ביום המסחר הראשון בשנה: אפל הגיעה לשווי של 3 טריליון דולר

החברה חצתה את הרף לזמן קצר ולאחר מכן ירדה ל-2.99 טריליון ● במסחר שלאחר סגירת שערי וול-סטריט היא שבה ועקפה אותו ● השיא שהשיגה אפל מוכיח שהספקנים טעו

מהפיכה: אפליקציות צד שלישי במכשירי אפל.

אפל התחילה את השנה עם שיא חדש: ביום המסחר הראשון של 2022 היא הייתה לחברה הראשונה ששווי השוק שלה הגיע ליותר משלושה טריליון דולר, וכעת הוא עומד על 3.16 טריליון.

במהלך יום המסחר אתמול, מניית אפל עלתה לשיא כל הזמנים של 182.88 דולר, שהעניקה לה את שווי השוק האמור. עד לסגירת המסחר המניה נחלשה במקצת ל-182.01 דולר, מה ששיקף עלייה יומית של 2.5%, ושווי השוק שלה ירד ל-2.99 טריליון דולר. עם זאת, במסחר שלאחר סגירת שערי נסדא"ק הנתון שב וחצה את הרף של שלושה טריליון דולר.

יש לציין שלפי שווי שוק, אפל היא החברה הגדולה ביותר בעולם – הרבה מעל לענקיות הטק האחרות. החברה השנייה בגודלה בעולם מבחינת שווי שוק היא מיקרוסופט עם כ-2.5 טריליון דולר. עוד חברות שנמצאות במועדון הטריליון הן אלפבית, החברה האם של גוגל, טסלה, אמזון וחברה שלא מגיעה מעולם הטכנולוגיה – ענקית הנפט הסעודית ארמקו.

גידול של פי שלושה ב-3.5 שנים

הגידול של אפל מהיר מאוד: היא עברה את השווי של טריליון דולר באוגוסט 2018 וחצתה את הרף של שני טריליון באוגוסט אשתקד. כלומר: לקח לה פחות מ-3.5 שנים להכפיל את שווי השוק שלה פי שלושה. מומחים ומשקיעים לא מעטים היו ספקנים באשר לשאלה האם היא תחצה את הרף, עקב המחסור בשרשרת האפסקה, שנוצר בגלל הקורונה ועדיין לא נגמר במלואו. אלא שנראה שהקורונה עשתה לחברת התפוח רק טוב.

דן איבס, אנליסט מ-וודבוש, אמר כי "חציית הרף של שלושה טריליון דולר היא עוד רגע היסטורי בתולדות אפל, והיא ממשיכה להוכיח שהספקנים טעו".

טים קוק, מנכ"ל אפל.

טים קוק, מנכ"ל אפל. צילום: BigStock

עיקר ההכנסות של אפל ואחד ממנועי הצמיחה של החברה הוא ה-iPhone, אלא שלדברי איבס, התחום הרווחי ביותר עבורה הוא עסקי השירותים שלה, שלדבריו שווים 1.5 טריליון דולר. ב-2021 זינקה מניית אפל ב-37.55%.

מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין באוגוסט האחרון עשור להיותו בתפקיד, שאליו הוא מונה לאחר מותו של סטיב ג'ובס, ממייסדי החברה, מסרטן. לציון האירוע קוק קיבל מאפל חמישה מיליון מניות, שלפי מסמכים שהחברה הגישה ל-SEC, הוא מכר את רובן תמורת יותר מ-750 מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים