אנבידיה נסוגה סופית מרכישת ARM בכ-40 מיליארד ד'

על הביטול דיווחה באחרונה בלומברג, וזאת למרות שאנבידיה עדיין לא הודיעה באופן רשמי שנסוגה בה ● בחברה - כמו גם בקרב חברת האחזקות היפנית סופטבנק, הבעלים של ARM - ממשיכים לטעון כי אנבידיה לא שינתה עמדה

סופית - אין עסקה

אנבידיה, לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, החליטה באופן סופי לסגת מעסקת ARM. לפי הדיווח, החברה כבר הודיעה לשותפים שלה שאל להם לצפות לסגירת העסקה. עם זאת המהלכים הללו מבוצעים בשקט, ומאחורי הקלעים. עצם פרסום הידיעה גרם לירידה של כ-5% בשער המניות של החברה.

אנבידיה עדיין לא הודיעה באופן רשמי על נסיגתה מהעסקה. בחברה, כמו גם בקרב שותפתה לעסקה, חברת האחזקות היפנית סופטבנק, ממשיכים לטעון כי אנבידיה לא שינתה את דעתה, כי מדובר בעסקה שתטיב עם ARM ותדחוף קדימה את החדשנות והתחרות בתחום, "בדיוק כפי שפירטנו במסמכים האחרונים שהוגשו לאישור הרגולטורים". בסופטבנק הוסיפו כי, "אנחנו ממשיכים לקוות שהעסקה תאושר".

המניות של סופטבנק דווקא זינקו מעלה לאחר פרסום הידיעה. כפי שכבר כתבנו כאן בעבר, בסופטבנק כבר הכינו מזמן תוכנית מגירה לאחר שהתברר שהעסקה נתקלת בקשיים, ולפיה היא תנסה לגייס את הכסף, 40 מיליארד דולר כזכור, באמצעות הפיכתה של ARM לחברה ציבורית שמניותיה מונפקות בבורסה. בתאגיד היפני זקוקים לכסף כדי להרחיב את ההשקעות והאחזקות של סופטבנק בעולם הטכנולוגי.

כזכור, העסקה זכתה להתנגדות חריפה מצד יצרניות שבבים מתחרות וגם מצד רוב הרגולציות החשובות, מסין, דרך בריטניה מרגע ההודעה על קיומה. בממלכה המאוחדת אף התייחסו אל העסקה כאל סיכון ביטחוני. ועדת הסחר האמריקנית הפדרלית, ה-FTC, הודיעה אף היא לאחרונה כי תגיש תביעה לבית המשפט כדי לחסום את העסקה מטעמים מונופוליסטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים