הבית הלבן מודאג מכך שמאסק רוכש את טוויטר

"החששות שלנו אינם חדשים", אמרה דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי שהוסיפה: "הנשיא דיבר זמן רב על חששותיו לגבי הכוח של פלטפורמות מדיה חברתית, כולל טוויטר ואחרות, להפיץ מידע מוטעה"

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

ממשלת ארצות הברית הביעה אתמול (ב') חששות לאחר הבשורה על רכישת טוויטר בידי איש העסקים והמולטי-מיליארדר אילון מאסק, שהוא גם האיש העשיר בתבל, ובעל כוח רב כמו גם דעות שמובעות לא אחת באופן נחרץ עד תקיף.

הממשלה האמריקנית לא הסתפקה בביטוי דאגה משינויי הבעלות, אלא גם הגישה בקשה לשינויי חקיקה הקשורים למדיניות התוכן המעודכנת שבכוונת הבעלים החדש של הרשת החברתית ליישם.

דוברת הבית הלבן, ג'ן פסקי, אמרה בתגובה לרכישה ולהעברת הבעלות לידי מאסק, כמו גם להפיכת טוויטר לחברה פרטית: "הנשיא ביידן מודאג מזה זמן רב מהכוח של פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות… פלטפורמות טכנולוגיות חייבות להיות אחראיות לנזק שהן גורמות". לדבריה, "הנשיא דיבר זמן רב על חששותיו לגבי הכוח של פלטפורמות מדיה חברתית, כולל טוויטר ואחרות, להפיץ מידע מוטעה".

סעיף 230 – האם כעת יזורזו התיקונים המוצעים לו?

רפורמת סעיף 230 לחוק הגינות התקשורת. אילוסטרציה: BigStock

רפורמת סעיף 230 לחוק הגינות התקשורת. אילוסטרציה: BigStock

פסקי ציינה כי ממשל ביידן ביקש מהקונגרס האמריקני למהר ולאשר תקנות חדשות, כדי שהחברות שבבעלותן רשתות חברתיות יהיו אחראיות לנזק שהן גורמות בעת הפצת פייק ניוז דרכן.

הדוברת הבהירה כי המשרד הנשיאותי "תומך מאוד באישור רפורמות יסוד להשגת מטרה זו", והוסיפה כי בקונגרס יש "עניין דו-מפלגתי" בחקיקה של רגולציה מסוג זה וברפורמות בכל הכרוך בתוכן המשותף ברשתות חברתיות.

הרצון לערוך שינויים רפורמת סעיף 230 לחוק הגינות התקשורת (Section 230) אינו עניין חדש בארה"ב. למרות העמדות הלכאורה שונות של שני צדי המתרס הפוליטיים, הדמוקרטי והרפובליקני, שניהם רוצים כבר מזה חודשים רבים ליישם שינויים בתקנה החוקית המגינה על פלטפורמות מקוונות מפני השלכות ותביעות בגין תכנים שהועלו אליהן על ידי המשתמשים.

במתכונתה הקיימת התקנה, המכונה כאמור 'סעיף 230', לא רק ששומרת על חברות הטק מתביעות, אלא גם נותנת לשירותי המדיה החברתית אונליין את האפשרות לנקוט בפעולות וסנקציות נגד תוכן ומשתמשים בודדים. המחוקקים האמריקנים מבקשים לשנות את גישתם של השירותים לפייק ניוז או לתוכן שעלול להיות מסוכן, באמצעות הטלת האחריות על התוכן לא רק על המפרסם אלא גם על החברות שהן הבעלים של הפלטפורמות השונות, בעיקר על מטא, טוויטר וגוגל, ואף קיימו דיונים ערים מול קברניטיהן על המהלך, כשאלו זומנו לתת עדות מול הקונגרס בשנה שעבר.

"אנו עוסקים בקביעות בכל פלטפורמות המדיה החברתית לגבי צעדים שניתן לנקוט", הוסיפה פסקי, כדי להבהיר שעניין הממשל אינו דווקא במאסק או בבעלים כזה או אחר של רשת חברתית. "זה נמשך, ואני בטוח שימשיך, אבל יש גם רפורמות שאנחנו חושבים שהקונגרס יכול לנקוט".

אביר חופש הביטוי שעלול להפוך את הפלטפורמה לאנרכיה

האם היא תחולל אנרכיה בטוויטר? הפסקת מיתון התוכן. אילוסטרציה.

האם היא תחולל אנרכיה בטוויטר? הפסקת מיתון התוכן. אילוסטרציה. צילום: BigStock

עוד בטרם רכישת הרשת החברתית המצייצת הבטיח מאסק שלא יזם את המהלך לקנייתה מסיבות עסקיות, אלא שכוונותיו, לטענתו, הן הרבה יותר אלטרואיסטיות.

מאסק, לדבריו, דוגל בחופש הביטוי, וכידוע הוא טיפוס שאינו נרתע ממחלוקות. בעבר כבר "נכנס" בטוויטר על הצנזורה שהיא מבצעת בתכנים ועל כך שאינה מאפשרת למשתמשים בה להתבטא בחופשיות. לדבריו, הוא באמת ובתמים מעוניין שהפלטפורמה תהפוך לחופשיה ופלורליסטית, וזאת הסיבה לעניין שלו ברכישה הדרמטית. בראיון שנערך לאחרונה עם יו"ר TED, כריס אנדרסון, מאסק טען כי "התחושה האינטואיטיבית החזקה שלי היא שפלטפורמה ציבורית שניתן לסמוך עליה בצורה מקסימלית ומכילה באופן נרחב היא חשובה ביותר לעתיד הציוויליזציה".

היזם, הבעלים של טסלה, SpaceX וחברות טכנולוגיות אחרות, אמר שהוא רוצה להפוך את הרשת החברתית ל"טובה מתמיד" על ידי שיפור המוצר, הפיכת האלגוריתמים לקוד פתוח, "חיסול" בוטי הספאם ואימות כל המשתמשים האנושיים.

מאסק גם עדכן שהוא מתכנן לחולל שינויים במודל העסקי הנוכחי שיש לטוויטר, וזאת משום שהרשת המצייצת לא מצליחה למשוך מספיק מפרסמים, שלעיתים חוששים מהצד האפל של טוויטר, שהפכה למרחב להדהד בו תכנים פוליטיים ולעיתים תכנים רדיקלים מכל הסוגים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים