בדרך לחד קרן: איידוק גייסה 110 מיליון דולר

הטכנולוגיה של החברה מסייעת לשפר את הטיפול בבתי חולים בעזרת בינה מלאכותית ● יותר מ-1,000 מוסדות רפואיים בארצות הברית, אירופה וישראל משתמשים בה, בהם בתי החולים שיבא, הדסה ואיכילוב

מייסדי איידוק. מימין: גיא ריינר, אלעד וולך ומיכאל ברגינסקי.

סטארט-אפ הבריאות הדיגיטלית איידוק (Aidoc) הודיע היום (ה') כי השלים סבב גיוס בסך של 110 מיליון דולר. פעמים רבות, גיוס בסכום כזה אומר שהחברה הגיע למעמד של חד קרן (חברה בעלת שווי שוק של מיליארד דולר), אולם באיידוק אומרים שהם עדיין לא נמצאים שם. עם זאת, הם מסרבים למסור את שווי השוק שלה. כך או כך, הגיוס הנוכחי, בסבב D, הובל על ידי הקרנות TCV ואלפא אינטליג'נס קפיטל, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים סקוור פג וג'נרל קטליסט. החברה גייסה מאז הקמתה 250 מיליון דולר, כולל בסבב הגיוס הנוכחי.

איידוק מפתחת פתרונות מבוססי בינה מלאכותית עבור בתי חולים וארגוני בריאות בכלל. בחברה אומרים שהטכנולוגיה שלה מסייעת לצוותי רפואה לתעדף בדיקות עם ממצאים חיוביים ובכך לזרז את הטיפול בחולים הנזקקים לטיפול דחוף. המערכת יודעת לזהות עשרות מחלות שונות, ביניהן דימום מוחי, שבץ, תסחיף ריאתי ושברים בעמוד השדרה. בנוסף לגילוי המחלות, המוצר מנגיש את המידע בזמן אמת ובצורה אוטומטית לרופאים, על מנת שיוכלו לקבל החלטות מצילות חיים בזמן האפקטיבי ביותר. על פי איידוק, הטכנולוגיה שלה הראתה, במאות בתי חולים, שיפור משמעותי ביכולת של רופאים לזהות את אותן מחלות ולוודא שהמטופלים מגיעים לטיפול בזמן לפני הידרדרות אפשרית במצבם.

יותר מ-1,000 בתי חולים וארגוני בריאות משתמשים בטכנולוגיה של איידוק, לרבות בתי חולים בארצות הברית ובאירופה, וכן כמה מבתי החולים הבולטים בישראל – שיבא תל השומר, איכילוב, הדסה, שערי צדק, אסותא, איכילוב, בילינסון, אסף הרופא ו-וולפסון. בחברה מייעדים את ההשקעה החדשה להרחבת פלטפורמת ה-AI Care שלה ביכולות נוספות, ולהגברת המכירות.

"יש עוד הרים לטפס עליהם"

יצוין שאיידוק הוקמה ב-2016 על ידי אלעד וולך (המנכ"ל), מיכאל ברגינסקי (סמנכ"ל הטכנולוגיה) וגיא ריינר (סמנכ"ל הפיתוח) – שלושתם בוגרי תוכנית תלפיות. במהלך התקופה הם גייסו דמויות שונות לתפקידי מפתח, בהן עידן בסוק כסמנכ"ל אלגוריתמיקה וד"ר רעות ילון כסמנכ"לית מוצר. לחברה מטות בתל אביב, ניו יורק וברצלונה.

"בשנים האחרונות הצלחנו לפתח ולספק פתרונות בינה מלאכותית לבתי חולים מהטובים בעולם, וכך לעזור לרופאים לתת את הטיפול המיטבי למיליוני חולים", אמר וולך. "אנחנו גאים מאוד במקום שהגענו אליו, הן מבחינת הטכנולוגיה החזקה שהצוותים שלנו פיתחו והן מבחינת היקף השימוש במוצרי החברה. עם זאת, אנחנו יודעים שיש עוד הרים לטפס עליהם, להמשיך את המסע, לפתח מוצרי בינה מלאכותית נוספים ולהרחיב את השימוש בהם במערכות הבריאות".

"עד לפני כמה שנים זה לא היה נתפס שאפשר לשבת מאחורי מסך מחשב בתל אביב ולהשפיע על גורל חולים ברחבי העולם", ציין ברגינסקי. "בזכות הרבה עבודה של הצוותים בחברה, אנחנו מסוגלים לבנות פתרונות חדשים בקצב מאוד גבוה, לכסות עוד מחלות ולהגיע לעוד מטופלים. אנחנו נמצאים רק בשלב ההתחלתי מבחינת מה שנוכל להגיע אליו בשנים הקרובות".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים