אפל כבר אינה החברה הכי שווה בעולם

הענקית מקופרטינו הודחה מהתואר על ידי חברת הנפט הערבית ארמקו הסעודית ● לפי בלומברג, ההיפוך הזה נובע מעלייה במחירי הנפט עקב עליות האינפלציה הנוכחיות

איבדה את מקומה כחברה השווה בעולם. אפל. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אפל (Apple) היא כבר לא החברה הכי שווה בעולם. ענקית הנפט ארמקו הסעודית (Saudi Aramco) עקפה את חברת הטק הקליפורנית, שהובילה את טבלת החברות הכי שוות בעולם עד כה. לפי בלומברג, ההיפוך הזה נובע מעלייה במחירי הנפט עקב עליות האינפלציה הנוכחיות.

כזכור, ביומה הראשון של שנת 2022, אפל הגיעה לשווי שוק של 3 טריליון דולר. באותה תקופה הייתה אפל שווה בערך טריליון דולר יותר מארמקו הסעודית. אולם מאז, אפל ירדה בכמעט 20%, בעוד ששווי ארמקו עלה ב-28%.

שווי השוק של ארמקו עמד על קצת פחות מ-2.43 טריליון דולר אתמול (ד'), לפי FactSet, שהמיר את שווי השוק שלה לדולרים. במקביל, אפל, שנפלה ביותר מ-5% במהלך המסחר בארה"ב ביום האתמול, רשמה שווי של 2.37 טריליון דולר "בלבד".

ארמקו הסעודית גברה אפוא על אפל עם ביצועים טובים יותר, לראשונה מאז 2020. לפי ההסברים בדיווחים השונים, ארמקו הסעודית נהנתה בחודשים האחרונים מעליית מחירי הנפט, ובאותו הזמן מחירי מניות הטכנולוגיה צנחו, בעיקר בשבועות האחרונים.

לארמקו הסעודית יש שורשים בארה"ב, ושמה הוא קיצור של "חברת הנפט הערבית-אמריקנית", שם שנקבע כשהחברה הייתה עדיין ברובה בידיים אמריקניות. באותה תקופה הקבוצה כללה את טקסקו, כיום חלק משברון, ואת החברות הממוזגות כעת אקסון ומוביל אויל. כיום רק חלק קטן ממניותיה של ארמקו נסחרות באופן חופשי, והרוב המכריע שלהן נמצא בידי ערב הסעודית.

עקפה את אפל. ענקית הנפט ארמקו הסעודית.

עקפה את אפל. ענקית הנפט ארמקו הסעודית. צילום: BigStock

מצב שוק ההון והסגרים בסין – הסיבות לאובדן הגובה של אפל

אפל הזהירה לאחרונה מההשפעות השליליות של סגרי הקורונה שמתקיימים בסין, עליה ועל המשק כולו, הן מבחינת הביקוש והן מבחינת שרשרת האספקה. בנוסף, ניירות הערך של יצרנית ה-iPhone ומניות טכנולוגיה אחרות נכנסו ללחץ הולך וגובר עקב עליית הריבית בשוק ההון.

ארמקו הסעודית הניבה בשנה שעברה מכירות של 400 מיליארד דולר, ורווח של 110 מיליארד דולר. אפל הרוויחה 378 מיליארד דולר באותה תקופה, והרוויחה כמעט 101 מיליארד דולר.

אבל המצב הזה עוד יכול להתהפך – לפי אנליסטים, נתוני המכירות המפתיעים והטובים של אפל בשלושת החודשים הראשונים של השנה יכולים לשנות, לפחות במעט, את התחזית הפסימית של המשקיעים.

לעומת זאת, ארמקו, שדיווחה לאחרונה על הכפלה של רווחיה בשנה האחרונה וצמחה בזכות ההתאוששות בביקוש העולמי לנפט לאחר מגיפת הקורונה, נאלצה להיאבק בחודשים האחרונים בהפרעות על תשתיות הנפט של ערב הסעודית, שנגרמו מהתקפות של המורדים החות'ים מתימן. החברה הסעודית עדיין תלויה במידה רבה בשדה הנפט ג'וואר שנמצא במזרח המדינה, והוא הגדול בעולם. שדה זה עדיין אחראי לכארבעה אחוזים מהייצור העולמי של נפט בעולם, גם לאחר עשרות שנות ייצור. אלא שברקע ההצלחה רוחשים חששות שהייצור עלול לרדת באופן דרמטי, בגלל הדלדול הגובר בו כיום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים