ה-FBI: האקרים איראנים תכננו לתקוף בית חולים לילדים בבוסטון

"פעולות מהירות של כל המעורבים, במיוחד בתוך בית החולים, הגנו הן על הרשת והן על הילדים החולים, שהיו תלויים בה", אמר ראש הבולשת, כריסטופר ריי, וציין כי מדובר באחת המתקפות הנתעבות שהוא נתקל בהן

מתקפות סייבר על בתי חולים לילדים? גם זה כשר בעיני האיראנים.

ה-FBI הצליח לזהות ולמנוע מתקפה של האקרים שפועלים בחסות איראן על בית החולים לילדים בבוסטון – כך חשף אתמול (ד') כריסטופר ריי, ראש הבולשת. החשיפה אירעה בקיץ האחרון. הוא אמר בוועידת סייבר שנערכה בעיר כי "פעולות מהירות של כל המעורבים, במיוחד בתוך בית החולים, הגנו הן על הרשת והן על הילדים החולים, שהיו תלויים בה".

ראש ה-FBI כינה את האירוע "אחת מממקפות הסייבר הנתעבות ביותר" שאותן הוא ראה, אך ציין שהאיום לא היה בודד. אשתקד זיהתה הבולשת מתקפות כופרה נגד 14 מתוך 16 שירותי תשתיות קריטיות של ממשל ארצות הברית, כולל בתי חולים. בנובמבר האחרון, ה-FBI הנפיק אזהרה שלפיה האקרים איראנים מחפשים נתונים שיכולים לשמש אותם כדי לפרוץ למערכי מחשוב של חברות אמריקניות.

"הסוכנות", לדברי העומד בראשה, "מיקדה את כל משאביה ותשומת הלב באיומים פוטנציאליים על תשתיות קריטיות". הוא הסביר שהמתקפות נובעות מתמיכת ארצות הברית באוקראינה בשל הפלישה של רוסיה אליה. "ארצות הברית", לדברי ריי, "צפתה ברוסיה נוקטת צעדי הכנה ספציפיים לקראת מתקפות סייבר הרסניות אפשריות, בה ומחוצה לה. היקפן עלול לגדול בעתיד הקרוב: אנחנו צופים שפעילות הסייבר שלהם (ההאקרים שלוחי רוסיה – י"ה) תהפוך להרסנית יותר ויותר ככל שהמלחמה נמשכת".

"איננו יכולים 'לוותר' על סין או על איראן"

"ארצות הברית איננה המדינה היחידה שעוקבת בדריכות ולומדת את מהלכי המלחמה באוקראינה", ציין. "אנחנו יודעים שסין משקיעה אף היא מאמצים ומשאבים בלימוד הסכסוך באוקראינה. הם מנסים להבין איך לשפר את היכולות שלהם כדי להרתיע, או לפגוע בנו – בקשר למתקפה (סינית עתידית, אפשרית – י"ה) על טייוואן".

ריי ציין כי "אף שהסוכנות מתמקדת באיומי סייבר מרוסיה, אנחנו לא מסירים את עינינו מאיומים שמגיעים ממדינות אחרות, כמו גם מאיומי סייבר שמקורם בפלילים. אנחנו חייבים 'להחזיק את הקו' בכמה חזיתות במקביל: איננו יכולים 'לוותר' על סין, או על איראן, או על פשיעת סייבר כלכלית, בזמן שאנחנו מתמקדים ברוסיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים