אקזיט: קוואלקום קונה את סלווייז הישראלית ב-350 מיליון דולר

סלווייז עוסקת באוטומציה ובניהול של רשתות סלולריות בדור החמישי - תחום חם בתקופה האחרונה, לאחר שחברות ענק גילו בו עניין ● קוואלקום השקיעה בעבר בחברה שאותה היא רוכשת כעת

נרכשת. סלווייז

עוד אקזיט ישראלי: ענקית השבבים האמריקנית קוואלקום הודיעה היום (ב') כי היא רוכשת את סלווייז – סטארט-אפ שעוסק באוטומציה ובניהול של רשתות סלולריות ב-5G. סכום הרכישה עומד על 350 מיליון דולר.

סלווייז, שהמטה שלה יושב במתחם הבורסה ברמת גן, נוסדה לפני כעשור ומעסיקה מעל 150 עובדים – בארץ ובחו"ל. מנכ"ל החברה הוא אופיר זמר ובדירקטוריון שלה יושבים בכירים בהיי-טק הישראלי כגון שלמה דוברת, מייסד קרן ויולה, ודורון ענבר, שהיה מנכ"ל ECI.

החברה פועלת בשוק של ניהול רשתות רדיו וסלולר – פרטיות וציבוריות. התחום הזה חם בתקופה האחרונה, משום שהוא עורר את העניין של חברות ענק כמו מיקרוסופט, אמזון וגוגל.

הפלטפורמה של סלווייז, Cellwize Chime, היא מערכת מבוססת ענן, שכוללת בינה מלאכותית ולימוד מכונה. המערכת מאפשרת אוטומציה ואורקסטרציה, שבאמצעותן יכולים מפעילי רשתות סלולריות להאיץ את פריסת רשת הדור החמישי וה-Open RAN שלהם, ולקבל החזר השקעה טוב יותר, על פי אתר החברה. בסלוויז אומרים כי הם "מגשרים על הפער" שבין הרשתות המסורתיות לדור החמישי ול-Open RAN.

רכישה בולטת ראשונה שקוואלקום מבצעת אחרי שנה וחצי

קוואלקום היא אחד הגופים שהשקיעו בסלווייז, שעד כה גייסה החברה עשרות מיליוני דולרים. מלבד ענקית השבבים השקיעו בה חברות ענק אחרות, כגון אינטל, סמסונג, VMware, דויטשה טלקום ו-וריזון. וריזון נמנית בנוסף על פורטפוליו הלקוחות של סלווייז, כמו גם טלפוניקה, נקסטל ומפעילות סלולר אחרות במדינות שונות ברחבי העולם.

הרכישה הבולטת האחרונה של קוואלקום אירעה בינואר אשתקד, אז היא קנתה את חברת השבבים נוביה, שמתמקדת אף היא בדור החמישי. סכום הרכישה של החברה, שהקימו יוצאי אפל ושעוררה התנגדות מסוימת בתוכה, עמד על 1.4 מיליארד דולר. נראה שקוואלקום התאוששה מהמחסור בשוק השבבים בראשית תקופת הקורונה, שפגע גם בה: החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 40.7% בהכנסות וצמיחה של 66.5% ברווח הנקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים