עלות פרויקטי טרנס' דיגיטלית שנכשלו בישראל – יותר מ-4 מיליון ד'

כך לפי קאוצ'בייס, שמצאה כי עם זאת 79% מהארגונים השיגו שיפורים משמעותיים בזכות הטרנס' הדיגיטלית ● עוד מצא המחקר של ספקית בסיסי הנתונים NoSQL, שארגונים בישראל יגדילו ההשקעה בדיגיטל בכ-50% השנה

מחייבת שיתוף פעולה פורה בין המנמ"ר למנכ"ל. טרנספורמציה דיגיטלית.

למרות אתגרי השנתיים האחרונות, ארגונים חוו התקדמות משמעותית בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית: 79% מהארגונים השיגו שיפורים משמעותיים בגינה, לעומת 73% ב-2019 ו-72% ב-2020. ארגונים יגדילו את ההשקעה שלהם בטרנספורמציה דיגיטלית ב-46% בשנה הקרובה, ובישראל ההשקעה צפויה לעלות ב-47%; כך לפי מחקר של קאוצ'בייס (Couchbase), ספקית בסיסי נתונים NoSQL.

את המחקר ערכה Vanson Bourne בקרב 650 מקבלי החלטות בתחום ה-IT, בארגונים המונים יותר מ-1,000 עובדים בארה"ב, אנגליה, צרפת, גרמניה, ספרד, איטליה, טורקיה וכן בישראל.

תחזית ההשקעה בטרנספורמציה דיגיטלית – בכל אחת מהמדינות שנסקרו ונתון עולמי.

תחזית ההשקעה בטרנספורמציה דיגיטלית – בכל אחת מהמדינות שנסקרו ונתון עולמי. צילום: קאוצ'בייס

מה קורה בטרנספורמציה הדיגיטלית המקומית?

יותר מ-40% ממנהלי ה-IT בארץ דיווחו כי הפרויקטים הביאו לעלייה בפרודוקטיביות העובדים. כמעט 40% מהם דיווחו על הליכי עבודה יעילים יותר, או על יכולת טובה יותר להגיע ללקוחות וביותר ערוצים.

81% מכלל הנשאלים מהארגונים העידו על פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית שנכשלו, סבלו מעיכובים או הוקטנו בהיקפם בשנה האחרונה, בעלות ממוצעת של 4.12 מיליון דולר. בישראל, העלות הממוצעת לפרויקטים שנכשלו עומדת על 3.89 מיליון ד'.

82% מהארגונים ציינו כי נמנעו מלערוך פרויקטים של טרנספורמציה דיגיטלית, בשל מחסור במשאבים או כספים (26%), מחסור במיומנויות הדרושות לאספקת הפרויקט (24%), או בגין המורכבות הכרוכה בהטמעת טכנולוגיות (23%). הפרויקטים הכושלים הביאו יותר ממחצית מהארגונים, 55%, לדחות את היעדים האסטרטגיים שלהם בשלושה חודשים או יותר, או לאפס אותם לחלוטין.

השלכות פוטנציאליות נוספות שזוהו היו אובדן עובדים בעלי ערך למתחרים חדשניים יותר וזאת בקרב 41% מהארגונים. 31% מהם הודו כי הם נאבקים להשיג מימון או לעבור הנפקה מוצלחת; ו-26% ציינו את ההשלכות של סגירת העסק או השתלטות של המתחרים עליו.

בישראל ההשלכה הכי נפוצה היא איבוד עובדים למקומות עבודה חדשניים יותר (כמעט 50%), אחריה – הקושי בהבטחת סבב השקעות מוצלח (יותר מ-40%) ואיבוד רלוונטיות בשוק (40%).

ההשלכות של פרויקטים כושלים בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-12 החודשים האחרונים.

ההשלכות של פרויקטים כושלים בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית ב-12 החודשים האחרונים. צילום: קאוצ'בייס

הקורונה קידמה את הטרנספורמציה הדיגיטלית

"לשנתיים האחרונות", נכתב, "הייתה השפעה מהפכנית על צוותי המחשוב. 95% מהארגונים הטמיעו או בחנו הזדמנויות לטרנספורמציה דיגיטלית שלא היו מציאותיות בסוף 2019 – החל מעבודה היברידית (קרוב ל-47%), מעבר לענן (46%), החלפת טכנולוגיה ותהליכים ישנים (42%), שינוי אופן הפעולה של העסק (36%) ויצירת הצעות עסקיות חדשות (35%).

99% מהארגונים הפיקו לקחים מהמגיפה במגוון שדות: החשיבות של תמיכה בעבודה מרחוק ובעבודה היברידית (45%); הצורך בהשקעה ומחקר מתמשכים בטכנולוגיות טרנספורמציה דיגיטלית (41%); וכיצד לערב בצורה טובה יותר את העסק הרחב באסטרטגיית הטרנספורמציה הדיגיטלית (34%). עם זאת, בעוד שבעולם 40% מהארגונים העידו כי לתגובה לקורונה יש השלכות ארוכות טווח בנוגע לגישתם ל-IT, בישראל לא התרשמו מהמגיפה – רק 10% מהנשאלים הישראלים סבורים שיש למגיפה השלכות לטווח הארוך.

האם לתגובה למגיפת הקורונה יש השלכות ארוכות טווח?

האם לתגובה למגיפת הקורונה יש השלכות ארוכות טווח? צילום: קאוצ'בייס

מותק, הגבינה זזה

ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל.

ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל. צילום: אלון רון

סדרי העדיפויות של ההשקעות השתנו בהשוואה ל-2019: בעוד שהאבטחה עדיין נמצאת בראש סדר העדיפויות של ארגונים – והעבודה ההיברידית קיבלה דחיפה משמעותית, הרי שהמודרניזציה של הטכנולוגיות המסורתיות בארגונים כבר לא נמצאת בעדיפות, ואילו האימוץ של טכנולוגיות חדשות גדל.

גם דרכי העבודה השתנו: 88% מהמשיבים אמרו כי יעדי הטרנספורמציה הדיגיטלית שלהם השתנו מהותית בשנתיים האחרונות; 95% האיצו את אסטרטגיות המודרניזציה של היישומים שלהם; 90% שינו את הדרך שבה הם מתקצבים את הטרנספורמציה הדיגיטלית.

ב-88% מהארגונים, כך עולה מהמחקר, הפרויקטים בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית הונעו יותר משינויים בהתנהגות המשתמשים – מאשר בשל יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות. 

"בתחום הטרנספורמציה הדיגיטלית של ארגונים, יש לפנינו עתיד מזהיר", אמר ליאור תגור, מנכ"ל קאוצ'בייס ישראל. "כדי להצליח, צוותי ה-IT זקוקים לתמיכה מהעסק כולו, לצד הקצאת משאבים והמיומנויות והטכנולוגיה הנכונות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים