גזר דין ראשון בפרשת טלגראס: קרוב לשלוש שנות מאסר

רז קרוננברג היה "רק" מתכנת זוטר בפלטפורמת הסחר בסמים הפופולרית טלגראס, אולם בית המשפט גזר עליו 33 חודשי מאסר בפועל ● המשפט נגד הנאשמים הנוספים ממשיך להתנהל

הנאשם ירצה תקופה ממושכת מאחורי סורג ובריח.

נגזר דינו של הנאשם הראשון שהורשע בפרשת טלגראס, והוא הולך לכלא לתקופה ארוכה. בית המשפט המחוזי מרכז הטיל היום (ה') 33 חודשי מאסר על רז קרוננברג בן ה-37, לאחר שהוא הורשע בריבוי עבירות של תיווך לסחר בסמים, שיבוש מהלכי משפט, החזקת סמים לצריכה עצמית ושלא לצריכה עצמית, והלבנת הון. ההרשעה הייתה במסגרת הסדר טיעון. כמו כן, נגזרו עליו מאסר על תנאי, קנס בסך 25 אלף שקלים, וחילוט של כספים ומדיה דיגיטלית שנתפסו ביום מעצרו.

מרבית המאסר בפועל – 32 חודשים – נגזר על קרוננברג בגין חלקו בפרשת טלגראס וחודשיים נוספים (מתוכם חודש במצטבר) עקב תיק הפרת תנאי שחרור שנפתח נגדו במהלך ניהול הפרשה.

הפרקליטות הגישה את כתב האישום נגד קרוננברג לפני כשלוש שנים, יחד עם 26 נאשמים נוספים, שהמשפטים בענייניהם מתנהלים בימים אלה באותו בית משפט. חמישה חודשים לאחר מכן היא הגישה כתב אישום נגד מייסד טלגראס, עמוס דב סילבר. זאת, לאחר שהוא ברח לאוקראינה והוסגר לישראל.

טלגראס הוקמה על ידי סילבר ושותפיו בתחילת 2017 , עלתה לטלגרם והפכה לפלטפורמה המובילה לתיווך אונליין לסחר בסמים, בדגש על קנאביס אך גם סמים פסיכדליים מסוגים שונים. במסגרת הפלטפורמה פעלו מעל 3,000 סוחרי סמים וכ-200 אלף משתמשים, והכנסותיה נאמדו בשיא תקופת הפעילות ב-1.5 מיליון שקלים בחודש בממוצע. הכספים התקבלו מעמלה ששילמו סוחרי הסמים שפעלו בה והתחלקו בין דרג הניהול הבכיר, המנהלים והעובדים של טלגראס.

עונש חמור למתכנת זוטר – כדי להרתיע

על פי החלק שיוחס לקרוננברג בכתב האישום, הוא שימש כמתכנת בטלגראס במשך כשנה ועסק בתכנות של בוטים ששימשו את צרכני הסמים ואת מנהלי הפלטפורמה. יש לציין שקרוננברג לא היה חלק מההנהלה הבכירה של טלגראס, ובמעמדו כמתכנת לא פיתח את הבוטים העיקריים של הפלטפורמה. עם זאת, לפי כתב האישום, הפעולות שביצע היו חלק מהאופרציה שאפשרה את פעולותיה, ומשכך הורשע בעבירות של תיווך לסחר בסמים ונידון לעונש מאסר בפועל.

במחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה ציינו שפלטפורמת טלגראס ייעלה והקלה על ביצוע עסקאות הסמים, ומשכה אליה את סוחרי הסמים, שביקשו לפעול באמצעותה תמורת כסף ששולם לארגון בתמורה לפרסום הסחר שהם ביצעו. בפרקליטות אומרים כי "בעונש שנקבע למתכנת זוטר יחסית יש כדי לשדר מסר מרתיע, שלפיו כל מי שמניע, גם בעקיפין ומאחורי מקלדת, סחר בסמים מסוכנים, דינו עונש מאסר משמעותי. כך גם מי שמייעל, מקל והופך את הסחר בסמים למנגנון מקוון שמגיע בקלות לכל אדם, לרבות קטינים".

את התיק מנהלים עורכי הדין שירי רום ויוני חדד ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים