ארה"ב: אחרי שנת כהונה ראשונה – ביידן סופסוף פירגן לטסלה

בנאומיו הקשורים לתחום התעלם נשיא ארה"ב מחברת הרכבים החשמליים הדומיננטית, ושיבח את ג'נרל מוטורס ופורד ● כעת הוא ציין לראשונה בנאום פומבי את החברה של מאסק כ"יצרנית המכוניות החשמליות הגדולות ביותר שלנו"

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן.

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הכיר סופסוף בקיומה של טסלה (Tesla) ובהיותה יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה בארה"ב ובעולם כיום.

אחרי קצת יותר משנת כהונה, שבמהלכה התעלם ביידן מתופעת טסלה והשלכותיה, הנשיא ה-46 התייחס השבוע (ג') אל ענקית הרכב החשמלי, וזאת במהלך נאום שנשא באירוע חנוכת התקנת עמדת טעינה בבית הלבן.

בדבריו בטקס אמר ביידן שלארצות הברית יש הרבה יכולות להתקדם בעולם החשמול. הוא נתן דוגמה לתחנת הטעינה בבית הלבן, שהיא מתוצרת חברת טריטיום (Tritium), חברה אמריקנית-גלובלית לפיתוח וייצור מטענים מהירים בזרם ישר (DC) לרכבים חשמליים.

לאחר מכן ביידן נקב בשמות יצרניות הרכב האמריקניות שתרמו רבות לפיתוח המכוניות החשמליות, וציין במיוחד את ההשקעה המאסיבית שהחברות עשו כדי להביא מכוניות חשמליות לא רק לתושבי ארה"ב אלא גם למדינות אחרות בעולם. הוא אמר שמדובר ב"חברות רכב איקוניות מ-פורד ו-ג'נרל מוטורס (GM) ועד טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות הגדולה ביותר", כך לפי תיאורו של הנשיא.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011.

אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לצד טסלה Model S‏ בשנת 2011. צילום: וויקיפדיה

מאסק כעס והקניט את הנשיא

מנכ"ל ומייסד טסלה, היזם המגה-דומיננטי אילון מאסק, הגיב בקרירות להכרה המאוחרת של ביידן בחברה שייסד.

שלא כמנהגו לצייץ התייחסות לכמעט כל נושא ועניין, ובוודאי לאלו הקשורים בו ובחברות שלו, מאסק הסתפק הפעם רק באימוג'י עם משקפי שמש, שפרסם בתגובה לציוץ של עוקב שהעלה סרטון שבו ביידן מדבר על טסלה בהשקה בבית הלבן.

בעבר מאסק דווקא זעם כשנשיא ארה"ב לא הזמין את טסלה להצטרף לנציגי ג'נרל מוטורס ופורד, שהתייצבו בבית הלבן כדי לדון בפיתוח מכוניות חשמליות מתוצרת ארצות הברית.

"מסיבות לא ידועות נשיא ארצות הברית לא יכול לבטא את המילה 'טסלה'", כתב אז מאסק בחשבון הטוויטר הרשמי שלו. זמן מה לפני הערה זו צייץ מאסק הקנטות נגד ביידן, למשל כשכתב: "ביידן הוא בובה בדמות אנושית. ג'ו ביידן חושב שהאמריקנים הם כמו אידיוטים".

היועץ הכלכלי של נשיא ארה"ב, בריאן דיזה, אמר בתגובה שהמדיניות של הממשל להזמין את GM ופורד נבעה פשוט מסוג של הערכה, משום ששתי חברות הרכב האמריקניות הוותיקות משקיעות סכומים גדולים בייצור מכוניות חשמליות. "השקעה זו פותחת מספר עצום של מקומות עבודה חדשים לתושבי ארצות הברית", נימק דיזה בזמנו.

נגד איגוד עובדיה. טסלה.

נגד איגוד עובדיה. טסלה. צילום: BigStock

האם ההתעלמות קשורה להתאגדות עובדים?

ביידן וצוותו עדיין לא הגיבו מעולם רשמית לשאלה מדוע הנשיא התעלם מטסלה בנאומיו ובהזמנותיו לבית הלבן עד כה. ואולם, בהתבסס על רמיזות של גורמים יודעי דבר, הסיבה הסבירה היא העובדה שטסלה לא מאפשרת לעובדיה להתאגד, וביידן, הדמוקרט, הוא תומך נלהב של איגודי עובדים ומאבקים למען זכויות עובדים.

נזכיר כי במרץ 2021, בחלוף זמן מועט למדי מרגע כניסתו לבית הלבן, ביידן התערב ותמך במאמצי ההתאגדות של עובדי ענקית אחרת – אמזון. עובדי המחסנים בבסאמר באלבמה ניסו להתאגד, והנשיא האמריקני הבהיר כי התאגדות עובדים מבורכת מבחינת תפישת עולמו, וקבע באופן החלטי שזכותו של כל עובד להתאגד, ושאסור למעסיק להתערב או לאיים על עובדים שבחרו לעשות כן, כפי שדיווחים רבים העידו על מהלכיה של אמזון.

הפרשה הזו, אגב, טרם הסתכמה והתאגדות עובדי אמזון עדיין תלויה ועומדת כאפשרות ריאלית, בשל הצבעה נוספת שנקבעה, אך מדובר באפשרות שדרשה ודורשת מאבק לא קטן עד כה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים