באיחור של שנה: אושר חוק עידוד מו"פ המסדיר את פעולת רשות החדשנות

עם הקמת הממשלה ובמסגרת ארגון משרדי הממשלה, הוחלט להעביר את רשות החדשנות ממשרד הכלכלה - שם היא פעולה באופן מסורתי עוד בתקופה שהייתה חלק מהמדען הראשי - למשרד המדע והחדשנות, אך רק כעת זה יקרה רשמית

דרור בין, מנכ"ל רשות החדשנות.

במסגרת ניקוי שולחן, רגע לפני פיזורה, אישרה הכנסת בסוף השבוע בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק לעידוד מחקר פיתוח וחדשנות טכנולוגית בתעשייה. החוק מסדיר, בדיעבד, את פעילות רשות החדשנות, במסגרת משרד המדע והחדשנות.

עם הקמת הממשלה ובמסגרת ארגון משרדי הממשלה, הוחלט להעביר את רשות החדשנות ממשרד הכלכלה – שם היא פעולה באופן מסורתי עוד בתקופה שהייתה חלק מהמדען הראשי – למשרד המדע והחדשנות. מאחר שהרשות היא גוף סטטוטורי עצמאי, היה צורך בתיקון סעיפים מסוימים בחוק, כדי שיאפשרו את פעילות שרת המדע.

בפועל, הרשות פעלה לאורך כל השנה במסגרת החדשה. הצעת החוק אושרה בקריאה ראשונה בחודש מאי, והועברה לדיון בוועדת הכספים.

התיקון לחוק עבר מספר שינויים, לאחר שטיוטת התיקון הראשונה עוררה התנגדות, הן ברשות החדשנות והן בקרב בכירים בענף. על פי אותה טיוטה, אם הייתה מאושרת, מעמדה העצמאי של הרשות היה נפגע והיה חשש להתערבות פוליטית של שרים, בעיקר במינוי ראש הרשות והיו"ר.

לאחר מו"מ קצר הוגשה טיוטה חדשה לאישור הממשלה בינואר 2022, שאשררה מחדש את עצמאות הרשות, וכללה סעיף שקבע כי "לא יחול שינוי באופן שבו ימונה ראש הרשות, וכי הליך הבחירה ייעשה על ידי ועדת איתור, כפי שמקובל בשירות המדינה".

הצעת חוק הונחה בחודש מאי השנה על שולחנה של ועדת הכספים, לאחר שעברה בקריאה ראשונה, וביום חמישי, במסגרת חבילת הצעות החוק שעברו על ידי הקואליציה והאופוזיציה, אושרה גם ההצעה הזו ללא התנגדות.

כעת נותר השאלה האם גם הממשלה הבאה שתבחר תשאיר את הרשות במסגרת הזו, והאם לא – יידרשו תיקוני חקיקה חדשים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים