"ענן היברידי ובינה מלאכותית – הגביע הקדוש של ה-IT"

לדברי דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ ישראל, שדיבר בפתח השקת המחזור ה-13 של מאיץ הסטארט-אפים של החברה, ענן היברידי ובינה מלאכותית הם תנאי להישרדות של ארגונים ומאפשרים דיגיטציה מלאה של כלל התהליכים

דניאל מלכה, מנכ''ל יבמ ישראל היוצא שימונה כעת לסגן נשיא לשירותי תמיכה טכנולוגיים ב-יבמ באירופה, המזרח התיכון ואפריקה.

"הטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא מה שיביא יתרון תחרותי, אלא תנאי להישרדות של ארגונים. לא מדובר בעוד שירות דיגיטלי מגניב – כי אם בדיגיטציה מלאה של כלל התהליכים במשרד הקדמי וגם האחורי. האסטרטגיה שלנו מתבססת על שתי רגליים: ענן היברידי ובינה מלאכותית – כי הם הגביע הקדוש של ה-IT הארגוני", כך אמר דניאל מלכה, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל.

מלכה דיבר בפתח כנס שערך הסניף הישראלי של הענק הכחול, שבו הושק המחזור ה-13 של Alpha Zone – מאיץ הסטארט-אפים של החברה. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך אמש (ד') במרכז רבין בתל אביב. הנחתה אותו אורלי סורוקין, מנהלת המאיץ, שציינה כי במהלך שמונה שנות קיומו, חברות ההזנק שהשתתפו בתוכנית המאיץ גייסו יותר ממיליארד דולרים, ושבע מהן כבר ערכו אקזיט.

"ככל חברה", אמר מלכה, "גם אנו חווינו כמה שינויים במהלך שנות קיומנו. אחד השינויים המשמעותיים היה המעבר ממיקוד בחומרה – לתוכנה. כך, ב-1960, נבעו 90% מעסקי החברה מעולם החומרה, ואילו כיום, בחלוף חמישה עשורים – הגלגל התהפך, ו-90% מהעסקים שלנו הם מבוססי תוכנה".

"יבמ משקיעה רבות בפיתוח פנימי אורגני, כמו גם ברכישות", סיכם מלכה, "ב-2021 השלמנו רכישות של 13 חברות. נמשיך לסרוק את השוק, על מנת לאתר הזדמנויות טכנולוגיות בעולמות הנתונים, בינה מלאכותית, ענן היברידי, הגנת סייבר וקיימות".

אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות ביבמ ישראל, אמר כי "Alpha Zone הוא לא עוד מאיץ אחד מני רבים. עם השותפים הרבים שלנו לתוכנית, נוצרה סביבו נקודת מפגש מרתקת וייחודית בין חברות סטארט-אפ, ארגונים עסקיים וגופי אקדמיה – וכולם צומחים יחד באמצעות הטכנולוגיות החדשניות. המפגש הזה מייצר דרכים חדשות לעשות עסקים, לחקור רעיונות חדשים ולבנות שיתופי פעולה ותוצרים חדשים לכלל השחקנים – ובראשם, חברות ההזנק".

אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות ביבמ ישראל

אורי חייק, סמנכ"ל הטכנולוגיות ביבמ ישראל. צילום: ניב קנטור

"הסטנו את הפעילות שלנו לעולם הדיגיטל"

מנורה מבטחים שותפה לפעילות המאיץ של יבמ זה שנתיים, ועושה זאת עם שבע חברות ביטוח בינלאומיות. טל לנגביץ' אברהם, סמנכ"לית דיגיטל וחדשנות במנורה מבטחים, אמרה, כי "בשלוש השנים האחרונות פעלנו רבות על מנת לצלוח את המסע הדיגיטלי. לשם כך הקמנו את היחידה שבראשה אני עומדת, שמטרתה להנגיש את עולם הביטוח השמרני והמסורתי לכלל הלקוחות, עד האחרון שבהם, ולעשות זאת בצורה פשוטה וחווייתית. כך, אנו מנתצים את הפרדיגמה, שלפיה עולם הביטוח הוא מורכב. הסטנו את הפעילות שלנו לעולם הדיגיטל, הנגשנו את כלל המוצרים הביטוחיים שלנו לתהליכי מכירה בקליק אחד, כשהכל מבוצע בצורה שקופה. פתחנו את כלל ערוצי הדיגיטל שלנו בכל מקום שבו נמצאים הלקוחות ויצרנו עבורם מסעות לקוח מותאמים אישית". היא סיכמה באומרה, כי "בשנה האחרונה, יותר מ-40% מלקוחות החברה הפכו ללקוחות דיגיטליים, ויותר מ-60% מהשירותים שלנו מבוצעים בדיגיטל. נמשיך להשקיע בשותפות עם יבמ, כי חברות ההזנק בתחום האינשור-טק מביאות ערך משמעותי – ללקוחות וגם לנו".

טל לנגביץ' אברהם, סמנכ''לית דיגיטל וחדשנות במנורה מבטחים

טל לנגביץ' אברהם, סמנכ"לית דיגיטל וחדשנות במנורה מבטחים. צילום: ניב קנטור

המחזור ה-13 של המאיץ מתקיים בשיתוף מנורה מבטחים וחברות ביטוח בינלאומיות, וויקס (WIX) ורד האט (Red Hat) מבית יבמ, ומשתתפות בו 11 חברות סטארט-אפ. מאיץ הסטארט-אפים פועל מ-2014, ומיועד לחברות בשלות לאחר גיוס seed – המפתחות פתרונות המיועדים לארגוני אנטרפרייז. מטרת התוכנית, הנמשכת כשישה חודשים, היא לבנות יחסים ארוכי טווח עם סטארט-אפים ישראליים, לסייע להם בבניית פתרונות טכנולוגיים מתקדמים וביצירת קשרים עסקיים ברחבי העולם.

החברות שנבחרו למחזור החדש של המאיץ הן: amplifAir – הפועלת בעולם ניהול סיכונים מקוון; DeepKeep – שפיתחה פתרון הגנת סייבר מבוסס לימוד מכונה; Demandoo – שפיתחה פלטפורמת כיסוי ביטוחי לפי דרישה; DEXO – המספקת פתרון להגנת סייבר על מידע אישי רגיש של לקוחות ארגוניים; Gigaroo – שפיתחה פתרון בעולם העבודה העתידי; InState – הפועלת בתחום האשראי החוץ-בנקאי התאגידי; Kaholo – המביאה לשחרור גרסאות תוכנה במהירות עם מערכת NeuReality ;Low-Code – המפתחת ארכיטקטורת AI חדשה ומונגשת; Sling – המספקת פתרונות בעולם ביטוחי סייבר; Sosivio – שפיתחה פלטפורמה לאיתור תקלות בסביבות מבוססות קוברנטיס; ו-YuviTal – המספקת פלטפורמה דיגיטלית לשינוי התנהגותי חיובי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים