ShopTalk Europe 2022: חדשנות בקמעונאות עם סטארט-אפים מישראל

נציג אנשים ומחשבים נפגש עם כמה חברות ישראליות שהציגו בכנס Shoptalk Europe 2022, שעוזרות לקמעונאים ולמותגים הגדולים בעולם להמשיך להיות חדשניים במציאות החדשה

30/06/2022 11:16
ShopTalk Europe 2022

כנס Shoptalk שמתקיים מדי שנה בלאס וגאס הגיע השנה לראשונה ללונדון – בירת המסחר והקניות של אירופה. הכנס מושך אליו אלפי משתתפים, שמגיעים לשמוע על טכנולוגיה בשירות ענף הקמעונאות – טכנולוגיה לחנויות פיזיות ולסחר אלקטרוני. כמו בכנס האמריקני, גם בגירסה האירופית של הכנס השתתפו כמה חברות ישראליות פורצות דרך – חלקן חברות בצמיחה עם הכנסות משמעותיות, שבין לקוחותיהן רשתות קמעונאים ומותגים בינלאומיים מובילים, וחלקן חברות הזנק בשלבים מוקדמים, ששואפות להגיע לפריצה הגדולה.

חברת ריסקיפייד (riskified), לדוגמה, שכבר נסחרת בבורסת נאסד״ק, היא ספקית פתרונות למניעת הונאות באתרי סחר אלקטרוני. החברה הציגה בכנס את פתרונותיה בתחום התשלומים, שמגדילים משמעותית את הכנסותיהם של המותגים המובילים בעולם דוגמת Booking.com, Gucci, Wish ו-Aldo. בצמוד לכנס אירחו אנשי החברה באירוע פרטי שותפים מתעשיות הפינטק והריטייל באירופה, ובהם גם נוכחות מכובדת של נציגי חברות טכנולוגיה ישראליות.

נציגי ריסקיפייד לכנס.

נציגי ריסקיפייד לכנס. צילום: גיא ערן

חברה ישראלית נוספת שהציגה בכנס היא שופיק (Shopic), שמפתחת מכשיר מבוסס בינה מלאכותית שמזהה באופן אוטומטי כל מוצר שנכנס לעגלת הקניות ויוצא ממנה באמצעות מצלמות וראייה ממוחשבת, ומאפשר לבצע את התשלום. הפתרון למעשה חוסך לחנות את הצורך בקופות. החברה הציגה בזמן אמת לעוברים ולשבים את פתרון העגלה החכמה שלה בביתן, ששם דגש על הוויזואליות ודימה חוויה אמיתית של מסע לקוח. המבקרים בביתן התנסו בטכנולוגיה של שופיק כאילו הם בחנות פיזית אמיתית וקיבלו גם הצצה על הטכנולוגיה בפעולה באמצעות סרטון ייעודי שהוקרן בביתן. התצוגה גרפה ההתלהבות רבה, בעיקר סביב ההדמיה שעוררה חיוכים, הנאה והתרשמות מעתיד הקמעונאות, שזמין כבר היום במספר רשתות בעולם.

רז גולן, מייסד-שותף ומנכ״לֹ שופיק.

רז גולן, מייסד-שותף ומנכ״לֹ שופיק. צילום: עדן שוורץ

בנוסף, רז גולן, מייסד-שותף ומנכ״ל שופיק, לקח חלק בפאנל, שבמהלכו סיפר על עתיד הקמעונאות ועל האופן שבו הפתרון הטכנולוגי של שופיק לוקח חלק מעיצוב עולם הקמעונאות כפי שאנו מכירים כיום. משתתפים רבים סיכמו את חווייתם משופיק ב-״איך הפתרון לא נמצא כבר בסופר השכונתי שלי?״

"בשנים האחרונות אנו עדים לפיתוח אסטרטגיות היברידיות בתחום הקמעונאות" אמר גולן, "המשלבות את היתרונות של קניות אונליין במרחב הפיזי בחנות. ישראל נמצאת בחזית המהפכה הזו. לא רק שקמו בה כמה מהסטארט-אפים החדשניים ביותר בשוק, אלא שכמה מרשתות המרכולים כאן הן מהראשונות בעולם ליישם את הטכנולוגיות האלו ברחבת המסחר שלהן, כדוגמת שופרסל. שמחנו לקחת חלק בתערוכת Shoptalk Europe, מדובר בתערוכה מובילה לפיתוחים טכנולוגיים המהווים את עתיד שוק הקמעונאות, ואנו גאים להיות חלק מעיצוב עתיד זה״.

חברה ישראלית נוספת שהציגה בכנס היא קהונה (Kahoona), המסייעת לקמעונאים ולסוחרי מסחר אלקטרוני לקבל מידע על המבקרים והלקוחות שלהם ולהציג להם חוויית קנייה מותאמת אישית יחד עם שמירה על פרטיותם. נציגי החברה דיברו בכנס על חשיבות שמירת הפרטיות, על התרחבות החברה בארה״ב ובאירופה ועל פתרונותיהם, שמתאימים למציאות הדיגיטלית החדשה של עולם ללא Cookies.

הקסה (Hexa), שגם הציגה בכנס, היא הפלטפורמה הראשונה בעולם המייצרת מודלים תלת-ממדיים עבור שימושים שונים בזירת המסחר הווירטואלי. הקסה התחילה את דרכה ב-2015 עוד לפני שעולם ה-AR והתלת מימד הפך לחובה עבור מסחר מקוון. מה שהתחיל כפלטפורמת הלבשה וירטואלית הפך למאמץ ממוקד לבצע אוטומציה של תהליך יצירת תוכן תלת מימד, שלוקח מערכת נתונים חלקיים והופך אותם למודלים תלת ממדיים בעלי נאמנות גבוהה. כיום, הקסה מתגאה בתשתית רבת עוצמה, המסוגלת לתמוך ברמת הנתונים הדרושה ליצירה ולהפצה של מודלים תלת ממדיים, חוויות של 360 מעלות ו-AR בקנה מידה גדול מבלי לוותר על האיכות. עם שותפיה של הקסה נמנות אמזון, לוג׳יטק, Crate & Barrel ,Macy’s, snap, מיקרוסופט ועוד. הקסה הציבה בתערוכה ביתן, ומנכ״ל החברה, יחיאל אטיאס, השתתף בפאנל שדיבר על טכנולוגיות חדשות ופורצות דרך בעולמות הריטייל השונים.

יחיאל אטיאס, מייסד-שותף ומנכ״ל הקסה.

יחיאל אטיאס, מייסד-שותף ומנכ״ל הקסה. צילום: יח"צ

חברה ישראלית נוספת שהציגה בכנס היא דליווריידר (Deliverider) המספקת פתרון "Endless Isle", המותאם לטכנולוגיה עבור קמעונאי מכולת העובדים באינטרנט. הפתרון מסייע לקמעונאי מכולת למכור פריטים שאינם מזון בעלות נמוכה לצד מלאי המכולת שלהם בחנות, ללא צורך ממשי להחזיק ולנהל מלאי צד שלישי במחסנים גדולים ויקרים. כך יכולים קמעונאי מכולת להתמודד עם ענקי האי-קומרס, שממשיכים להתרחב ולהציע מבחר רחב של מוצרי צריכה של צד שלישי, כולם מאוחדים לאותו סל, ללא עלויות נוספות. מייסדי החברה הציגו את הפתרון הייחודי שלהם בפני נציגי קמעונאי מכולת גדולים, שהשתתפו בכנס והראו התעניינות רבה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים