בקשת אפל לבטל שני פטנטים של קוואלקום נדחתה על הסף

בית המשפט העליון של ארצות הברית לא סיפק נימוק ברור להחלטה, אבל נראה שהיא מסתמכת על תצהיר של משרד המשפטים שלפיו הפטנטים לא פוגעים בעסקי החברה

כדאי או לאו? רישום פטנטים.

ב-2019, כשאפל וקוואלקום חתמו על הסכם רישוי שש שנתי, נדמה היה ששתי החברות טמנו לעד את קרדום המלחמה. אבל מתברר שיש עדיין השלכות לסכסוך ארוך היומין ביניהן, שהחל ב-2017: אפל פנתה לבית המשפט העליון בארצות הברית בבקשה לבטל שני פטנטים של קוואלקום שקשורים לשימוש במודם, שהיו בלב הדיון. אתמול (ב') היא נדחתה על הסף.

בית המשפט לא סיפק נימוק ברור מדוע החליט שלא לקבל את הבקשה, אבל תסקיר של משרד המשפטים האמריקני חושף כי הוא הגיש לבית המשפט תצהיר שלפיו אין ראיות המצביעות על כך שהפטנטים פוגעים בעסקים של החברה.

מדובר בשני פטנטים שנשארו קניין של קוואלקום לאחר יישוב הסכסוך בין שתי החברות. אפל מנסה לבטל זאת כי היא חוששת שקוואלקום תתחיל שוב את התביעות כשיסתיים הסכם הרישוי ב-2025 (כשיש אפשרות להאריכו עד 2027). היא נזרקה מבית המשפט העליון אחרי שזה קרה לה גם בבית משפט פדרלי, שדחה את הבקשה שלה על סמך ההסכם בין הצדדים.

ייתכן שאפל חוששת מהתגובה של קוואלקום לאור העובדה שגם את המודמים שבהם היא משתמשת במוצריה היא מתכוונת לייצר באופן עצמאי, כנראה החל בשנה הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים