במה ה-M2 שונה מהדור הראשון של מעבדי אפל?

כמו ה-M1, גם המעבד החדש של אפל, שעורר הרבה סקרנות בשוק, מיוצר בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר - אבל כאן מסתיים הדמיון ביניהם

מעבד ה-M2 החדש של אפל.

כמו בכל כנס מפתחים של אפל, לצד התוכנה החברה הציגה הרבה מאוד חומרה, ואחד הדברים המעניינים ביותר שקרו אמש (ב') על הבמה הוא ההכרזה על הדור השני של המעבד הקנייני של החברה, M2.

כמו משפחת מעבדי ה-M1, שגרמה להרבה מאוד גלים בשוק, גם ה-M2 מיוצר בליתוגרפיה של 5 ננו-מטר, אבל הפעם משובצים בו 20 מיליארד טרנזיסטורים – כ-25% יותר מאשר בדור הקודם. לפי אפל, שיבוץ זה בא לידי ביטוי בכל היבט של המעבד. כך, לדוגמה, בקר הזיכרון ב-M2 מציע רוחב פס לזיכרון של 100 גיגה-ביט לשנייה, וזה 50% יותר מאשר ב-M1 – מה שמביא לכך שהמעבד תומך בעד 24 גיגה-בייט זיכרון RAM מסוג LPDDR5.

כיצד זה יבוא לידי ביטוי בביצועים? גם באפל התחילו לדבר במונחים של ביצועים לוואט, ובהיבט הזה הם טוענים שהמעבד החדש מהיר מקודמו ב-18%. השוואות נוספות שביצעה החברה הן שאל מול מחשב נייד עם 10 ליבות שהיה מבוסס על M1, ה-M2 יספק כמעט פי שניים ביצועים באותה רמת הספק.

בנוסף, השבב הגרפי המשובץ אמור להציע 35% שיפור לעומת זה ששובץ ב-M1 בהספק מרבי ועד 25% באותה רמת הספק, והוא יורכב מעד 10 ליבות, שהן שתיים יותר מאשר בדור הקודם. כמו כן, לטענת החברה, המעבד העצבי יציע 40% יותר ביצועים – עד 15.8 טריליון פעולות לשנייה.

ה-M2 מול קודמו, ה-M1.

ה-M2 מול קודמו, ה-M1. צילום: יח"צ

המעבד החדש יכיל גם את מנוע הווידיאו הקנייני ProRes, שמאפשר הזרמה בו זמנית של מספר ערוצי 4K ו-8K, מנוע מדיה שתומך ב-H.264 וב-HEVC, וכן מעטפת אבטחה קניינית בשם Secure Enclave.

ה-MacBook Air החדש וה-MacPro 13 המעודכן

שני המחשבים הראשונים שבהם ה-M2 יבצע את הופעת הבכורה יהיו ה-MacBook Air החדש וה-MacPro 13 המעודכן. ה-Air מהדור הנוכחי מציע שדרוג משמעותי לעומת הדגם הקודם, כולל עיצוב חדש, שכולל המסך בגודל של 13.6 אינץ' ומצלמת HD במגרעת שגוזלת מעט משטח התצוגה. בנוסף, במקלדת יהיה סורק טביעות אצבע מוטמע בכפתור ההפעלה/כיבוי, ולמחשב עצמו יהיו רק שתי כניסות USB-C. המחיר הבסיסי יעמוד על 1,199 דולר.

הדבר החדש היחיד ב-MacBook Pro 13 החדש, עם מסך 13.3 אינץ', הוא רק החלפת המעבד, והמחיר שלו יהיה 1,249 דולר.

"ה-M2 מתחיל את הדור השני של השבבים מסדרת M ומציע מעבר לתכונות המדהימות של ה-M1", אמר ג'וני סרוג'י, סגן נשיא בכיר באפל לטכנולוגיות חומרה. "עם ההתמקדות הבלתי פוסקת שלנו בביצועים חסכוניים בצריכת החשמל, ה-M2 מספק מעבד, שבב גרפי ומנוע עצבי מהירים יותר. יחד עם רוחב פס לזיכרון גבוה יותר ויכולות חדשות כמו האצת ProRes, המעבד החדש ממשיך את קצב החדשנות בסיליקון של אפל עבור מחשבי המקינטוש".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים