הרבעון של בזק: עלייה קלה בהכנסות, ירידה חדה ברווח

דודו מזרחי משאיר אחריו חברה שממשיכה לפרוס, בקצב מואץ, את תשתית הסיבים האופטיים שלה ולהעלות את מהירות הגלישה ● הרווח של פלאפון קפץ פי שבעה וזה של יס - פי 10

דודו מזרחי, המנכ"ל הפורש של בזק.

בזק פתחה את השנה עם עלייה מתונה בהכנסות, אך לצידה עם ירידה חדה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ג'). העלייה הקטנה בהכנסות היוותה אחת הסיבות לצניחה ברווח הנקי, לצד גידול בהוצאות התפעוליות.

ולמספרים: ההכנסות של בזק גדלו ברבעון ב-1.5% ל-2.3 מיליארד שקלים, הרווח הנקי שלה צנח ב-33.3% ל-282 מיליון והרווח התפעולי פחת ב-21.5% ל-460 מיליון. חלוקה לחברות הבנות של בזק מעלה כי ההכנסות של בזק קווי גדלו ברבעון ב-4% ל-1.1 מיליארד שקלים, אלה של פלאפון עלו ב-5.3% ל-600 מיליון וההכנסות של יס רשמו גידול קטן, של 0.3%, ל-316 מיליון. לעומת זאת, בזק בינלאומי הציגה ירידה של 1.6% בהכנסות ל-307 מיליון.

באשר לרווחים: בצד השלילי, הרווח של בזק קווי צנח ב-45.5% ל-218 מיליון שקלים. בצד החיובי, הרווח של פלאפון קפץ פי שבעה ל-600 מיליון שקלים, זה של יס טיפס פי 10 ל-10 מיליון, לעומת אפס רווח ברבעון הראשון של 2021, ובזק בינלאומי הקטינה את ההפסד הנקי שלה ב-37.5% והוא עמד ברבעון על חמישה מיליון שקלים בלבד.

מבזק נמסר כי נכון לסוף הרבעון, תשתית הסיבים האופטיים שלה הגיעה ל-1.2 מיליון איש, כאשר 10% מהם – 124 אלף – כבר מחוברים אליה. בתקופה שבין סוף הרבעון להיום גדל המספר ב-19 אלף. על פי החברה, קצב החבילה הממוצע כמעט והכפיל את עצמו ל-151 מגה-בייט לשנייה, וההכנסה פר לקוח עלתה ל-110 שקלים לחודש.

מזרחי: "אני משאיר אחריי חברה צומחת ואיתנה"

גיל שרון, יו"ר בזק, כינה את התוצאות שהחברה הציגה "מצוינות". "השגנו צמיחה בכל הפרמטרים, ובכך אנחנו ממשיכים ביישום התוכנית שהצגנו באחרונה, המתמקדת בצמיחה. התוצאות הטובות והחוסן הפיננסי של הקבוצה אפשרו חזרה למתווה חלוקת דיבידנדים. החודש, בראשונה מזה 3.5 שנים, חולקו כ-240 מיליון שקלים לכלל בעלי המניות".

דודו מזרחי, המנכ"ל הפורש של קבוצת התקשורת, ציין כי "הכנסות החברה ברבעון הן הגבוהות ביותר מאז 2015 – השנה שבה הושק השוק הסיטונאי על גבי תשתיות החברה. פריסת הסיבים וחיבור הלקוחות נמשכו ברבעון הראשון בקצב גבוה, ובסמוך לפרסום הדו"ח הגענו ל-1.25 מיליון משקי בית עם גישה לסיבים אופטיים ול-143 אלף לקוחות מחוברים. במקביל, רשמנו עלייה חדה, של כ-93.7% בקצב החבילה הממוצע. העליות בקצב הגלישה ובקצב ההצטרפות לשירות הסיבים, כמו גם המשך חדירת נתבי ה-Be ומשפרי הגלישה, תמכו בצמיחה המהירה של ההכנסה החודשית הממוצעת משירותי אינטרנט. במקביל, פעילות החברה במגזר העסקי ממשיכה לצמוח בקצב מהיר במיוחד, עם גידול משמעותי בהכנסות ובהיקפי הפעילות."

מזרחי סיכם באומרו כי "בנימה אישית, אני מרגיש סיפוק לעזוב את בזק בתקופת השיא שלה. אני משאיר אחריי חברה צומחת, יציבה ואיתנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים