למה מאסק חזר בו מכוונתו לפטר עובדים בטסלה?

בסוף השבוע אמר המנכ"ל והמייסד שמספר העובדים הכולל בחברה דווקא יגדל בשנה הקרובה וחזר בו מאימייל ששלח יומיים קודם לכן לצוות בעניין צורך בקיצוץ 10% מכוח העבודה ● איך זה קשור לנשיא ביידן?

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011.

"טסלה תצמצם את מספר העובדים בשכר ב-10%, מכיוון שהפכנו לצוות גדול מדי בתחומים רבים. שימו לב שזה לא חל על אף אחד שבאמת בונה מכוניות, מארזי סוללות או מתקין ציוד סולארי", כך כתב מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, ביום ו' האחרון באימייל לכל העובדים של יצרנית כלי הרכב החשמליים.

"מספר העובדים לפי שעה יגדל", המשיך וציין המנכ"ל, שלמעשה בישר לעובדים כי טסלה תסתמך על יותר עובדי קבלן ופחות על צוותים קבועים. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי המייסד המפורסם של טסלה גם פנה למנהליה הבכירים של החברה והודיע להם על תוכניותיו לקצץ בכוח העבודה, וכן שמאסק הביע "תחושה סופר רעה" לגבי המצב הכלכלי בכלל.

"הרבה מזל בטיול שלו לירח"

מאוחר יותר ביום ו' נשאל נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, על ידי עיתונאים על אותה תחזית כלכלית שלילית של מאסק, וזאת אחרי הדיווחים על הקיצוץ במספר העובדים המתוכנן בטסלה.

ביידן אמר שבזמן שמאסק מדבר על פחדים ומתכנן צמצומים, חברת פורד (Ford) דווקא מגדילה את ההשקעה שלה בבניית רכבים חשמליים חדשים, עם 6,000 עובדים חדשים הפועלים תחת איגוד באזור המערב התיכון (Midwest) שבארה"ב.

הנשיא גם שיבח את חברת קרייזלר (Chrysler Corp) לשעבר, שכיום נקראת תאגיד סטלנטיס (Stellantis), על ביצוע השקעות דומות בייצור רכב חשמלי בארה"ב, וגם את אינטל (Intel) על הוספת 20,000 משרות חדשות בייצור שבבי מחשב. "אז, אתם יודעים, הרבה מזל בטיול שלו לירח", עקץ ביידן את מאסק.

התפתחויות מהירות ושינוי טון

כל החדשות הללו מיום ו' הניבו התפתחויות מהירות של ממש בהמשך סוף השבוע – מניית טסלה צנחה ב-9% מיד לאחר ש-רויטרס דיווחה על המייל של מאסק ולאחר תגובתו של ביידן לדברים.

מאסק, שבהחלט הצהיר בתחילה על כוונה לקצץ במספר עובדי טסלה, סיפק בשבת הבהרות די דרמטיות, שהפכו את ההצהרה הקודמת שלו, או כך לפחות זה נראה, ועשה זאת באמצעות מענה לציוץ.

כשדף שנקרא Whole Mars Catalog, העוסק בתעשיית כלי הרכב החשמליים, פרסם תחזית משלו למצב עובדי טסלה, בציוץ שקבע כי כוח האדם דווקא עתיד לצמוח ב-12 החודשים הקרובים, ענה לו מאסק: "מספר העובדים הכולל יגדל, אבל המשכורות אמורות להיות שטוחות למדי".

מעניין לציין כי ביום ד' בשבוע שעבר סיפק מאסק למועסקי טסלה, גם כן באמצעות המייל, אולטימטום. הוא ציין שעליהם לחזור לעבודה מהמשרדים למינימום של 40 שעות שבועיות, ואמר שאם עובד לא ינהג כך – הדבר יחשב כהתפטרות.

ומה בנוגע לעקיצה של ביידן ולעובדה שהנשיא האמריקני, שנוהג בעקביות, לדברי מאסק ולפי הדיווחים בתקשורת העולמית, להתייחס בפחות חיוביות אל טסלה מאשר למתחרותיה בתחום הרכבים החשמליים, ושעשה זאת שוב הפעם? ובכן, מאסק, מן הסתם, לא שתק.

"תודה אדוני הנשיא!" הגיב מאסק לביידן בציניות, בציוץ שהעלה לחשבונו בטוויטר יחד עם קישור להכרזה של נאס"א. הכתבה ששיתף מאסק הייתה מהרגע שבו סוכנות החלל האמריקנית בישרה כי בחרה לראשונה בהיסטוריה ספקית משנה שתשתף איתה פעולה במסעות החלל שלה. נאס"א בחרה את חלליות SpaceX – חברה שמאסק שייסד ושהוא מנכ"לה – להיות הכלי שיקח את האסטרונאוטים שלה לנחיתה הבאה על הירח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים