"הקניית מיומנויות דיגיטליות – כלי מועיל לשימור עובדים"

כך אמרה מורין לונרגן, סגנית נשיא להכשרות והסמכות, ב-AWS, בשיחה לקראת הכנס השנתי של ענקית הענן בישראל, AWS Tel Aviv Summit, שיערך בתל אביב השבוע (ד')

מורין לונרגן, סגנית נשיא להכשרות והסמכות ב-AWS.

"במהלך מגיפת הקורונה החלה מגמה שזכתה לכינוי 'ההתפטרות הגדולה', לפיה יותר ויותר עובדים עוזבים את מקום עבודתם. מדובר בתופעה עולמית. מחקר שערכנו מצא כי הקניית מיומנויות דיגיטליות במקום העבודה עשויה להיות כלי מועיל לשימור עובדים. לאור ההתמודדות של המעסיקים עם הזינוק בשיעורי ההתפטרות בעולם – יש כאן שיקול מכריע", כך אמרה מורין לונרגן, סגנית נשיא להכשרות והסמכות ב-AWS.

לונרגן שוחחה עם אנשים ומחשבים לקראת הכנס הגדול של AWS. לאחר שנתיים, בהן בשל מגיפת הקורונה, לא התקיים הכנס השנתי של ענקית הענן בישראל, AWS Tel Aviv Summit ייערך ביום ד' השבוע, ה-18 במאי, בתל אביב.

"שניים מכל שלושה עובדים אינם בטוחים שהם רוכשים מיומנויות דיגיטליות מספיק מהר, לאור צורכי הקריירה העתידיים שלהם", אמרה לונרגן, "זו אחת התובנות העיקריות שעלו ממחקר המיומנויות הדיגיטליות הגלובלי שלנו ל-2021, שנערך ב-12 מדינות. יותר ממחצית מהמשיבים שהם מעסיקים, 56% מהם, דיווחו על עלייה בהתפטרות עובדים מאז פרוץ המגיפה. הכשרות עשויות לעזור, ו-84% מהמעסיקים דיווחו על שימור עובדים גבוה יותר לאחר הכשרה במיומנויות דיגיטליות".

"היום, יותר מתמיד", אמרה לונרגן, "עובדים בכל תחומי הפעילות העסקית מפיקים תועלת מכישורים דיגיטליים. עובדים טכנולוגיים וכאלה שאינם, דיווחו במחקר שלנו על יתרונות דומים מלימוד מיומנויות דיגיטליות: עלייה ביעילות ביצוע העבודה, עלייה בשביעות הרצון האישית, שיפור במסוגלות התעסוקתית (employability) ושביעות רצון רבה יותר בעבודה. בשנה הקרובה המספר הכולל של הזקוקים להכשרה במיומנויות דיגיטליות יגיע ל-174 מיליון איש במדינות שנסקרו. הפונקציות של שיווק ויחסי ציבור, מכירות, פיתוח עסקי, פיננסים וחשבונאות אחראיות ביחד ל-19% ממשרות דרושים כאלה. חשוב שארגונים יתנו את הדעת להכשרת עובדים שאינם טכנולוגיים – בדיוק כפי שהם נותנים את הדעת להכשרת עובדים טכנולוגיים".

איך מומלץ להכין את תוכניות ההכשרה וההדרכה?

לדבריה, "כשארגונים רוצים להקים ולשפר את תוכניות ההכשרה וההדרכה שלהם, עליהם לדאוג לשלושה היבטים: כדי שתוכניות ההכשרה יהיו אפקטיביות, ארגונים זקוקים לתמיכה ניהולית ברורה. יש למנות מנהיגים  בכירים שיובילו את המאמץ, ויבטיחו את התיאום והמחויבות של כלל ההנהלה. שנית, יש לבחון מה היוזמות העסקיות המרכזיות שלכם בשנתיים הקרובות ומעבר לכך. יש לחשוב בצורה כוללנית, כדי לגבש את המומחיות ויכולות הענן הדרושות לארגון, יש לנסח תוכנית ממוקדת-עתיד לפיתוח מיומנויות, ולהניע צוותים לעבר תחומי פיתוח אלו. הענקת ידע על הענן לכלל העובדים, גם לאלה שאינם טכניים, כגון צוותי הכספים, המכירות השיווק והאדמיניסטרציה – תגדיל את יכולת הארגון לענות לצרכי הלקוחות מהר יותר. אנו מכנים זאת 'לדבר עננית שוטפת', building cloud fluency.

ההיבט השלישי עוסק בצורך להפוך את תרבות הלמידה להרגל. כדי שהצוות והארגון ישיגו את היעדים בעלי העדיפות, חיוני שמנהיגים ומנהלים ישלבו בעבודתם גם זמן לפיתוח מיומנויות. יש לעודד את העובדים להקדיש במהלך העבודה זמן ללמידה ולבניית כישורים. פעמים רבות, הזמן הוא חסם מרכזי ללמידה. בצוות שלי, הנהגנו 'יום שישי נטול פגישות', המאפשר לעובדים להתמקד בפיתוח הכישורים שלהם ולהקדיש זמן יצירתי לחשיבה. אמנם זה תהליך שלוקח זמן, אבל בסופו של דבר מניב תועלות רבות".

יחידת ההכשרות וההסמכה של AWS

"יחידת ההכשרות וההסמכה של AWS", הסבירה, "מציעה מגוון אפשרויות הכשרה שמתאימות לכל רמה – מלומדים שתחום הענן חדש להם ועד לאנשי IT ותיקים ומנוסים. אנו עונים לכל מצב: בין אם אתם מעוניינים בקורס דיגיטלי עם קצב התקדמות אישי, בהתנסות מעשית בקונסולת הניהול של AWS בשיטה מבוססת מישחוק (גיימינג), או בקורס בכיתה בהנחיית מדריך AWS מומחה".

"איזון בין סדרי העדיפויות תמיד יהיה חלק בלתי נפרד ממנהיגות", סיכמה לונרגן. "חיוני שמנהיגים יכירו בחשיבות שיש ללימוד ופיתוח, וישלבו אותם בתוכניות התפעול האסטרטגיות שלהם. ארגונים המעוניינים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית, בלא להקדיש עדיפות ללמידה – יסתכנו בסטגנציה בפיתוח, בהיעדר חדשנות ובאיבוד הכשרונות הטובים ביותר שלהם".

מתעניינים במחשוב ענן? רוצים לשמוע עוד?

הירשמו לכנס הענן של AWS – בהפקת אנשים ומחשבים כאן

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים