"האתגר החשוב מכל במעבר לענן: הגנת הסייבר"

"ארגונים נדרשים לפעול בענן בצורה מאובטחת ובאופן מוכלל, תוך הגנה על שלמות ואמינות הנתונים, והעלאת רמת אבטחת המידע", אמר אריאל סלפטר, מנהל מגזר האנטרפרייז המסחרי בגוגל קלאוד ישראל

אריאל סלפטר, מנהל מגזר האנטרפרייז המסחרי בגוגל קלאוד ישראל.

"המעבר לענן אינו מהלך פשוט כלל. העבודה בסביבת הענן היא מבצע מאתגר, מבחינות רבות, כאשר אתגרי אבטחת המידע והגנת הסייבר מתנשאים גבוה מעל כולם. ארגונים נדרשים לפעול בענן בצורה מאובטחת ובאופן מוכלל, תוך הגנה על שלמות ואמינות הנתונים, והעלאת רמת אבטחת המידע. עליהם לעשות את כל זאת תוך ניהול הנתונים בקרקע, בענן ובתשתיות היברידיות", כך אמר אריאל סלפטר, מנהל מגזר האנטרפרייז המסחרי בגוגל קלאוד ישראל.

סלפטר דיבר בפתחו של כנס Secure Cloud Journey שהחברה ערכה היום (ב') במשרדיה בתל אביב, בהשתתפות עשרות נציגים של לקוחות הסניף הישראלי שלה – מנהלי אבטחת מידע והגנת סייבר.

"פרויקט נימבוס – מפץ גדול בשוק הישראלי"

באפריל אשתקד הכריזה הממשלה על חברת הענן של גוגל כזוכה במכרז הענן הממשלתי הענק נימבוס, יחד עם AWS של אמזון. השתיים גברו במכרז על מיקרוסופט ואורקל. החוזה בין הממשלה לגוגל הוא לתקופה של 23 שנים. סלפטר התייחס למכרז הממשלתי בענן ואמר כי "נימבוס הוא מפץ גדול בשוק הישראלי. מדובר במכרז שכבר משנה את המציאות המחשובית בקרב ארגונים. ישראל היא מהמדינות הגדולות בהיקף צריכת הענן, אלא שרוב הלקוחות הישראליים בענן הם חברות סטארט-אפ, שנולדו בקלאוד והן דיגיטל נייטיב. נימבוס יאיץ את ההגעה של הענן הציבורי לשוק הארגוני, שנע לעבר הקלאוד באופן איטי יותר ומשתמש בתשתיות שלא מותאמות לתהליכים דיגיטליים".

צילום ועריכת וידיאו: ליטל רובינשטיין

"גוגל קלאוד", ציין, "היא חטיבה נפרדת באלפבית, החברה האם, כי היא מוכרת לסוג שונה של לקוחות. מחזור המכירות של גוגל קלאוד עומד על 20 מיליארד דולר בשנה והיא השחקן בעל הגידול הכי מואץ בשוק. אנחנו צומחים באופן קבוע בשיעור של יותר מ-45% בכל רבעון – מהר יותר משחקני הענן האחרים. בארץ, נתח השוק של גוגל קלאוד גדול מהממוצע העולמי".

סלפטר אמר כי "גוגל קלאוד החליטה באחרונה להיכנס לשוק האנטרפרייז בישראל, כי היא מאמינה בשוק המקומי ויש לה כאן פעילות בהיקף משמעותי. לשם כך, החברה מבצעת מסע השקעות חסר תקדים: בשל הזכייה בנימבוס, היא בונה שלושה אתרים תת קרקעיים לטובת אזור הענן הייעודי-מקומי, שאותו היא תשיק כבר השנה. בנוסף, היא נמצאת בעיצומו של פרויקט הנחת כבלים תת ימיים בין אירופה למזרח הרחוק, שיעברו בדרכם בישראל ויכילו גם תשתית של סיבים אופטיים, שיאפשרו חיבור מהיר בין היבשות. מערכת הסיבים של גוגל היא בעלת טכנולוגיה מתקדמת ביותר – דבר שיאפשר זמינות ומהירות משופרות. הכבל התת ימי יאפשר לנו לספק שירותים איכותיים ומאובטחים יותר, עם קישוריות ליעדים מרכזיים באירופה בניתוב שריד ובשיהוי נמוך".

הוא הוסיף ש-"גוגל רואה בישראל מוקד משמעותי לפעילות, וממשיכה להשקיע כאן בתשתיות, בפרט בתחום הענן".

לסיום אמר סלפטר כי "אנחנו מקימים צוותים נכבדים שמשלבים מהנדסים, אנשי אבטחת מידע ופיתוח עסקי למגזרים השונים, לטובת המסע העסקי לענן. גוגל היא גם חברת אבטחה, שעושה את עסקיה באופן מאובטח. יש לה בעולם 14 אפליקציות, שמונות יותר ממיליארד משתמשים. ה-ראייה להובלה שלנו בעולם האבטחה היא שלא שומעים על תקריות אבטחה בתשע אפליקציות שלנו מתוך ה-14. המסע לענן דרכנו עונה לכל תרחיש, תוך מענה לעבודה במודל היברידי – ובאופן מאובטח".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים