פלייטיקה נרכשת לפי שווי של כ-8.5 מיליארד דולר

קרן הפרייבט אקוויטי ג'ופרי קפיטל קונה את ענקית הגיימינג מישראל תמורת 21 סנט למניה - כך דווח ב-Axios ● למרות הירידות שהיא רשמה מאז ההנפקה, מדובר בפרימיום של 46% לעומת שער המניה עם סגירת המסחר אמש (ב')

רוברט אנטוקול, מנכ"ל פלייטיקה.

פלייטיקה עוברת ידיים: שנה וחצי לאחר שיצאה להנפקה, החברה נרכשת על ידי קרן הפרייבט אקוויטי ג'ופרי קפיטל – כך דווח בתקשורת האמריקנית. הקרן צפויה לקבל לידיה את מניות הרוב של החברה, לפי 21 סנט למניה, שהם כ-8.5 מיליארד דולר. מדובר בפרימיום של 46% יותר משער המניה שלה עם סגירת המסחר בוול-סטריט אמש (ב'), והרבה מעל השווי ה-"אמיתי" של החברה, שעומד על שישה מיליארד דולר.

ענקית הגיימינג הישראלית, שנוסדה ב-2010 על ידי אורי שחק ורוברט אנטוקול, היא אחת החברות שסובלות מהמשבר בשוק ההיי-טק: השווי הנוכחי של החברה נמוך בכמחצית משווי השוק שלה בזמן ההנפקה בינואר אשתקד – אז היא גייסה 536 מיליון דולר לפי שווי של 11.7 מיליארד. מאז נחתכה המניה שלה ביותר מחצי. אתמול היא ירדה במקצת, אולם בשעות שלאחר סגירת המסחר, ולאחר הפרסום באתר Axios, היא זינקה ב-11.6%. בנוסף, החברה הודיעה בחודש שעבר כי היא מפטרת 250 עובדים, אם כי לא בישראל.

בפברואר האחרון פלייטיקה פרסמה הודעה לא שגרתית, שלפיה היא שוקלת למכור את החברה. בהודעה נמסר כי היא יוזמת "תהליך לבחינת אסטרטגיות חלופיות למיקסום שווי החברה עבור בעלי מניותיה. כחלק מהתהליך, יבחן הדירקטוריון את מגוון האלטרנטיבות הקיימות, כולל עסקה אסטרטגית או מכירת חלק או רוב מניות החברה לגורם אסטרטגי, שייבחר על ידי דירקטוריון החברה".

ג'ופרי קפיטל היא קרן שממוקדת ברכישת שליטה בחברות. מנכ"ל הקרן הוא ג'יימס לו, לשעבר בכיר בביידו, שבכובעו הנוסף הוא יו"ר אפליקציית הדייטינג גריינדר, שפונה לגברים שמחפשים להכיר גברים אחרים.

היסטוריה של העברות ידיים

פלייטיקה הוקמה, כאמור, ב-2010, ובמאי 2011 נמכרה לחברת המשחקים האמריקנית סיזרס תמורת עשרות מיליוני דולרים (בין 80 ל-90 מיליון, לפי ההערכות דאז). ביולי 2016 היא נרכשה על ידי קונסורציום סיני, שאחד הגופים בו הוא קרן ההשקעות של עלי באבא, יונפנג קפיטל. בתחילה החברה נודעה בזכות משחקי הקזינו שלה, אולם בהמשך היא התרחבה למשחקים נוספים, ונחשבת כיום לאחת מחברות הגיימינג הגדולות בעולם. היא עשתה זאת בין היתר על ידי רכישות של חברות, בהן ז'אלי בטון, אדיטור וביג בלו פרוט הישראליות, ופסיפיק אינטראקטיב הישראלית-בריטית.

הדו"חות הכספיים של פלייטיקה ברבעונים האחרונים היו חיוביים: היא סגרה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 6% בהכנסות וזינוק של 133% ברווח הנקי. ברבעון האחרון אשתקד ההכנסות שלה גדלו ב-13% והרווח הנקי צמח ב-35%, ובשנה כולה נרשמו בסעיפים אלה עליות של 9% ו-164%, בהתאמה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים