רבעון מעורב לאנבידיה; החברה חוזה ירידה בהכנסות משבבים למשחקים

הסיבות: עוד בעיות בשרשרת האספקה עקב סגרי הקורונה בסין, המלחמה באוקראינה והאטה בפעילות באירופה ● המשקיעים הגיבו בשלילה והורידו את שער המניה במסחר שלפני פתיחת הבורסה ב-4%

ג'נסן הואנג, מנכ"ל אנבידיה.

אנבידיה סיימה את הרבעון הראשון של שנתה הכספית 2023, שאת הדו"חות אודותיו היא פרסמה אמש (ד'), עם תוצאות מעורבות: עלייה תלולה בהכנסות לתוצאת שיא לצד ירידה ברווח הנקי. אלא שמניית החברה יורדת במסחר היום, לפני פתיחת שערי הבורסה (פרה-מרקט), ביותר מ-4%, משום שהמשקיעים מוטרדים מהתחזית של החברה, שלפיה ההכנסות שלה ממכירת שבבים לעולם הגיימינג יחוו ברבעון הנוכחי ירידה.

הסיבות לירידה החזויה הן בעיות חדשות בשרשרת האספקה עקב סגרי הקורונה שהשלטון הסיני שב והטיל בחודשים האחרונים על אזורים שונים במדינה – מה שהביא לירידה בביקוש ובפעילות של אנבידיה במדינה, המלחמה באוקראינה והאטה בפעילות באירופה.

מייסד ומנכ"ל אנבידיה, ג'נסן הואנג, חזה בראיון לרויטרס שהירידה בהכנסות משבבים לעולם הגיימינג תביא לירידה כללית בהכנסות הרבעוניות של החברה, אל מול הרבעון הקודם.

מה אומרים הדו"חות?

אשר לרבעון הראשון, ההוצאות של החברה זינקו ב-73.3% ל-6.4 מיליארד דולר, בעוד שההכנסות גדלו בשיעור נמוך בהרבה – 46% – ל-645 מיליון. זאת, הגם שהיו אלה הכנסות שיא. כתוצאה מכך, הרווח הנקי של אנבידיה חווה ירידה של 15% ל-1.6 מיליארד דולר ורווח למניה קטן ב-16% ל-64 סנט.

בסעיפים הגולמיים, ההוצאות רשמו עלייה של 21% ל-2.5 מיליארד דולר, הרווח זינק ב-50% ל-5.4 מיליארד והרווח השולי עמד על 65.5%. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות זינקו ב-113% ל-3.6 מיליארד דולר והרווח התפעולי עמד על 1.9 מיליארד, לאחר שפחת ב-4%.

הואנג ציין בהודעה שהוציאה אנבידיה עם פרסום הדו"חות כי "הצגנו תוצאות שיא בתחומי הגיימינג ומרכזי הנתונים, על רקע סביבת מאקרו מאתגרת. היעילות של למידה עמוקה בביצוע אוטומציה לבינה מלאכותית דוחפת חברות ותעשיות לאמץ את הטכנולוגיה של אנבידיה בתחום זה. תחום הדטה סנטרים הפך לגדול ביותר בפעילות שלנו, גם כאשר תחום הגיימינג הגיע לשיא ברבעון האחרון".

ואמנם, פעילות הדטה סנטרים של אנבידיה עמדה ברבעון האחרון על 3.75 מיליארד דולר – זינוק של 83% לעומת הרבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת, והפעילות בעולם הגיימינג עלתה באותה התקופה ב-31% ל-3.6 מיליארד. אלא שכאמור, בחברה חוזים שפעילות הגיימינג שלה תחווה ירידה בסיכום הרבעון הנוכחי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים