"ב-2022, ארגונים עדיין עובדים ידנית ועם נייר"

"ארגונים נדרשים להטמיע מכלול רחב של טכנולוגיות, שיסייעו להם לצלוח את המסע הדיגיטלי, מבוסס הענן, ויניעו את ההיבטים העסקיים", אמר אבי יושעי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיקרוסופט ישראל

אבי יושעי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיקרוסופט ישראל.

"הקורונה הביאה להאצה של תהליכי דיגיטל בארגונים. החדירה המואצת של הענן מסייעת לקדם זאת. למרות זאת, אף שהשנה היא 2022, אנחנו פוגשים לא מעט ארגונים שעדיין עובדים באופן ידני, עם תהליכים לא אוטומטיים ועם מסמכים מנייר. ארגונים נדרשים להטמיע מכלול רחב של טכנולוגיות, שיסייעו להם לצלוח את המסע הדיגיטלי, מבוסס הענן, ויניעו את ההיבטים העסקיים", כך אמר אבי יושעי, סמנכ"ל הטכנולוגיות של מיקרוסופט ישראל.

יושעי דיבר בפתחAzure Summit שערכה החברה, בהפקת אנשים ומחשבים, היום (ה') בבניין הסניף הישראלי שלה בהרצליה. הוא אמר כי "כל ארגון, בכל גודל ובכל מגזר תעשייה, נדרש לצלוח את המסע הדיגיטלי, שיביא להעמקת מערכת היחסים שלו עם לקוחותיו, למיטוב התפעול, להעצמת העובדות והעובדים, לשדרוג המוצרים ולהבאתם לשוק מהר יותר, עם TTM קצר. כל זאת צריך להיעשות על בסיס ניצול יכולות של ניתוח מעמיק מבוסס בינה מלאכותית".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

ארבעה אתגרים טכנולוגיים שניצבים בפני ארגונים

לדברי יושעי, "ארגונים נדרשים להתמודד אל מול ארבעה אתגרים טכנולוגיים: בנייה של סביבת עבודה מודרנית והיברידית, לטובת ההעצמה של העובדים.ות והיכולות שלהם, ולייעול התפוקה; בניית יישומים עסקיים לטובת חיבור הדוק יותר ללקוחות הארגון, וחיזוק הנאמנות למותג בכל מפגש בין הארגון והלקוח; יצירת תשתית רובסטית, כדי שהיישומים העסקיים ירוצו עליה; והכנסת כלי ניתוח נתונים ובינה מלאכותית, כולל לימוד מכונה, על מנת להפוך את הארגון לחכם".

הוא הסביר ש-"כדי לבנות מתווה של מסע לקוח שיהיה אפקטיבי וקצר מועד, אנשי ה-IT צריכים להיערך ולפעול בסביבות היברידיות. אלה כוללות סביבת רישוי מסורתי, אירוח, ענן וסביבה מרובת עננים ומחשוב קצה. בהיבט האפליקטיבי, עליהם לשכן את האפליקציות המסורתיות הקיימות לצד אלה שנולדו בענן (Cloud Native). עליהם להחליט מה לעשות עם האפליקציות הוותיקות – לחדש אותן, להגר אותן לענן או להחליפן".

"הענן של מיקרוסופט – לא רק Azure"

יושעי ציין כי "הענן של מיקרוסופט לא מסתכם ב-Azure, אלא הוא מכלול רחב של טכנולוגיות, 'רוכבים' עליו עננים נוספים – Office 365 ו-Dynamics 365. מדובר בפתרונות קלים ליישום, שמתממשקים האחד עם השני – כפלטפורמה אחודה. אנחנו משקיעים רבות בפיתוח כלים בענן למפתחים ולאנשי DevOps, כדי שיאיצו את תהליכי הפיתוח. ארגונים מבינים כיום שהנתונים הם ה-'נפט', ה-'זהב' שלהם, ואנחנו משקיעים רבות בשיתופיות שקופה ובהנעת עומסי עבודה אחודה, עם ניתוחים חכמים – לטובת חילוץ תובנות. כך, אנחנו עורכים דמוקרטיזציה של הטכנולוגיות".

הוא דיבר גם על ההיבט האבטחתי: "כלל מערך היישומים נדרש למעטפת אבטחת מידע והגנת סייבר, עם ניהול זהויות וישויות, ניהול גישה והרשאות, אבטחת מידע מבוססת תפיסת אפס אמון, ממשל הגנה על הנתונים ויכולות אבטחה בסביבות מרובות עננים. האבטחה צריכה להיות מובנית מראש, ובכל שכבות המחשוב – בתשתיות, באפליקציות, בנתונים ובשכבת הרישות".

"לצד אסופת הפתרונות ללקוח הארגוני", הסביר יושעי, "בנינו אפליקציות ייעודיות למגזרים שונים: בריאות, ייצור ותעשייה, פיננסי, קמעונאות ועמותות. מיקרוסופט הקימה עננים מותאמים לכל מגזר, עם הפתרונות שהוא זקוק להם ומענה לרגולציה הרלוונטית. כך, למשל, בנק יקבל יישומים לניהול משכנתאות. עוד אנחנו פועלים לבניית קהילות לעובדי המחשוב השונים, בין השאר באמצעות גיטהאב, ויז'ואל סטודיו ולינקדאין. אנחנו מסייעים לארגונים לצמצם את זמני הפיתוח, ובכל מקום מספקים פתרונות נטולי קוד, או בעלי מעט קוד (LCNC). מיקרוסופט מבינה שהעתיד יתאפיין בפיתוח היברידי – חלקו פיתוח, חלקו מעט פיתוח וחלקו ללא פיתוח כלל".

יושעי סיכם באומרו כי "אנחנו מסייעים לארגונים לעבוד באופן היברידי, בסביבות מרובות עננים, כך שהם יוכלו לקצר תהליכים ועל הדרך לחסוך עד 80% מההוצאות התפעוליות על ה-IT – בלא להינעל בענן שלנו".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים