תמיכה נשית במאסק: נשיאת SpaceX מצדדת בו בפרשת ההטרדה המינית

גווין שוטוול, שהיא האישה הבכירה ביותר בחברת החלל שייסד וממנכ"ל מאסק, כתבה לעובדים בהודעה הפנימית כי היא מאמינה באופן אישי שההאשמות נגד הבוס שלה ושלהם - שקריות

תמכה באילון מאסק, המנכ"ל. גווין שוטוול, נשיאת SpaceX.

אילון מאסק קיבל באחרונה תמיכה מבכירה בחברת החלל שייסד ושהוא ממנכ"ל, SpaceX. התקשורת חשפה כי נשיאת החברה, גווין שוטוול – האישה הבכירה ביותר ב-SpaceX – שלחה בשבוע שעבר מייל פנימי לכל העובדים, ובו הגיבה לדיווחים על האשמות בהטרדה מינית נגד הבוס, מאסק.

במייל, עליו דיווחה לראשונה רשת CNBC, אישרה שוטוול של-SpaceX יש מדיניות "אפס סובלנות" נגד הטרדה מינית. 

"באופן אישי, אני מאמינה שההאשמות (נגד מאסק – ג"פ) שקריות; לא בגלל שאני עובדת עבור אילון מאסק, אלא בגלל שעבדתי איתו במשך 20 שנה ומעולם לא ראיתי או שמעתי שום דבר הדומה להאשמות האלה", כך ציינה הנשיאה באימייל, שצוטט אתמול (ג') על ידי The Verge. שוטוול הוסיפה: "כל מי שמכיר את אילון כמוני, יודע שהוא לעולם לא יתחייב או יסכים להתנהגות הבלתי הולמת הזו".

המייל של שוטוול נשלח לעובדים יום לאחר שהביזנס אינסיידר פרסם דיווח על הפרשה שהוסתרה מעין הציבור עד כה.

250 אלף דולר כדמי שתיקה?

לפי הדיווח, שהתפרסם בסוף השבוע הקודם, בשנת 2018 שילמה SpaceX, לכאורה, "דמי שתיקה" בגובה 250 אלף דולר לאחת הדיילות שהעסיקה. ההסכם הגיע אחרי שבשנת 2016, כך לטענת הדיילת, מאסק הציע לה לקיים איתו אקט מיני במהלך עיסוי שקיבל במטוסו הפרטי. לדברי חברתה, אשר חשפה את האירועים, מאסק כביכול הציג בפני הדיילת את איבר מינו הזקור והציע לה גם לקנות לה סוס בתמורה לאקט המיני. הדוברת סיפקה הצהרה החתומה על ידיה, שנעשתה לצורך תמיכה בתלונת הדיילת, אשר מנועה מלדון עם התקשורת בפרשה.

מאסק בתגובה הכחיש שהתרחשה התנהגות מינית בלתי הולמת מצידו. הוא הגיב לטענות כמעט מיד ואמר כי "הסיפור רחב הרבה יותר". מאסק הוסיף: "אם הייתי נוטה להטריד מינית, לא סביר להניח שזו תהיה הפעם הראשונה בכל 30 שנות הקריירה שלי". הוא גם צייץ בטוויטר, וכינה את ההאשמות נגדו "סיפור שמונע מסיבות פוליטיות".

כאמור, שוטוול עצמה טענה גם היא דבר דומה, באימייל שלה לעובדי החברה שכותרתו "חדשות אחרונות". בנוסף היא ציינה שכל האשמות על הטרדה בחברה נלקחות ברצינות רבה, ללא קשר למי היה מעורב בכך לכאורהכ. לדבריה, צוות משאבי האנוש של SpaceX חוקר את כל התביעות שמתקבלות ובוחן אותן בכובד ראש.

אלא שהנשיאה לא ציינה כל פרטים נוספים אודות המקרה שבו "מככב" הבוס של החברה. היא גם לא סיפקה הסבר לתשלום הסכום ה"נכבד" לדיילת, ורק כתבה כי "מטעמי פרטיות, לעולם לא אגיב על עניינים משפטיים כלשהם הקשורים לבעיות תעסוקה", כתבה שוטוול.

לא יוצאת בינתיים לפועל. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה.

לא יוצאת בינתיים לפועל. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

פרשייה שצצה בגלל מניעים פוליטיים?

יצוין כי השבוע (ב') צייץ מאסק כתגובה בטוויטר: "משקיפים נבונים על המטוס שלי (והם רבים) ישימו לב שאני לא משתמש בדיילת. יתרה מכך, רק פירות ואגוזים מצויים במטוס. אני משתמש בטיסות כהזדמנות לצום".

אם נחזור לטענות של מאסק שקיים מניע פוליטי מאחורי הפרשה – כידוע, בימים אלו שרוי היזם והמולטי-מיליארדר בסוג-של מו"מ מול חברת טוויטר, אותה הוא אמור לרכוש ב-44 מיליארד דולר, כפי שסוכם מול הדירקטוריון שלה בחודש שעבר.

מאסק, שנכנס למחלוקת מול החברה בנוגע למספר החשבונות המזויפים (חשבונות הבוט) הפעילים בפלטפורמה, אמר באחרונה (שוב, בתגובה לציוץ בטוויטר) כי הוא מוכן לעמוד בעסקה מול החברה לרכישתה, בתנאי שהסכום יפחת בכ-25%, מאחר שזה מניין החשבונות הלא אותנטיים שהיא לא עדכנה אותו לגביהם בעת הסיכום על הרכישה.

מאסק החליט, לפחות בהצהרה, לקנות את הרשת החברתית המצייצת והפוך אותה לפרטית כדי לקדם בה יותר חופש דיבור, בעיקר לשמרנים שאותם הנהלת החברה נוטה לצנזר יותר, כפי שהוכיחו מחקרים.

רשת FOX 4 פרסמה באחרונה תוצאות של מחקר חדש, שערכו פרופסורים ב-MIT ובאוניברסיטת יל, שבדק האם טוויטר מוטה נגד שמרנים, כפי שטוענים הרפובליקנים בארה"ב.

מחברי המחקר עקבו אחר 9,000 משתמשי טוויטר אשר מעורבים פוליטית, מחציתם דמוקרטים ומחציתם רפובליקנים, מאוקטובר 2020. המחברים המשיכו לעקוב אחר הרגלי הטוויטר שלהם במשך שישה חודשים לאחר הבחירות ב-2020, והמחקר אכן מצא פער, ואפילו פער ענק, בין מספר המשתמשים מכל מפלגה שהושעו מהפלטפורמה של טוויטר – 7.7% מהדמוקרטים לעומת 35.6% מהרפובליקנים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים