לא, לא, ושוב לא לעסקת אנבידיה-ARM

הרשות לתחרות ולשווקים הבריטית הודיעה רשמית כי יש צורך בבדיקה מקיפה נוספת לפני אישור העסקה, אם בכלל, זאת לאחר שגם בממשל מתנגדים לעסקה ומתייחסים אליה כאל איום ביטחוני על בריטניה

ג'נסן וואנג, מנכ"ל ומייסד אנבידיה. צילום: יח"צ

בריטניה מתעקשת לשים מקלות בגלגלי עסקת הענק של אנבידיה לרכישת ARM מסופטבנק תמורת 40 מיליארד דולר. בסבב החדש בסאגה, אחרי שבממשל כבר התחילו להתייחס לרכישה כאל איום ביטחוני על בריטניה, הגיעה בסוף השבוע ההודעה הרשמית של הרשות לתחרות ולשווקים הבריטית אחרי הבדיקה שביצעה, ולטענתה יש צורך בבדיקה מקיפה נוספת לפני אישור העסקה, אם בכלל.

הרשות מביעה את חששה מפני פגיעה ישירה במתחרים עקב השלמת העסקה. למרות שאנבידיה הכריזה מהרגע הראשון שבו הודיעה על העסקה שהיא תשאיר על כנו את מודל הרישוי הפתוח הנוכחי של ARM, כך שכל חברה שתרצה בכך תוכל לרכוש כל קניין רוחני ש-ARM מפתחת, הרגולטור הבריטי מביע חשש שאנבידיה כן תגביל את הגישה למתחרים שלה.

"בסופו של דבר, הרשות מודאגת מכך, שאובדן התחרות עלול לחנוק חדשנות בכמה שווקים, כולל מרכזי נתונים, משחקים, האינטרנט של הדברים ורכבים אוטונומיים. הדבר עלול לגרום למוצרים יקרים יותר או באיכות נמוכה יותר לעסקים ולצרכנים", נכתב בדו"ח, שבו הוסבר שזו אחת הסיבות הראשיות להוראה שלה לבצע את השלב השני של החקירה.

ההודעה הזו של הראשות לתחרות ושווקים הבריטית מגיעה על רקע גל נוסף של תגובות בשוק נגד העסקה. אחת מהן הייתה של מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, שאמר, כי "אנו ממשיכים להיות מודאגים מרכישת ARM ביד אנבידיה. אם יהיו גישות אחרות אפשריות, בהחלט היינו מעוניינים להבין אותן", כשהתייחס לאפשרות שסופטבנק תחליט בסופו של דבר לסגת מהעסקה ולהנפיק את ARM, כך שאינטל תוכל לרכוש חלק מהמניות שלה.

עם זאת, באנבידיה לא מתכוונים לוותר על העסקה נכון לעכשיו. מעבר לכך שהחברה חוזרת ומבטיחה שתשמור על מודל הפתיחות ברישוי הטכנולוגיות של ARM, אנשיה מפגינים כלפי חוץ הערכה שמדובר רק בעניין של זמן.  "הדיונים שלנו עם הרגולטורים נמשכים יותר זמן ממה שחשבנו בתחילה, אז זה דוחף אחורה את לוח הזמנים. זה לא רגולטור מסוים אחד, אבל אנחנו בטוחים בעסקה. אנו בטוחים שהרגולטורים צריכים להכיר ביתרונות הרכישה", אמר המנכ"ל ג'נסן הואנג בראיון לפייננשל טיימס בסוף השבוע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים