הסקנדל החדש של מאסק: "הטריד מינית ושילם דמי שתיקה"

חברתה של דיילת בחברת SpaceX שבבעלות אילון מאסק חשפה, כי המיליארדר הטריד מינית את חברתה ושילם לה דמי שתיקה ● מאסק מכחיש, וטוען כי זה "סיפור שמונע מסיבות פוליטיות"

אילון מאסק.

SpaceX, חברת החלל שהוקמה על ידי אילון מאסק, האיש העשיר בעולם, שילמה לדיילת בחברה 250 אלף דולר כדמי שתיקה ליישוב תביעה של הדיילת, שטענה כי מאסק הטריד אותה מינית, כך פורסם היוםב-Business Insider, המסתמך על ראיונות ומסמכים שהגיעו לידיו.

לפי הצהרה חתומה על ידי חברתה של הדיילת, שנעשתה לצורך תמיכה בתלונתה של הדיילת, האירוע התרחש בשנת 2016, ובמהלך עיסוי שהעניקה למאסק, הוא חשף בפניה את איבר מינו, שפשף את רגלה ללא הסכמה והציע לקנות לה סוס בתמורה לעיסוי אירוטי, כך פורסם הבוקר ב-Business Insider, המסתמך על ראיונות ומסמכים שהגיעו לידיו.

מאסק הגיב לטענות, ואמר כי "הסיפור רחב הרבה יותר", והוסיף: "אם הייתי נוטה להטריד מינית, לא סביר להניח שזו תהיה הפעם הראשונה בכל 30 שנות הקריירה שלי". הוא גם צייץ בטוויטר, וכינה את ההאשמות נגדו "סיפור שמונע מסיבות פוליטיות".

הדיילת סיפרה לחברתה, כי לאחר סירובה ל"הצעות" של מאסק, מעמדה בחברה נפגע, עד שחשה כי "היא נדחפת החוצה ומוענשת על סירובה לסחור בגופה", וב-2018, שנתיים לאחר האירוע, שכרה את שירותיו של עורך דין ושלחה תלונה לחברה, המפרטת את האירוע. מיד אחר כך, בעקבות פגישה עם מגשר, נערך בין הדיילת, SpaceX ומאסק הסכם פיטורים, שהעניק לדיילת סכום של 250 אלף דולר בתמורה להבטחה כי לא תתבע בעתיד בנושא הטענות שהציגה. בהסכם נכלל גם סעיף מפורש של אי-גילוי ותנאים מגבילים שמונעים מהדיילת לחשוף אי פעם את ההסכם או מידע כלשהו על מאסק ועסקיו.

החברה אמרה ל-Insider, כי החליטה לחשוף את האירוע מפני שאינה מחויבת בשום הסכם סודיות, והרגישה חובה לשתף את מה שסיפרה לה חברתה על מאסק. "ממש הרגשתי אחריות לספר את זה, במיוחד עכשיו. הוא האיש העשיר ביותר בעולם. מישהו עם רמת כוח כזו, שגורם לסוג כזה של נזק ואז זורק קצת כסף על המצב – זה לא אחריות. יש טורפים בכל העולם. אבל כשמישהו עשיר וחזק במיוחד, יש להם מערכות שעובדות עבורם כמו מכונה כדי לסדר את העניינים כך שיוכלו לעשות מה שהם רוצים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים