חשד: מתקפת סייבר איראנית הפעילה אזעקות בירושלים ובאילת

על פי מערך הסייבר הלאומי, האיראנים חדרו למערכות הכריזה של הרשויות המקומיות והביאו להפעלת האזעקות ● המערך הנחה את הרשויות "לנקוט באמצעי הגנה מהירים" ● יש להדגיש שלא מדובר במערכות הכריזה של פיקוד העורף

גם במקרה של מתקפת סייבר של החיזבאללה נגד ישראל, האיראנים נמצאים ברקע.

אזעקות השווא שנשמעו אתמול (א') בירושלים ובאילת נגרמו כתוצאה ממתקפת סייבר איראנית – כך חושדים במערך הסייבר הלאומי. המערך מסר על כך בהודעה שפרסם הבוקר, ובה נכתב שהוא פנה לרשויות המקומיות על מנת שיטפלו בנושא במהירות.

אמש נשמעו אזעקות באילת, בבית שמש ובכמה שכונות בירושלים – נווה יעקב, פסגת זאב ובית הכרם. לאחר כמה שעות הופעלו שוב אזעקות בבירה. בהודעת דובר צה"ל שפורסמה אז נמסר כי מדובר באזעקות שווא, שנבדקות, וכי "אין חשש לאירוע ביטחוני".

אלא שבמערך הסייבר הלאומי חושדים שהאזעקות האלה הן תוצאה של מתקפות סייבר שביצעו האקרים איראניים או שלוחי איראן נגד מערכות הכריזה, ששייכות לרשויות המקומיות – לא מדובר במערכות הכריזה של פיקוד העורף. מהמערך נמסר כי הוא הנחה את הרשויות המקומיות ברחבי המדינה לנקוט ב-"אמצעי הגנה מהירים על מערכות הכריזה המקומיות".

מלחמת הסייבר בין ישראל לאיראן מתנהלת במלוא עוזה מזה כמה שנים. בחודש מרץ האחרון תקפו האיראנים אתרים ממשלתיים, כגון אלה של משרד ראש הממשלה ומשרד החוץ, במתקפת מניעת שירות מבוזרת (DDoS), והביאו להשבתתם למשך כמה שעות. בשבוע שעבר מסרה צ'ק פוינט כי היא עלתה על מתקפת סייבר איראנית נגד בכירים ישראליים, בניסיון לגנוב מידע שלהם ושל בכירים אחרים שהם מתכתבים אתם – ייתכן שבמטרה לפגוע בהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים