"תן לי אחד AI ושני ML – נגד שבץ"

Viz.ai מסייעת לזהות שבץ במהירות ולקצר את משך הטיפול בו, בעזרת בינה מלאכותית ● המערכת יושבת על ענן AWS, וחוסכת משאבים למערכות הבריאות

אורית אלול, ארכיטקטית ראשית בחברת Viz.ai.

"מטופל המגיע לבית חולים עם חשד לשבץ מוחי, יועבר מיד לסריקות MRI ו-CT. אלא שמה שיקבע את שחרורו מבית החולים – בריא, או בעל נכות משמעותית – הוא המהירות שבה יקבל את הטיפול המתאים. שמנו לנו למטרה לקצר תהליך זה משמעותית: פיתחנו מערכת מבוססת בינה מלאכותית, שמספקת את נתוני האבחון הקריטיים, באופן מאובטח, תוך חיבור כל הצוותים הרלוונטיים – להבטחת מסלול הטיפול המיטבי לחולה. כיום זה נשמע סטנדרטי – אבל לפני שש שנים, להעלות מידע רפואי לענן – היה מהלך חדשני", כך אמרה אורית אלול, ארכיטקטית ראשית בחברת Viz.ai.

אלול הרצתה ב-AWS Summit Tel Aviv. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך באחרונה בגני התערוכה בתל אביב, בהשתתפות אלפי לקוחות הסניף הישראלי של ענקית הענן ושותפיה העסקיים.

בראיון לאנשים במחשבים במסגרת הכנס, אמרה אלול כי "ד"ר דוד גולן, אחד משני מייסדי החברה, וה-CTO שלה, עשה פוסט דוקטורט באוניברסיטת סטנפורד. היה לו חשש לשבץ, שלסוף התברר כשגוי. הוא נאלץ לשהות משך שש שעות בבית החולים, ואז החליט להקים את החברה. הרעיון שבהקמתה היה שכאשר יש חשש לשבץ מוחי, בבית החולים מבצעים סריקות ממוחשבות, שלאחריהן, לא תמיד יש רופא שזמין  להתייעצות. המערכת שלנו יודעת לפענח את נתוני ה-CT בתוך דקות בודדות ולהתריע לגבי הממצאים. כך, המומחים יכולים לבצע הערכת מצב מכל מקום, ולהפנות את המטופל לבית חולים בעל התמחות מתאימה לסוג השבץ – והכל באמצעות מערכת אחידה אחת".

זיהוי מהיר וחדשני ישפר הטיפול בו. שבץ מוחי. אילוסטרציה.

זיהוי מהיר וחדשני ישפר הטיפול בו. שבץ מוחי. אילוסטרציה. צילום: BigStock

שירותי לימוד המכונה של AWS מגבים את המערכת

בחלוף שש שנים מההקמה, החברה מונה כיום יותר מ-350 עובדים בעולם וכ-1,000 בתי חולים שעובדים עם המערכת מדי יום.

"המערכת", הסבירה אלול, "משתפת את הסריקות והצילומים באיכות גבוהה, כך שהצוותים יכולים לצפות בהם בכל מכשיר. עוד ניתן לבצע התייעצויות בצ'אט בין כלל המומחים שמחוברים למערכת, ובאופן מאובטח".

לדבריה, "השימוש במערכת מניב חיסכון ממוצע של 66 דקות בזמן הטיפול בכל מטופל, כך שמשך השהייה שלהם בבית החולים – מתקצר ב-3.5 ימים. כך, הצוותים מתפנים לטיפול במטופלים אחרים. טיפול מהיר יותר בשבץ, מביא לקיצור תהליך שיקום ממושך. מדובר בהרבה כסף ומשאבי טיפול שניתן לצמצם. התוצאות הובילו את ה-FDA לאשר, בראשונה, שימוש במערכת שלנו להערכת מטופלים".

על פי אלול, "השימוש בתשתיות ובשירותי הענן של AWS מניב לנו כמה יתרונות: היכולת לנצל את תשתית הענן הגלובלית בכל אזור בעולם בו אנחנו והלקוח רוצים לפעול; שמירת המידע המאוחסן, תוך מענה לדרישות של רגולציה מקומית, דוגמת GDPR באירופה; שימוש במגוון רחב של שירותים, העומדים בדרישות תקן HIPPA".

אלול הוסיפה כי "שירותי לימוד המכונה של AWS אפשרו לנו לפתח את היכולת לזהות את מקרי השבץ בזמן קצר. משאבי החישוב מאפשרים לנו לבצע עיבוד מהיר של המידע של החולים וזיהוי חשד למחלות מסוימות בתוך דקות בודדות. כמו כן, משאבי הענן מאיצים גם את זמן הבנייה, והאימון של מודלי הבינה המלאכותית, מה שמאפשר זיהוי של מחלות נוספות ושיפור מתמיד של הפתרונות".

באפריל השנה גייסה החברה 100 מיליון דולר – מהלך שהפך אותה לחד קרן בשווי 1.2 מיליארד דולר.

"נגייס כ-100 עובדים בשנה הקרובה", סיכמה אלול, "גם לצורך מחקר ופיתוח, זיהוי של מחלות חדשות, וגם לכניסה לשווקים חדשים ולגיוס של לקוחות נוספים. עובדי ועובדות Viz.ai יכולים לראות קשר ישיר בין עבודתם לבין התרומה המיידית לחיי החולים ולאיכות חייהם, מה שמציב יתרון משמעותי בתהליכי גיוסם".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רותי דהן

    אורית את מדהימה גאווה ענקית למשפחה

אירועים קרובים