הסיפור שלא נגמר: האם קונסורציום חברות ירכוש את ARM?

על פי דיווחים, קוואלקום, שתלויה כמעט לחלוטין ב-ARM, מקדמת את הרעיון, כדי להבטיח שהנרכשת תישאר חברה עצמאית

האם סופטבנק תשתלט עליה לחלוטין? ARM

העניין סביב רכישה אפשרית של ARM מידיה של סופטבנק עדיין לא תם. למרות הערכות שלפיהן חברת האחזקות היפנית תפנה כמעט באופן מיידי להנפקה של מתכננת השבבים שאנבידיה רצתה – וחזרה בה, נראה שקונסורציום של חברות יחזיק יחד ב-ARM כדי להבטיח שהיא תישאר למעשה עצמאית, ולא תחת שליטה של חברה אחרת – מה שאמור היה להתרחש אם עסקת אנבידיה הייתה מצליחה לקבל את אישור הרגולטורים.

לפי הדיווחים, מי שמנסה לקדם את העסקה הזו היא קוואלקום, שתלויה, נכון להיום, לחלוטין בטכנולוגיה שמציעה ARM. אמנם, החברה, שהיא אחת המובילות בשוק המעבדים לתחום הסלולר המבוססים על אנדרואיד, משנה ומתאימה את התוכניות הבסיסיות לצרכים שלה, ואף מוסיפה יכולות, אך בבסיס היא צריכה את הליבות של ARM.

מנכ"ל קוואלקום, כריסטיאנו אמון, ציין כי "מדובר בנכס חשוב מאוד (ARM – צ"ק) וזה נכס שהולך להיות חיוני לפיתוח התעשייה שלנו". הוא ציין כי בקוואלקום חושבים על יצירת גוף רכישה גדול, אך באותה נשימה טען שעוד לא נעשתה פנייה בפועל לסופטבנק.

כשהתחיל המשא ומתן בין אנבידיה ל-ARM, מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, שהביע התנגדות לעסקה, ציין שהוא יהיה מוכן לתמוך בקונסורציום שיבצע את הרכישה במקום וכאמור, יבטיח שכל מי שירצה יוכל להמשיך לקבל שירות מ-ARM – להוציא מגבלות, כמו כעת, במקרה של רוסיה.
צבי קצבורג

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים