קבוצת יעל הטמיעה מערכת ERP בסיגריות ירושלים

את ההטמעה בחברה, שמשווקת סיגריות בישראל וברשות הפלסטינית, ביצעה נטקלאוד, שנרכשה על ידי יעל לפני שנה ● היקף הפרויקט: מאות אלפי שקלים

דארה אלאמי, סמנכ"לית הכספים של סיגריות ירושלים.

קבוצת יעל הטמיעה באחרונה מערכת ERP רוחבית נטסוויט במפעל סיגריות ירושלים, שפועל במזרח העיר ומשווק את מרכולתו לישראל ולרשות הפלסטינית. ההטמעה בוצעה על ידי נטקלאוד, הנציגה הישראלית של אורקל נטסוויט, שנרכשה על ידי קבוצת יעל לפני פחות משנה. ההיקף הכולל המוערך של הפרויקט עומד על מאות אלפי שקלים.

המערכת, שתשרת פעילות של עשרות סוכני שטח, תאחד את כלל נכסי הארגון לצפייה נוחה ושקופה, שתכלול מידע לוגיסטי ופיננסי באופן מרוכז. האיחוד ירכז את הפעילות העסקית של החברה באופן שוטף ואפקטיבי. המעבר ממערכות מיושנות למערכת ERP חדשנית בענן, שאחראית להמוני תהליכים וסכומי כסף גדולים, נעשה על ידי אנשי יעל וסיגריות ירושלים יחדיו.

"האתגר העיקרי שלנו היה להוריד את המערכות הישנות מהאוויר תוך כדי שימור רצף פעילות במעבר למערכת החדשה", אמר איל גרייפנר, מנכ"ל משותף בנטקלאוד. "במסגרת הפרויקט בוצעו מיזוג הפעילות של עשרות סוכני המכירות של החברה, לצד חיבור מערכות הייצור, המלאי, הרכש, המכירות, הניהול הפיננסי ושאר מערכות הארגון למערכת נטסוויט חכמה. המטרה הייתה לבצע הטמעה במינימום זמן, תוך פיתוח של לוקליזציה לשפה ולדרישות הרשות הפלסטינית, בהיבטים של חוק, מיסוי וכדומה".

"היינו מפעל שעדיין עבד עם ניירות"

סיגריות ירושלים היא חברה ציבורית הנסחרת ברמאללה, שפועלת מאז 1964 במזרח ירושלים. עיקר פעילותה הוא מפעל לייצור סיגריות, ולצידו יש לה חברת השקעות וקמעונאות, שמשווקת סיגריות לרשתות סופרמרקטים וחנויות ברחבי ישראל והרשות הפלסטינית – שם היא אוחזת כמחצית משוק זה.

"המערכת החדשה מחליפה מערכות מקומיות שונות, ומאפשרת ניהול מתקדם וחדשני של פעילות הייצור, השיווק, המכירה וההפצה של מוצרי החברה באזורי הפעילות השונים", אמרה דארה אלאמי, סמנכ"לית הכספים של סיגריות ירושלים. לדבריה, במפעל מועסקים כ-100 עובדים, ומחזור המכירות השנתי האחרון שלה עמד על 24 מיליון שקלים. אלאמי הגיעה למפעל לפני שנתיים וחצי, והיא אחראית גם על ה-IT בו (לחברה אין ארגון IT). לפני כן היא עבדה כאנליסטית במשרד רואי החשבון קוסט פורר גבאי בתל אביב, שם נחשפה למערכת ה-ERP – וזו הייתה אחת הסיבות שבגינה סיגריות ירושלים בחרה להטמיע את המערכת במפעל שלה.

"עד להטמעת המערכת היו לנו מערכות מאוד ישנות והייתי אומרת שהיינו מפעל שעדיין עבד עם ניירות", ציינה אלאמי. "הפרויקט שביצענו הוא חוצה ארגון וכולל שילוב בין הבק אופיס לייצור עצמו. המערכת משרתת 55 משתמשים והיא עתידה להתרחב עם התרחבות הפעילות של המפעל מעבר לשטחי ישראל והרשות הפלסטינית – למקומות כגון איחוד האמירויות".

איך הטמעת המערכת משפיעה על הפעילות של המפעל?
"אין לנו עדיין נתונים על כך, בהיבט הכספי ובהיבטי ההתייעלות, אבל אני משוכנעת שההטמעה תחסוך למפעל הרבה כסף, ובמיוחד תשפר את אופן העבודה של העובדים".

אלאמי ציינה כי "נשקול לבצע פרויקטים נוספים כדי להתאים את המפעל לעידן החדש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים