ההפסד של Wix גדל פי 3.5 – יותר מהתחזיות

החברה, שהמנייה שלה צנחה בחצי השנה האחרונה ב-64%, סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם הפסד של 227 מיליון דולר ● עם זאת, לדבריה, היא תעבור בעתיד הקרוב לרווחיות

עלייה תלולה בהפסד. Wix.

Wix סיימה רבעון מעורב, עם גידול דו ספרתי בהכנסות, אך גם עלייה דרסטית בהפסד הנקי, שהייתה גדולה מהתחזיות – כך מראים הדו"חות הכספיים שהחברה פרסמה היום (ב'). עם זאת, ב-Wix צופים כי החברה תעבור לרווחיות בקרוב.

ההפסד הנקי של Wix קפץ ברבעון הראשון של 2022 ב-265.9%, או יותר מפי 3.5, ל-227.3 מיליון. ההפסד הנקי למניה רשם זינוק של 203% ל-3.06 דולר. הסיבה המרכזית לכך היא שההוצאות גדלו ב-17.9% ל-457 מיליון דולר, בעוד שההכנסות עלו ב-13.6% בלבד, ל-341.6 מיליון. ב-Wix אומרים שחלק גדול מההוצאות הן השקעות במטרה להפוך אותה לחברה לטווח ארוך. כעת, לדבריהם, הם ממתנים את ההשקעות האלה, מה שיביא למעבר לרווחיות.

חלוקת ההכנסות מעלה שמכירות המנויים גדלו ברבעון ב-12.6% ל-255 מיליון דולר ומכירות הפתרונות העסקיים עלו ב-16.5% ל-86.6 מיליון.

Wix היא אחת מהחברות הישראליות שהמניה שלהן בניו יורק צנחה בחודשים האחרונים: השער שלה קטן בחצי השנה האחרונה ב-63.5%. שווי השוק הנוכחי שלה הוא קצת יותר מארבעה מיליארד דולר. לשם השוואה, ביולי 2020 הוא עמד על 14.2 מיליארד.

נתונים נוספים

הדו"חות מראים בנוסף שההוצאות הגולמיות של החברה גדלו ברבעון ב-18.4% ל-134.75 מיליון דולר, הרווח הגולמי עלה ב-10.6% ל-205.9 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 60.55%. בסעיפים התפעוליים, ההוצאות רשמו עלייה של 17.6% ל-322.3 מיליון דולר וההפסד גדל ב-32.7% ל-115.4 מיליון.

אבישי אברהמי, מייסד משותף ומנכ"ל Wix, אמר לאחר פרסום התוצאות כי ״אנחנו ממשיכים להתמקד בניצול הזדמנויות לטווח הארוך, במוצרים ובאסטרטגיית השיווק של החברה. על רקע חוסר היציבות והתנודתיות בשוק בחודשים האחרונים, אנחנו שמים את הפוקוס על מה שבשליטתנו". הוא הוסיף כי "השקעות שביצענו בשנים האחרונות הרחיבו משמעותית את פוטנציאל השוק שלנו, לצד התפתחות המוצר, חדשנות פיתוחית ופעילות שיווקית. בכוונתנו להמשיך במאמצים אלה".

 

Wix

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים