ביידן בכלל עסוק עם אוקראינה, אבל מאסק מתלונן על התעלמותו מטסלה

מנכ"ל טסלה כתב ל-CNBC שהנשיא מקדיש יותר מתשומת לבו ליצרניות רכב מהדור הקודם, אך אמר שאם יוזמן לבית הלבן יגיע ● הוא גם הבטיח שיתנהג יפה, כדי להרגיע בכירים החוששים שיעשה או יגיד דבר מה מביך באירוע

העלה חשד לקשרי מאסק עם מדינות אויב. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. עיבוד ממוחשב.

באחרונה נודע כי ג'ו ביידן, נשיא ארה"ב, וממשלו עדיין לא מתכוונים להזמין את היזם המפורסם שבבעלותו כמה מחברות הטכנולוגיה האמריקניות המובילות כיום, אילון מאסק, לפגישות עם מנהיגים עסקיים שהם יוזמים בבית הלבן. מאסק מייחס לדבר חשיבות, ומלין על ההתעלמות ממנו ומטסלה (Tesla) כבר מזה זמן, ואפילו ביתר שאת כעת, כשביידן בכלל עסוק עד צוואר בענייני אוקראינה ורוסיה.

רשת CNBC ניסתה לברר את עמדת מאסק בנוגע להחלטת ביידן להמשיך להדיר אותו מהמפגשים המדוברים, וקיבלה מהאיש העשיר בתבל אתמול (ג') מענה במייל שבו כתב כי הסיבה לכך שהוא פרסונה נון גרטה בבית הלבן היא שגורמים בכירים בממשל ביידן חוששים מכך שיעשה או יגיד דבר מה מביך, אם יוזמן להתייצב בפגישות הללו.

"אין להם מה לדאוג בקשר לזה. אני הולך לעשות את הדבר הנכון", הבטיח מאסק ל-CNBC ולאנשי ביידן, אחרי שאמר שאם יוזמן – יתייצב מן הסתם במפגש.

מאסק טוען שטסלה מנהלת אותה. תעשיית הרכבים החשמליים. אילוסטרציה.

מאסק טוען שטסלה מנהלת אותה. תעשיית הרכבים החשמליים. אילוסטרציה. צילום: BigStock

למרות שציין את טסלה – מאסק מרגיש שביידן לא מעריך אותו

מאסק טוען כבר מזה זמן רב שהנשיא האמריקני מתעלם מטסלה, ומעדיף להמשיך לשבח ולעסוק ביצרניות כלי הרכב הוותיקות מהדור הקודם, כמו ג'נרל מוטורס (GM) או פורד. אלא שלדברי מאסק, טסלה – יצרנית הרכבים החשמליים שייסד ושהוא מנכ"לה – היא החברה שמנהלת את תעשיית הרכב החשמלי בארה"ב כיום. "טסלה ייצרה 300,000 כלי רכב חשמליים ברבעון האחרון – GM (ייצרה – ג"פ) 26", ציין מאסק כדי להוכיח את עמדתו זו.

מנכ"ל ענקית הרכבים החשמליים המשגשגת ציין עוד בדבריו שהוא מרגיש שהנשיא האמריקני פשוט מתעלם ממנו ומטסלה, ומעדיף מובהקות יצרניות רכב אחרות על פני החברה החדשנית והמשבשת שוק שלו.

נזכיר כי מאסק והבית הלבן לא ממש הפגינו חיבה זה לזה מאז שממשל ביידן החל את דרכו בינואר 2020. מאסק לעג לביידן כבר מראשית כהונתו, ואפילו הדהד את הכינוי "סליפי ג'ו", שהדביק לו המתחרה על כס הנשיאות, דונלד טראמפ, אשר הפסיד לביידן לבסוף.

למעשה, בעבר מאסק זעם באופן מובהק כשביידן לא הזמין את טסלה להצטרף לנציגי ג'נרל מוטורס ופורד, עת התייצבו בבית הלבן כדי לדון בפיתוח מכוניות חשמליות מתוצרת ארצות הברית.

"מסיבות לא ידועות נשיא ארצות הברית לא יכול לבטא את המילה 'טסלה'", כתב אז מאסק בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. זמן מה לפני הערה זו צייץ מאסק הקנטות נגד ביידן, למשל כשכתב: "ביידן הוא בובה בדמות אנושית. ג'ו ביידן חושב שהאמריקנים הם כמו אידיוטים".

היועץ הכלכלי של נשיא ארה"ב, בריאן דיזה, אמר בתגובה אז שהמדיניות של הממשל להזמין את GM ופורד נבעה פשוט מסוג של הערכה, משום ששתי חברות הרכב האמריקניות הוותיקות משקיעות סכומים גדולים בייצור מכוניות חשמליות. "השקעה זו פותחת מספר עצום של מקומות עבודה חדשים לתושבי ארצות הברית".

במקרה אחר, מנכ"לית GM, מרי בארה, שעמדה לצד ביידן ממועד היבחרו, בישרה כי החברה בהובלתה מתכננת להשקיע שבעה מיליארד דולר כדי "לקדם את ייצור ה-EV (רכבים חשמליים – ג"פ) שלנו". מאסק הגיב בזמנו להערותיהם של בארה וביידן בטוויטר וכתב: "מתחיל ב-ט', מסתיים ב-ה', ו-סל באמצע", כשהוא שוב טוען בעצם להתעלמות מוחלטת מהחברה שלו.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011. צילום: וויקיפדיה

ההכרה בטסלה לא חיממה את היחסים

ואולם נראה שבכל זאת חל שינוי מסוים ביחסים. מוקדם יותר החודש הכיר סופסוף נשיא ארצות הברית ביידן בקיומה של טסלה, ובהיותה יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בארה"ב ובעולם כיום. אחרי קצת יותר משנת כהונה שבמהלכה התעלם ביידן מתופעת טסלה והשלכותיה, הנשיא ה-46 התייחס אל הענקית במהלך נאום שנשא באירוע חנוכת התקנת עמדת טעינה בבית הלבן.

בדבריו בטקס אמר ביידן שלארצות הברית יש הרבה יכולות להתקדם בעולם החשמול. הוא נתן דוגמה לתחנת הטעינה בבית הלבן, שהיא מתוצרת טריטיום (Tritium), חברה אמריקנית-גלובלית לפיתוח וייצור מטענים מהירים בזרם ישר (DC) לרכבים חשמליים. לאחר מכן ביידן נקב בשמות יצרניות הרכב האמריקניות שתרמו רבות לפיתוח המכוניות החשמליות, וציין במיוחד את ההשקעה המאסיבית שהחברות עשו כדי להביא מכוניות חשמליות לא רק לתושבי ארה"ב אלא גם למדינות אחרות בעולם. ביידן הדגיש כי מדובר ב"חברות רכב איקוניות מ-פורד ו-ג'נרל מוטורס (GM) ועד טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה ביותר", לדבריו.

מאסק בהתייחס לאמירת ביידן מהטקס באימייל ששלח אתמול ל-CNBC וכתב: "זה הגיע לנקודה, באופן מצחיק, שאף אחד בממשל לא הורשה אפילו לומר את המילה 'טסלה'! הזעם הציבורי והלחץ התקשורתי על האמירה הזו אילצו אותו (את ביידן – ג"פ) להודות שטסלה אכן מובילה את תעשיית החשמל. לא בדיוק הייתי קורא לזה 'שבחים'".

אז האם מאסק יגיע מתישהו לבית הלבן, והאם ינהג בכבוד במארחו? ימים יגידו. בכל מקרה, נראה שביידן יסיים את העיסוק במשבר רוסיה-אוקראינה קודם כל, ורק אז יתפנה למאסק המקופח.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים