אלה האנשים שעודדו את אילון מאסק לרכוש את טוויטר

ג'ק דורסי, מייסד טוויטר, וכן פיטר ת'יל ודיוויד סאקס, שיחד עם מאסק כונו "המאפיה של פייפאל", הם אלה שעזרו לו להחליט ללכת על עסקת הענק - לפי הוול סטריט ג'ורנל ● המניע: "צנזור" אנשי הימין שביצעה הרשת

אילון מאסק.

עסקת הענק שבמסגרתה אילון מאסק קנה את טוויטר לא הייתה החלטה של איש אחד – גם אם הקונה נחשב אדם שלעתים פועל על פי גחמות. קבוצה של יזמים ואנשי עסקים בעלי נטייה ליברטריאנית היא שייעצה לו לבצע את הרכישה – כך לפי דיווח שפורסם בסוף השבוע בוול סטריט ג'ורנל. החבר הבולט באותה קבוצה היה ג'ק דורסי, המייסד במשותף ועד לא מזמן המנכ"ל של טוויטר.

מאסק החליט סופית על רכישת טוויטר בשבוע שעבר, בעסקה בשווי של 44 מיליארד דולר. הוא נימק את ההחלטה בין היתר בחופש הביטוי, אבל גם בבית הלבן וגם בתוך החברה עצמה הועלו חששות שחופש הביטוי יהיה בדיוק מה שייפגע תחת שליטתו של מאסק, שיש שסוברים שהחל לקרוץ לימין האמריקני. מה גם שכמו כל בעלים חדשים של חברה, מאסק ירצה להותיר את חותמו עליה וישיק פיצ'רים חדשים. את זה הוא כבר הבטיח שיעשה.

חברי הקבוצה מתוסכלים מהמהלכים שטוויטר נקטה באחרונה בכל הנוגע לחופש הביטוי, ובעיקר מצנזור של גורמי ימין, לדבריהם. המהלך המרכזי שסימל את המגמה הזאת הוא הצעדים שננקטו נגד דונלד טראמפ כשהיה נשיא ארצות הברית – בעיקר סביב מאורעות הקפיטול ב-6 בינואר אשתקד, שהוא התאריך שבו אישר הקונגרס האמריקני את תוצאות הבחירות לבית הלבן, שהנשיא היוצא יצא נגדן לאחר שהפסיד בהן.

ה-"רומן" החברי של מאסק ודורסי

דורסי, שכאמור היה החבר הבולט בקבוצה, פרש מתפקיד מנכ"ל טוויטר בנובמבר האחרון, אבל נשאר חבר במועצת המנהלים של החברה שהקים. הוא הוביל את העצה המרכזית של חברי הקבוצה למאסק: להוציא את טוויטר מהבורסה ולהפוך אותה לחברה פרטית. מקור יודע דבר מסר לוול סטריט ג'ורנל שבתקופה האחרונה מאסק ודורסי הפכו קרובים מאוד ובדרך כלל תמימי דעים. לדבריו, הם מתכתבים זה עם זה לא מעט במהלך יום העבודה.

יש לציין שדורסי לא הסתיר את תמיכתו בכך שמאסק ירכוש את טוויטר: הוא נתן לכך פומבי כשאמר שמדובר בעסקה שהיא "הפתרון היחיד" לחברה ולהישרדותה.

חבר נוסף בקבוצה הוא פיטר ת'יל, מייסד פייפאל וחברות טכנולוגיה נוספות, שידוע בעמדות הימניות שלו ובתמיכתו בפוליטיקאים מהמפלגה הרפובליקנית, ובראשם טראמפ. ת'יל היה אחד היחידים בעמק הסיליקון שהביע תמיכה בנשיא לשעבר של ארצות הברית. עוד חבר בקבוצה היה דיוויד סאקס, שיחד עם ת'יל ומאסק השלושה כונו בעבר "המאפיה של פייפאל".

מאסק, דורסי וטוויטר לא הגיבו לבקשת הוול סטריט ג'ורנל לתגובה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים