האם בכיר שנטש לגוגל גרם לאפל לוותר על שיבה למשרדים?

איאן גודפלו, מנהל תחום ML באפל עד לא מזמן, התנגד לכך שהענקית רצתה להכריח עובדים להימצא שלושה ימים בשבוע במשרד ● הוא שב לגוגל, למחלקת ה-DeepMind בה עבד בעבר, ומיד אז אפל שינתה את מדיניותה המוצהרת

עבודה היברידית או עבודה מרחוק? אפל לא החלטית. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

הכל התחיל כשאיאן גודפלו, מנהל תחום למידת המכונה באפל עד לא מזמן – שהתנגד נחרצות להחלטתה של הענקית מקופרטינו לאלץ את מועסקיה לשוב למשרדים לעבודה היברידית – פרש מהחברה. אלא שגודפלו לא נותר מובטל ועבר ישירות לזרועות המתחרה, גוגל, שם הוא מועסק כ"תורם עצמאי" בצוות ה-DeepMind. ממש במקביל לנטישה הכואבת הזו, אפל חזרה בה מהחלטתה בנוגע לחזרה החלקית לעבודה מהמשרדים, ולפי הפרשנויות השונות בתקשורת, למהלך שביצע גודפלו יש השפעה ישירה על שינוי העמדה האחרון של החברה.

בתזכיר פנימי שנצפה על ידי בלומברג השבוע (ג'), החברה אמרה כי היא תדחה את דרישתה לעבודה במשרד שלושה ימים בשבוע, אשר אמורה להיכנס לתוקף ב-23 במאי. התזכיר תלה את הסיבות לשינוי זה בעלייה האחרונה במקרי קורונה, ולא צויינו בו תאריכים ספציפיים מתי ינסו שוב באפל לאכוף עבודה בהיקף רחב מהמשרדים. בנוסף נודע כי עובדי אפל עדיין נדרשים לעבוד במשרד יומיים בשבוע, וכעת יידרשו ללבוש מסכות בשטחים משותפים.

עבודה מרחוק – הסטנדרט שעובדים רבים רוצים שישאר

אחרי שהסגרים בקורונה נתנו דחיפה למתכונת של עבודה מהבית בשנתיים האחרונות, ושבמהלכם עובדי אפל התרגלו לעבוד מרחוק, החליטה ענקית ה-IT על עבודה במתכונת חדשה והיברידית. אפל ביקשה מעובדיה לעבוד מהמשרד לפחות 3 ימים בשבוע. מדיניות העבודה החדשה של אפל חייבה את העובדים לעבוד מהמשרד לפחות יום אחד בשבוע עד ה-11 באפריל, ולאחר מכן המכסה גדלה ליומיים בשבוע עד ה-2 במאי. אחרי תאריך זה ציפתה אפל מעובדיה לחזור למשרד למשך שלושה ימים לפחות. אלא שחלק מהעובדים לא קיבלו את ההנחיה באופן חיובי.

קבוצה של עובדי אפל כתבה מכתב פתוח למנהלי החברה וביקרה את המדיניות שלטענתה "מוּנעת מפחד".

"אנחנו לא מבקשים שכולם ייאלצו לעבוד מהבית", נכתב במכתב. "אנחנו מבקשים להחליט בעצמנו, יחד עם הצוותים והמנהל הישיר שלנו, איזה סידור מתאים לכל אחד מאיתנו, בין אם זה במשרד, בעבודה מהבית או בגישה היברידית. תפסיקו להתייחס אלינו כאל ילדי בית ספר שצריך להגיד להם מתי להיות איפה ומה שיעורי הבית לעשות".

איאן גודפלו, מנהל תחום ML באפל עד לא מזמן, שעבר כעת לגוגל.

איאן גודפלו, מנהל תחום ML באפל עד לא מזמן, שעבר כעת לגוגל. צילום: ויקימדיה

"יותר גמישות הייתה המדיניות הטובה ביותר עבור הצוות שלי"

לפי הדיווחים, גודפלו, שנחשב כדמות הבכירה ביותר בתחום לימוד המכונה באפל ושהיה בין המתנגדים הקולניים למדיניות החדשה, החליט לעזוב את עבודתו עקב האילוץ של אפל לעבוד שוב מהמשרד.

גודפלו לא אהב את ההחלטה הזו של מעסיקתו לשעבר, מכיוון שהוא מאמין שעדיף לפעול על פי מערכת עבודה גמישה, כלומר – לעבוד מהבית. הוא שלח דואר לבוס שלו ולצוות שלו והבהיר מדוע הוא מתנגד לצעד זה של אפל, ואז בישר כי הוא עובר לגוגל.

מדיניות החזרה למשרדים של גוגל ידועה כמתונה יותר מזו של אפל. על אף שהענקית ממאונטין וויו גם היא דורשת מהעובדים לחזור למשרד, החברה הצהירה בפומבי כי אם עובדים לא יחפצו לעבוד מהמשרדים והמטות, רוב הבקשות לעבודה מהבית שיוגשו לה – יתקבלו.

בטרם עזב כתב גודפלו למעסיקתו הקודמת: "אני מאמין מאוד שיותר גמישות הייתה המדיניות הטובה ביותר עבור הצוות שלי".

כאמור, גם עובדים אחרים התלוננו בתגובה להחלטת מעסיקתם ואמרו: "אנחנו עובדים טוב בבית, אבל פתאום אנחנו צריכים לחזור למשרד, לנסוע בפקקים שעתיים ולשכור מישהו שיטפל בילדים בבית".

מעניין לציין כי גודפלו עשה בעצם מהלך שהחזיר אותו למעסיקתו הקודמת ולאותה מחלקה שבה עבד כבר – ב-2019 הוא עזב את צוות ה-DeepMind של גוגל כדי להצטרף לאפל.

שינוי שהעובדים לא רוצים לוותר עליו. עבודה מרחוק. אילוסטרציה.

שינוי שהעובדים לא רוצים לוותר עליו. עבודה מרחוק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

חששות שבכירים נוספים יעזבו

ואולם, כאמור, צירוף המקרים של הבחירה של אפל לוותר לפתע על רצונה בעבודה היברידית ואילוץ העובדים לשוב למשרדים לחלק מימי השבוע, בדיוק אחרי עזיבתו של גודפלו, יצר חשדות שהחברה הושפעה מהעזיבה, וכנראה מחששות שבכירים נוספים ילכו בדרכו של גודפלו – ולכן חזרה בה.

המגזין גיזמודו בחר לתאר את הדברים כך: "טוב, זה מביך. על פי הדיווחים, אחד ממתנגדי החזרה למשרד בעלי הפרופיל הגבוה ביותר של אפל זכה למשרה חדשה ב-DeepMind של חברת האם של גוגל, אלפבית (Alphabet)… המהלך הזה, למרבה האירוניה, הגיע בדיוק באותו זמן שאפל החליטה לחזור בה".

עם זאת יצוין כי גודפלו, כך לפי דיווחים, הוא העובד ברמה הגבוהה ביותר שהתפטר בגלל מדיניות השיבה למשרדים של מעסיקתו.

בתור מדען בכיר של גוגל לשעבר, שובו של גודפלו אל שורותיה אמורה להיות אירוע משמח עבור צוות ה-DeepMind, אך לעת עתה לא התפרסמה התייחסות של מחלקת ה-DeepMind למצב החדש, וכן, כאמור, גודפלו הוגדר רק כ"תורם עצמאי" ולא זכה בינתיים בטייטל מובהק.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים