מטופלים בשיבא יכולים לשדר את תוצאות ה-CT או ה-MRI ישר לרופא

זאת, באמצעות טכנולוגיה של חברת אבטחת המידע סאסא סופטוור ● עד כה, תוצאות של בדיקות הדמיה נמסרו על דיסק שהמטופל היה צריך להביא לרופא באופן פיזי

שימי ארנסט, מנהל מערכות המידע והדיגיטל של המרכז הרפואי שיבא.

אם עשיתם פעם בדיקות הדמיה כגון CT או MRI, אתם בוודאי מכירים את התהליך המסורבל שלאחר מכן: קבלת התוצאות על גבי דיסק, שמירתו בבית והבאתו, פיזית, לרופא בפגישה שלאחר מכן. מעבר לדבקות בשיטות עבודה ישנות, הסיבה לכך טכנית: הנפח של נתוני ההדמיה הוא גדול מאוד ולא עובר בתעבורת אינטרנט רגילה.

העברת הנתונים על גבי דיסק גורמת לעיכובים בתהליכי הטיפולים בחולים, שתוצאות הבדיקה שלהם מכתיבות את המשך הטיפול, שלא לדבר על חוויית שירות מתסכלת ומעצבנת.

בשיבא החליטו להתמודד עם האתגר הזה, והחל מהשבועות האחרונים, מטופלים שמוזמנים לתורים לרופאים בבית החולים יכולים לשדר את הנתונים מכל מחשב, באמצעות לינק.

השירות החדש מתאפשר בזכות פתרון שפיתחה חברת אבטחת המידע הישראלית סאסא סופטוור. בסאסא ובשיבא אומרים כי הם דאגו לשמור על ביטחון הרשת והסודיות הרפואית המתבקשת גם באמצעי זה.

עוד דבר שהמערכת עושה היא לוודא אוטומטית את זהות המטופלים בהשוואה בין קובץ הדימות למאגר המידע של שיבא, למניעת טעויות רפואיות.

עוד פתרון שנהגה בתקופת הקורונה

שימי ארנסט, מנהל מערכות המידע והדיגיטל של בית החולים שיבא, שהוביל את התהליך, אמר כי "מדובר בפורטל מאובטח, שהמטופל מתחבר אליו בצורה פשוטה ידידותית, והוא משדר את התוצאות ישירות לתוך המאגר הרדיולוגי של בית החולים באופן המאובטח וללא צורך בהגעה למרכז הרפואי". ארנסט ציין שהשירות חוסך זמן למטופל, שבמקרים רבים אחרי ששידר את הנתונים לא צריך כלל לבוא לפגישה פיזית, וכאשר הוא רוצה חוות דעת שנייה, הוא לא צריך יותר להסתובב עם הדיסק, והרופא האחר שאליו הוא מגיע מקבל את התוצאות עוד לפני הטיפול.

יעקב ירוסלב, מנכ"ל סאסא סופטוור, ציין כי "הצורך בפתרון מסוג זה ששיבא הטמיעה נוצר בתקופת הקורונה. אז השאיפה הייתה לצמצם עד כמה שאפשר את ההגעה הפיזית של החולה למרכז הרפואי". הוא הוסיף כי "המעטפת האוטומטית שיש במערכת מייעלת ומקצרת את זמן הגישה של הצוות המטפל למידע הקליני."

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ..

    באיכילוב השירות הזה עובד כבר חצי שנה...

  2. שמואל כהן

    בבדיקה של mri במכון עדיין ניתן לקבל דיסק ביום הבדיקה?

אירועים קרובים