שפל לביטקוין: ירד לשער הנמוך ביותר מאז חודש יולי

השער של המטבע הווירטואלי עמד היום (ב') אחר הצהרים על פחות מ-33 אלף דולר ● מומחים מעריכים שהוא ימשיך לרדת בימים הקרובים, וייתכן שיגיע אל מתחת ל-30 אלף דולר ליחידה

יורד ויורד. ביטקוין.

הביטקוין שוב בשפל: המטבע הווירטואלי ירד היום (ב') בשעות אחר הצהרים לשער של פחות מ-33 אלף דולר ליחידה. בשנה האחרונה, הביטקוין רשם שערים נמוכים יותר בחודשים יוני ויולי 2021, כאשר ב-20 ביולי הוא אף עמד על מתחת ל-30 אלף דולר. לעומת זאת, בנובמבר האחרון הוא הגיע לשיא של כ-67,500 דולר – יותר מפי שניים משערו הנוכחי.

שער הביטקוין יורד זה היום החמישי ברציפות, כאשר ביממה האחרונה קטן שערו בכ-4%. אולם, הוא לא המטבע הווירטואלי שרשם את הירידה הגדולה ביותר מאתמול: האת'ריום, למשל, קטן בקרוב ל-5% לפחות מ-2,500 דולר ליחידה, ה-XRP רשם ירידה של כ-4.8% והדוג'קוין צנח בכ-5.5%.

הירידה בשער הביטקוין, ובשערי מטבעות הקריפטו בכלל, מגיעה לאחר ירידות שנרשמו בשבוע שעבר במדדי הדאו-ג'ונס והנסדא"ק, לקראת ובעקבות הודעת נגיד הבנק המרכזי של ארצות הברית על העלאת הריבית ב-0.5%, כדי לעצור את העלייה באינפלציה במדינה. כך, למשל, מדד הנסדא"ק איבד ביום ה' האחרון, יום לאחר ההודעה, 5% מערכו.

מומחים מעריכים כי השער של המטבע הווירטואלי יראה את הצבע האדום גם בימים הקרובים, וכי ייתכן שהוא אף יגיע ל-30 אלף דולר – יותר או פחות מכך. דרשן בת'יג'ה, מנכ"ל בורסת הקריפטו הסינגפורית Vauld, אמר לבלומברג כי "לאור הפחדים של המשקיעים מהאינפלציה הגואה, רובם נקטו בגישה של צמצום סיכונים ומכרו לצורך כך מניות ומטבעות קריפטו כאחד".

הביטקוין ועולם המטבעות הווירטואליים באופן כללי עברו בשנים האחרונות שינויים רבים, במיוחד לאחר שמשקיעים גדולים ומוסדיים החלו להיכנס אליו. אלא שהדבר לא עצר את התנודתיות של הביטקוין, שעולה ויורד בשיעורים חדים, לעתים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים