למה הבת הטרנסג'נדרית של אילון מאסק מתנתקת ממנו?

הבת בת ה-18 ביקשה מבית המשפט לשנות בתעודת הלידה את שמה לזה הנוכחי, ויויאן ג'נה ווילסון, ואת המגדר שלה, והסבירה כי היא מעוניינת לנתק את כל קשריה עם אביה המפורסם ● שלא כהרגלו, מאסק לא הגיב

אילון מאסק.

בתו הטרנסג'נדרית של אילון מאסק הגישה באחרונה לבית המשפט האמריקני בקשה לשנות את שמה בהתאם לזהותה המגדרית החדשה. היא ציינה שהשינוי קשור גם בכך ש-"אני כבר לא חיה או רוצה להיות קשורה לאבי הביולוגי בכל דרך, צורה או מתכונת", כך דיווחה סוכנות רויטרס לאחרונה.

העותרת – שענתה לשם חאבייר אלכסנדר מאסק לפני שבחרה להפוך מבן לבת, ושכעת שמה הוא ויויאן ג'נה ווילסון – נולדה למאסק ב-15 באפריל 2004, כשהיה בזוגיות עם אשתו הראשונה, ג'סטין ווילסון – סופרת קנדית. יש לה אח תאום בשם גריפין.

באחרונה חצתה ג'נה ווילסון את גיל 18, ולפיכך יש ביכולתה לבקש את השינוי המסוים מול הרשויות. בהתאם לכך, הגישה בתו של מאסק בקשה לבית המשפט המחוזי של לוס אנג'לס בסנטה מוניקה, לשנות את המין הרשום שלה מגבר לאישה וכן לשנות את שמה לזה שבו היא מתכנה כיום, כך ציינה רשת סקיי ניוז.

לפי הדיווחים השונים, בקשה שלה לעשות כן סורבה על ידי אביה כשהייתה צעירה יותר.

"אני לא רוצה יותר לגור עם אבי הביולוגי ואני לא רוצה להיות קשורה או לקיים איתו מערכת יחסים אחרת בעתיד", ציינה ג'נה ווילסון במסמכי התיק.


הרבה ילדים מכמה נשים וגם – טרגדיה בהורות

מאסק – שהוא כידוע יזם הטק המפורסם ביותר בעולם כיום וגם האיש העשיר בתבל, שייסד את חברות הענקיות טסלה ו-SpaceX, ושעתיד לרכוש בקרוב את טוויטר – הביא לעולם עד כה שמונה ילדים: חבייר וגריפין התאומים בני ה-18, השלישייה דמיאן, קאי וסקסון בני ה-16, וכמובן – בנו בן השנתיים בעל השם המוטרף X Æ A-Xii ובתו הפעוטה, אקסה (Exa) ששמה מתייחס למונח מתחום מחשוב-על, exaFLOPS, אותם הביא לעולם יחד עם הזמרת גריימס.

שישה מילדיו של מאסק, כולל הבת המורדת, הם מאשתו הראשונה, ווילסון, שלה היה נשוי שמונה שנים. בכורם של ווילסון ומאסק – נבאדה אלכסנדר – נפטר בשבוע העשירי לחייו, בשנת 2002, ממוות בעריסה. מאסק ווילסון התגרשו ב-2008 וחלקו משמורת על ילדיהם.

טרנספוב? אב אוהב? או גם וגם?

בידי התקשורת לא היה מידע לגבי הסיבה לקרע שהתרחש בין מאסק לבנו/בתו הטרנסית. סקיי ניוז יצרה קשר עם עורך הדין של מאסק ועם לשכת העיתונות של טסלה, אך הם לא נענו לבקשה לתגובה מצידם.

בדיווחים השונים על המהלך של ג'נה ווילסון צוין כי מאסק – שמצייץ ללא הרף ושיש לו עמדות נחרצות בנוגע לשלל נושאים חובקי עולם – לא התבטא במיוחד בנושאי להט"ב עד כה, אבל כן צייץ מעט פוסטים בטוויטר על הנושא, שכמה מהם זכו לביקורת כטרנספוביים.

בדצמבר 2020 צייץ: "אני בהחלט תומך בטרנס, אבל כל הכינויים האלה הם סיוט אסתטי".


"אומרים לנו באותה נשימה שלא קיימים הבדלים בין המינים, וגם שמגדרים שונים כל כך עד שניתוח בלתי הפיך הוא האפשרות היחידה. אולי מישהו חכם ממני יכול להסביר את הדיכוטומיה הזו", כתב מאסק ממש באחרונה בחשבון הטוויטר שלו.

לפני שלושה ימים, בהקשר ליום האב, צייץ מאסק – שכמובן כבר ידע על הנתק מג'נה ווילסון שבקרוב יוודע לכולם – "אני אוהב את כל הילדים שלי כל כך".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלמונית

    מרחמת על אילון מאסק, מה שווה כל הכסף וההצלחה בעולם כשהילד האהוב שלך (או הילדה האהובה, לא משנה) מתכחש לך בפני כל העולם ומודיע שלא רוצה שום קשר איתך... עצוב...

אירועים קרובים