מאנדיי ממשיכה להפסיד; המניה צנחה ב-74% בחצי שנה

החברה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של 71% ● בהנהלת החברה אמנם מדגישים את הגידול בהכנסות, אך המשקיעים הגיבו בהורדה נוספת של שער המניה

מייסדי מאנדיי, ערן זינמן (מימין) ורועי מן.

עוד חברת אינטרנט ישראלית ממשיכה במגמת הירידות: מאנדיי, שפיתחה כלים לניהול העבודה בארגונים, הגדילה ברבעון הראשון של השנה בשיעור חד את ההפסד הרבעוני שלה – כך עולה מהדו"חות הכספיים שהיא פרסמה אתמול (ב'). כתוצאה מכך, מניית החברה בנסדא"ק ממשיכה לרדת, ובשיעורים ניכרים.

מאנדיי מצטרפת לחברות אינטרנט ישראליות נוספות שנסחרות בניו יורק ורואות לא מעט גוונים של אדום, בהן Wix, שגם היא פרסמה אתמול את הדו"חות שלה, שמראים על עלייה דרמטית בהפסד הרבעוני.

ההפסד של מאנדיי גדל ברבעון ב-71.2% ל-66.7 מיליון דולר. הגידול הזה הוא תוצאה של עלייה חדה בהוצאות, הרבה יותר מאשר בהכנסות: אלה זינקו ברבעון ב-141.3% ל-73.4 מיליון דולר, אל מול גידול של 84% בהכנסות ל-108.5 מיליון. עוד נתון שסייע לכך הוא עלייה חדה, של 68.1%, בחברת המס – ל-1.2 מיליון דולר.

פרסום הדו"חות הביא לירידה של כ-5% בשער המנייה של מאנדיי בנסדא"ק אתמול. בחודש האחרון צנחה מניית החברה ב-21.7% ובחצי השנה האחרונה – בקצת יותר מ-74%.

הנהלת החברה מעדיפה להסתכל על החצי המלא של הכוס

הדו"חות מראים בנוסף כי ההוצאות הגולמיות של החברה האמירו ב-84.4% ל-14.6 מיליון דולר, הרווח הגולמי זינק ב-83.9% ל-93.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 86.53%. בסעיפי התפעול, ההוצאות גדלו ב-82% ל-161.4 מיליון דולר, הההפסד לפי GAAP עלה ב-78.4% ל-67.5 מיליון וההפסד שלא לפי חישוב זה צמח ב-88% ל-43.8 מיליון.

תזרים המזומנים נטו שנבע מפעילות שוטפת עמד על 12.9 מיליון דולר, עם תזרים מזומנים חופשי מתואם שלילי של 16.2 מיליון, לעומת תזרים מזומנים נטו ששימש לפעילות שוטפת בסך 600 אלף דולר ותזרים מזומנים חופשי מתואם שלילי בסך 1.6 מיליון ברבעון הראשון של 2021.

לאחר פרסום התוצאות העדיפו במאנדיי להתייחס לסעיפים שבהם נרשמה עלייה. רועי מן, מייסד ומנכ"ל משותף של החברה, אמר כי "ברבעון הראשון רשמנו צמיחה חזקה בהכנסות, במספר הלקוחות, בדגש על לקוחות גדולים, ובהעמקת השימוש במאנדיי בקרב לקוחות קיימים. זאת, בהמשך לניצול ההזדמנויות היעיל בשוק הגדול שבו אנחנו פועלים". סמנכ"ל הכספים, אלירן גלזר, ציין כי "הצגנו ברבעון הראשון ביצועים מצוינים, המונעים על ידי ביקוש חזק. המשך גידול וצמיחה עתידיים של החברה ימשיכו לעמוד בראש סדר העדיפויות שלנו, אך אנו ממוקדים באותה המידה בשיפור מתמשך של היעילות התפעולית והתזרימית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים