009 בגיל 50. התובע האחראי על התיק, קסבייר בסרה, הצהיר כי "המפיקים צריכים לעמוד בטענותיהם. אם מישהו קונה אלבום מאת אמן, הוא מצפה שהשירים באלבום נוצרו על ידי אמן זה, אלא אם צוין אחרת".

זו הסיבה שמשרד התובע הכללי של העיר לוס אנג'לס יצטרף לתובע הכללי של קליפורניה ולתשע קבוצות הגנת הצרכן אחרות שכבר תומכות בתיק של סרובה.

לפי דיווח של האתר וראייטי, בתביעה, הווארד ויצמן, עורך הדין של עיזבון ג'קסון, ציטט מספר רב של מהנדסים, מוזיקאים, מנהלים ווקאליים, מנהלים ומוזיקולוגים שאיתם התייעץ כדי לקבוע את האותנטיות של השירה. לדבריו, "יש לנו אמון מוחלט בתוצאות המחקר המקיף שלנו, כמו גם בדיווחים של אלה שהיו באולפן עם מייקל, שהקולות באלבום החדש הם שלו".

מייקל ג'קסון ומעריצים, וג'יימס סאפצ'וק, שהעיד בסרט כי ג'קסון אנס אותו, לכאורה.

מייקל ג'קסון ומעריצים, וג'יימס סאפצ'וק, שהעיד בסרט כי ג'קסון אנס אותו, לכאורה. צילום: פליקר

זיוף השירה זניח בהשוואה לטענות לפדופיליה חמורה 

נזכיר כי הפרשה הזו אינה הסוגיה המרכזית שבה עוסק ועסק העולם לאחר מותו של ג'קסון. למעשה היא נחשבת כעניין זניח לגמרי בהשוואה לסערה הציבורית שחולל בשנת 2019 הסרט התיעודי "לעזוב את נוורלנד". הסרט חשף סדרת עדויות שלא הוצגו קודם לכן, ושלפיהן ג'קסון התעלל, לכאורה, מינית בילדים בני חסותו.

הסרט, שהופק ובוים על ידי דן ריד, הוצג לראשונה בפסטיבל הסרטים סאנדנס ביוטה שבארה"ב. במהלכו מעידים הגברים הצעירים וייד רובסון (שנפגש עם ג'קסון אחרי שזכה בתחרות ריקוד בסגנון הייחודי לזמר) וג'יימס סייפצ'ק (שהכיר את ג'קסון לראשונה על סט פרסומת לפפסי, כי כשהיו בני שבע ועשר ניהלו "מערכות יחסים ארוכות" עם ג'קסון. הסרט חושף למעשה כי ג'קסון אנס, לכאורה, את הילדים הללו, ואולי גם רבים אחרים, ואז העלים ראיות ובנה מקומות מסתור על מנת שמעשים אלו לא יחשפו לעולם.

לאחר שהסרט יצא לאקרנים חלה ירידה בהשמעות שיריו ובנוכחותו הציבורית של האמן. תחנות רדיו ציבוריות שונות (ביניהן גם בארץ) הודיעו כי יפסיקו או יפחיתו את השמעת שיריו, וחברות פרסום הפחיתו את השימוש במותג שהיה, שהפך לפחות אהוב בהרבה אחרי החשיפות של מעלליו, לכאורה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים