אמש: מתקפת סייבר איראנית על אתרים ממשלתיים בישראל

אתרי משרד ראש הממשלה, משרד החוץ ומשרדים נוספים הושבתו למשך זמן מה במתקפת DDoS ● במערך הסייבר הלאומי ממשיכים לבדוק ושר התקשורת, יועז הנדל, כינס ישיבת הערכת מצב ● האם ישראל תגיב?

"כל ארגון חייב לראות את עצמו כיעד אפשרי למתקפת סייבר, והוא נדרש לאבטח את נכסיו בהתאם"- נדיר יזראל, ארמיס.

שורה של אתרים ממשלתיים הושבתו אמש (ב') לעשרות דקות, במה שנראה כמתקפת סייבר מתוכננת, שבוצעה על ידי גורמים איראניים. גורמים ממשלתיים אמרו כי מדובר במתקפת DDoS (מתקפת מניעת שירות מבוזרת) – מתקפה שנועדה ליצור עומס חריג על מערכות מחשוב וכתוצאה מכך להביא לנפילתן – וכי היא מטופלת. במערך הסייבר הלאומי ציינו שהנושא בבדיקה, אולם סירבו להגיב מעבר. שר התקשורת, יועז הנדל, כינס הערכת מצב בעקבות המתקפה.

האתרים שנפרצו והושבתו הם אלה של משרדי ראש הממשלה, החוץ, הפנים, הבריאות, המשפטים והרווחה, אולם הם חזרו לפעול לאחר זמן מה. מומחים העריכו כי מדובר במתקפת סייבר רחבה, אך לא מתוחכמת.

בהודעת משרד התקשורת נכתב כי בשעה זו יושב השר הנדל "עם גורמי החירום במשרד. זאת, בעקבות מתקפת סייבר רחבה על אתרי אינטרנט ממשלתיים". בהודעה צוין, כי "בוצעו פעולות על ידי חברות התקשורת על מנת להחזיר את השירות בהקדם, והשירות חוזר בהדרגה".

בין איראן לישראל מתנהלת מלחמת סייבר ארוכה, כאשר גורמים איראניים התקיפו ארגונים ישראליים לא אחת, בהם למערכות תשתיות כגון מים. לישראל מיוחסות מתקפות סייבר רבות נגד גורמים איראניים – בין אם נגד תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית, דוגמת תולעת סטוקסנט, שלפי מקורות זרים פגעה במתקן הגרעיני האיראני בנתאנז, ובין אם מתקפות שמטרתן לפגוע במורל הלאומי, כמו זו שבעקבותיה הוצג על גבי שלטים אלקטרוניים בתחנת הרכבת בטהרן מספר הטלפון של הלשכה של מנהיג המדינה, האייתוללה עלי חמינאי. מומחים מעריכים כי לא מן הנמנע שישראל תגיב על המתקפה האיראנית הנוכחית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים