לילה של דו"חות: איזו חברה פספסה את התחזיות – והיכן יכולים לחייך?

טוויטר, אפל, אמזון ואינטל פרסמו את הדו"חות הכספיים: טוויטר פספסה את תחזית ההכנסות רגע לפני המעבר לידיים של אילון מאסק, אפל רשמה רבעון שיא, אמזון צופה מיתון בעלייה בהכנסות ואינטל פרסמה תחזיות מאכזבות

פחות הכנסות מפרסום לטוויטר.

לא פחות מארבע חברות טכנולוגיה גדולות שנסחרות בניו יורק פרסמו אמש (בין ה' ל-ו') את הדו"חות הכספיים שלהן. בחלק מהן ההנהלות והמשקיעים יכולים בהחלט לחייך, ובאחרות – ממש לא.

החברות שפרסמו את הדו"חות הן טוויטר, אפל, אמזון ואינטל. בקצרה: טוויטר פספסה את צפי ההכנסות אך עקפה את תחזית הרווח הנקי למניה; אפל רשמה הכנסות שיא; ההכנסות של אמזון ממשיכות לעלות, אם כי קצב העלייה שלהן הולך ומואט; ואינטל אמנם עקפה את תחזיות האנליסטים, אבל פרסמה תחזיות מאכזבות לרבעון הנוכחי – מה שהביא לירידה במסחר מעבר לדלפק במניה שלה. ועכשיו – לחדשות בהרחבה:

טוויטר
הרשת החברתית, שלאחר הסיכום על עסקת הענק למכירתה לאילון מאסק תמורת 44 מיליארד דולר נראה שזהו אחד הרבעונים האחרונים שלה כחברה ציבורית, פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים ב-30 מיליון דולר: אלה הגיעו ל-1.2 מיליארד, בעוד שהצפי היה שהן יעמדו על 1.23 מיליארד. לעומת זאת, הרווח הנקי למניה עקף את התחזיות בסנט אחד, ועמד על ארבעה סנט בהשוואה לצפי של שלושה סנט. עוד בצד החיובי, מספר המשתמשים היומיים בטוויטר צמח ברבעון ב-15.9% ל-229 מיליון איש – 2.1 מיליון יותר מאשר התחזית. העלייה במספר המשתמשים נרשמה בעיקר מחוץ לארצות הברית.

החברה תיקנה בדו"חות הנוכחיים חישוב ביתר של מספר המשתמשים היומיים שלה לאורך שלוש השנים האחרונות – בין הרבעון הראשון של 2019 לרבעון הרביעי של 2021. על פי הרשת החברתית, בדו"חות הקודמים דווח, באופן שגוי, על בין 1.4 מיליון ל-1.9 מיליון חשבונות מעבר למספר האמיתי.

אפל
הענקית מקופרטינו רשמה ברבעון השני של השנה הכספית 2022 את אחד הרבעונים הטובים שלה, בעיקר בכל הנוגע להכנסות: אלה גדלו ב-9% ועמדו על שיא של 97.3 מיליארד דולר. גם הרווח הנקי עלה – אם כי בשיעור נמוך יותר, של 5.6% – והוא עמד על כ-25 מיליארד דולר. הרווח למניה גדל בכמעט 10% ל-1.52 דולר.

המוצר הנמכר ביותר של אפל ממשיך להיות ה-iPhone – ובגדול: הסמארטפון שלה אחראי לקצת יותר מ-50% מההכנסות של החברה, והכניס לה ברבעון כ-50.6 מיליארד דולר. הרבה אחרי האייפונים נמצאים מחשבי ה-Mac עם הכנסות של מעט יותר מ-10 מיליארד דולר, ובהמשך האייפדים, שרשמו ירידה, וסעיף שמאגד ביחד את המכשירים הלבישים, המכשירים שהחברה מציעה לבתים והאקססוריז. סעיף השירותים הכניס לאפל ברבעון קרוב ל-20 מיליארד דולר.

במחצית הראשונה של השנה הכספית הציגה אפל עלייה של קרוב ל-10% בהכנסות – ל-221.2 מיליארד דולר, וגידול של יותר מ-10% ברווח הנקי, שנשק ל-60 מיליארד דולר. האייפונים אחראים לכ-55% מההכנסות החצי שנתיות של החברה – 122.2 מיליארד דולר.

בחלוקה לאזורים, האמריקות ממשיכות להיות האזור הגיאוגרפי הרווחי ביותר עבור אפל, עם מכירות של 40.9 מיליארד דולר ברבעון, כאשר לאחר מכן אירופה עם 23.3 מיליארד וסין רק במקום השלישי עם 18.3 מיליארד. יפן ושאר אזור אסיה פסיפיק נמצאים בהמשך הרשימה.

אמזון
גם בחברת הענק של ג'ף בזוס המשיכו לעשות בחודשים האחרונים כסף – והרבה, אם כי המשקיעים לא מרוצים, כי מגמת העלייה בתוצאות הכספיות שלה מתמתנת, ועל פי התחזית שלה תתמתן עוד יותר. לכן, הם הביאו לירידה של לא פחות מ-10% במניית החברה לאחר סגירת המסחר בוול סטריט.

אמזון מכרה ברבעון הראשון של השנה בסכום של 116.4 מיליארד דולר – שמונה מיליארד, או 7%, יותר מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בעלייה מתונה בהרבה מזו שנרשמה ברבעון הראשון בשנה שעברה אל מול מקבילו ב-2020 – של 44%.

הצפי של אמזון הוא שברבעון הנוכחי, ההכנסות שלה יהיו בטווח של בין 116 מיליארד ל-121 מיליארד דולר. מדובר בסכום קטן בהרבה מזה שאנליסטים חזו לה, לפחות לפי CNBC, שעמד על 125.5 מיליארד דולר. באמזון תולים את ההאטה במגפת הקורונה ובפלישה של רוסיה לאוקראינה, שלדברי המנכ"ל, אנדי ג'סי, הביאו ל-"אתגרים שאינם רגילים".

סעיף שאת התוצאות בו יעדיפו באמזון לשכוח הוא הרווחיות: החברה רשמה ברבעון הפסד נקי של 3.8 מיליארד דולר, לאחר שהפסידה 7.6 מיליארד בהשקעה שלה בחברת האוטומוטיב ריביאן, שהמניות שלה צנחו.

אינטל
חברת הענק פרסמה תוצאות שעקפו את תחזיות האנליסטים, אבל התחזיות שהתלוו לדו"חות עוררו דאגה אצל המשקיעים, שהביאו לירידה של 4% בשער המניה שלה במסחר מעבר לדלפק.

על פי הדו"חות, ההכנסות הרבעוניות של החברה עמדו על 18.35 מיליארד דולר לעומת צפי אנליסטי של 18.31 מיליארד, והרווח הנקי למניה Non-GAAP הגיע ל-87 סנט – שישה סנט יותר מהתחזיות. עם זאת, ההכנסות ירדו ב-7% לעומת הרבעון הראשון של 2021. הרווח הנקי לפי חישוב GAAP רשם זינוק של 141% ל-8.1 מיליארד דולר. לעומת זאת, שלא לפי GAAP הוא צנח ב-35% ל-3.6 מיליארד דולר.

יש לציין שנרשמה ירידה בולטת, של 13%, בהכנסות של חטיבת הקליינט קומפיוטינג של אינטל, שכוללת את השבבים למחשבי ה-PC, ואלה עמדו על 9.29 מיליארד דולר.

מנכ"ל אינטל, פט גלסינגר, אמר לאחר פרסום התוצאות כי החברה "צופה שבפני התעשייה ימשיכו לעמוד אתגרים לפחות עד 2024, בתחומים כגון קיבולת וזמינות של כלים שונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים