ביל גייטס מדבר על אילון מאסק, הפגישות עם אפשטיין והקונספירציות

הרכישה של טוויטר "יכולה לעשות אותה רעה יותר, אבל אולי טובה יותר", הפגישות עם ג'פרי אפשטיין היו "טעות" ותיאוריות הקונספירציה נגדו הן "משוגעות" ● ביל גייטס התראיין ל-BBC ודיבר כמעט על הכול

מגיש פודקאסט. ביל גייטס.

ביל גייטס עמד בשנים האחרונות, שלא בטובתו, במוקד של כמה סערות, ששתיים מהן בלטו במיוחד: תיאוריות הקונספירציה, שהעלו סיבה ביזארית במיוחד למה הוא מקדם את החיסונים, והמפגשים שלו עם עבריין המין ג'פרי אפשטיין, שהתאבד ביולי 2019. גייטס התייחס לנושאים אלה ואחרים, בהם אילון מאסק, הרכישה של טוויטר על ידו והביקורת שהוא (מאסק) העביר עליו, בראיון מקיף שנתן לפני ימים אחדים ל-BBC.

מאסק הוא כיום האיש העשיר ביותר בעולם – תואר שגייטס נשא בו בעבר, במשך תקופה ארוכה, ובאחרונה הוא האשים אותו בכך שביצע Shorting – רכש מניות של טסלה מתוך הערכה שהחברה תפסיד בתקופה הקרובה, ועל ידי כך הוא יעשה יותר כסף. מאסק טען שהפעולה הזאת מזיקה לסביבה ומנוגדת לפעילות הסביבתית שהקרן של גייטס עושה. בראיון דחה גייטס את הטענה הזאת ואמר ש-"אין צורך שהוא (מאסק – י"ה) יהיה נחמד כלפיי".

לשני המיליארדרים יש היסטוריה של התקוטטויות: בפברואר 2020 גייטס אמנם החמיא לטסלה, אבל החליט לרכוש במקום זאת מכונית של המתחרה הגדולה שלה – פורשה. מאסק עקץ את גייטס בתגובה ופרסם ציוץ שבו כתב כי "למען האמת, השיחות שלי אתו היו מאכזבות".

מה גייטס חושב על הרכישה של טוויטר על ידי מאסק?

באשר לעסקת הענק שבה מאסק רכש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר אמר גייטס למראיין: "אתה יודע, אילון, אני מניח שיש אפשרות שטוויטר תהיה רעה יותר. אבל יש גם אפשרות שהיא תהיה טובה יותר. לכן, אני צריך לחכות ולראות מה תהיה הדעה שלי".

אותה דעה מעניינת על רקע תיאוריות הקונספירציה השונות ומשוללות היסוד שמשתמשים ברשתות החברתיות הפיצו סביב גייטס, ובמרכזה זו שמאשימה אותו בקידום החיסונים נגד הקורונה לצרכי רווח והשתלת שבב למעקב אחרי אנשים – ללא ידיעתם, כמובן. מתנגדי החיסונים אף הפגינו נגדו במרחב הפיזי וצעקו עליו ברחוב.

גייטס כינה את תיאוריות הקונספירציה נגדו "משוגעות" ואמר כי "אני מוציא מיליארדים על חיסונים, לא מרוויח מהם. החיסונים מצילים חיים".

נושא הפגישות של גייטס עם אפשטיין עלה בראיון שנתנה רעייתו לשעבר, מלינדה, לרשת CBS, לאחר הגירושים שלהם, שבו היא אמרה שהיא לא אהבה אותן. גייטס אמר בראיון הנוכחי כי "ניתן לראות כל פגישה שהייתה לי אתו כמעט כהסכמה להתנהגות הרעה שלו, ולכן זאת הייתה טעות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים