בנט: "אויב שיתקוף אותנו בסייבר – יחטוף"

יום לפני שהוא עוזב את כיסא ראש הממשלה, נפתלי בנט שחרר הצהרות לוחמניות נגד איראן - גם בסייבר ● "אתם לא יכולים יותר להכות בישראל באופן לא ישיר, גם בסייבר, ולחשוב שתתחמקו מאתנו", אמר ראש הממשלה לאויבינו

ראש הממשלה לשעבר וחבר בדירקטוריון קוונטום סורס, נפתלי בנט.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שחרר היום (ג') הצהרות לוחמניות במיוחד נגד איראן ופעילותה נגד ישראל במרחב הסייבר. לדברי בנט, "אני אומר לאויבים שלנו, ובמיוחד לאיראן: אם אתם מתעסקים עם ישראל – תשלמו מחיר. בסייבר כמו בממד הפיזי, אתם לא יכולים יותר להכות בישראל באופן לא ישיר, דרך החמאס או החיזבאללה, ולחשוב שתתחמקו מאתנו. אתם הבריון ששולחים אנשים אלינו, ונילחם בכם יותר מאשר בשליחים שלכם. מי שיתקיף אותנו בסייבר – נתקוף אותו בחזרה".

דבריו של בנט מגיעים יום לאחר שהתחוללה מתקפת סייבר על מפעל פלדה באיראן, שמתנגדי משטר מיהרו לקחת עליה אחריות, אם כי גם שמה של ישראל עולה בהקשר זה, ובכלל, מלחמת הסייבר המתמשכת בינה לבין ישראל. האחרון בשרשרת האירועים שבאופן ודאי הם חלק מהמלחמה הזאת הוא המתקפה שגורמים איראניים ביצעו בשבוע שעבר, שגרמה להפעלת אזעקות שוא בירושלים ובאילת, ויוחסה לאיראן.

יום לפני שהוא, כפי שמסתמן, עוזב את תפקיד ראש הממשלה, בנט השתתף הבוקר בשבוע הסייבר של אוניברסיטת תל אביב. הוא אמר את הדברים בשיחה שניהל עם מיכל ברוורמן בלומנשטיק, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח וסמנכ"לית טכנולוגיות הענן והבינה המלאכותית של חברת הענק. השניים סגרו מעגל, לאחר שהיו ביחד בין מייסדי סאיוטה, שבנט היה גם המנכ"ל שלה. בשיחה הם דנו על פוליטיקה ועל סייבר כאחד.

בנט עמד על לוחמת הסייבר מול הלוחמה הפיזית: "כיום אפשר לנצח את האויב בסייבר, עם קבוצה של אנשים שיושבת מאחורי מקלדת במקום 50 או 100 חיילי קומנדו מאחורי קווי האויב. הסייבר עומד להיות אחד הממדים הדומיננטיים של לוחמת העתיד, אם לא הדומיננטי שבהם".

"הופתעתי מכך שהיה שימוש מועט בסייבר, לפחות עד עכשיו, במלחמת רוסיה-אוקראינה. חשבתי שיהיה יותר שימוש בהם, ושימוש מתקדם. אבל זאת לא דוגמה, משום שמתקפות הסייבר הולכות וגוברות, ומשתכללות, והמגמה הזאת תמשיך. בלוחמת סייבר כמו בפשעי הסייבר, הוא לא רק שיישאר, אלא יהיה גרוע יותר", אמר בנט.

אחד הפתרונות המרכזיים לכך, לדברי ראש הממשלה, הוא שיתופי פעולה בין ממשלות, ובינן לבין תעשיות ההיי-טק והסייבר. "שיתוף פעולה בינלאומי חיוני בסייבר, כי קבוצת האקרים שתוקפת מדינה אחת תוקפת באותו הזמן, או בזמן סמוך, עוד מדינות, ואם הן חולקות מידע – כולן יכולות להגן על עצמן. אנחנו בונים רשת של שיתופי פעולה עם ארצות הברית, בריטניה ומדינות אחרות, ונמשיך בכך. אם לא נעבוד ביחד, העולם יהפוך לסיוט של סייבר. אנחנו צריכים להילחם ביחד באויבי הסייבר – ואני אופטימי", ציין.

"הממשלה וההיי-טק כמעט הפוכים"

בנט ציין כי אחת המשימות הלאומיות החשובות ביותר היא לשלב את החרדים, הערבים – ובמיוחד הנשים הערביות – והפריפריה בתעשיית ההיי-טק. "הגברים החרדים חכמים, אבל הם לא חלק מהכלכלה הישראלית. הם בעלי אינטליגנציה גבוהה, אבל במקרה הטוב יש להם ידע בסיסי", אמר. "התחלנו תוכנית להכשרת החכמים שבחכמים שבגברים החרדים להיי-טק, עם לימודי אנגלית ומתמטיקה, ואני אופטימי". "עוד מקור הוא נשים ערביות. הן פחות מועסקות באופן כללי, והמשימה היא להביא אותן לעבודה, כולל להיי-טק. מקורות נוספים הם הפריפריה והעובדים הפלסטינים. זה דורש מקהילת ההיי-טק להיות פתוחה לאנשים שהם לא מאותו המועדון. יש גם את אנשי ההיי-טק הישראלים שעובדים בחו"ל, שאני קורא להם לשוב הביתה", ציין.

לדברי בנט, "השיעור הראשון שלמדתי בתקופתי כראש ממשלה הוא שכמו במגזר הפרטי, צריכים לזוז מהר, להראות תוצאות מהר וליצור תחושה של הצלחה. המידע חיוני לצורך כך, והפוליטיקה וההיי-טק כמעט הפוכים בהקשר זה, כי בממשלה, אתה מאבד מידע במעלה ההיררכיה, משום שלא אוהבים לתת לך חדשות רעות. לכן, אני אוהב לעקוף את ההיררכיה. למשל, לפגוש קצינים צעירים אם אני חש שיש משהו לא טוב בצבא, או לפגוש מורים מתחילים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים