סוני ולגו מהמרות על אפיק גיימס: השקיעו בה מיליארד ד' כל אחת

מפתחת להיט הגיימינג פורטנייט הודיעה כי הגיוס של שני המיליארדים הוא על בסיס שווי שוק של 31.5 מיליארד ד' ● בשבוע שעבר נודע גם כי לגו ואפיק גיימס משתפות פעולה יחד ליצירת מטאברס משלהן, שיהיה מיועד לילדים

השקיעו באפיק גיימס לצורך פיתוח מטאברס. לגו וסוני. עיבוד ממוחשב.

חברת אפיק גיימס (Epic Games), יצרנית המשחק המגה-פופולרי פורטנייט (Fortnite), בישרה ביום ב' האחרון כי קיבלה באחרונה השקעה כפולה של 2 מיליארד דולר. הענקיות סוני (Sony) ולגו (The LEGO Group) השקיעו בה כל אחת מיליארד דולר, כשהמטרה מאחורי המהלך הזה היא "לקדם את חזון החברה של בניית המטאברס ולתמוך בהמשך צמיחתה".

המהלך לא משנה, כמובן, את שליטתו של טים סוויני, מנכ"ל אפיק גיימס, בחברת הגיימינג המצליחה שייסד בהשקעה של 4,000 דולר בשנת 1991. אפיק הוערכה כעת, במסגרת הגיוס, ב-31.5 מיליארד – עלייה של 2.8 מיליארד ד', בהשוואה לשוויה בגיוס קודם שהתקיים לפני כשנה.

הטרנד הלוהט בעולם הטק של המחר. המטאברס. אילוסטרציה.

הטרנד הלוהט בעולם הטק של המחר. המטאברס. אילוסטרציה. צילום: BigStock

כולם "זורמים" לבלות במטאברס

לפי הדיווחים השונים בתקשורת העולמית, הסיבה לרצונה של אפיק גיימס "לזרום" לכיוון המטאברס נובעת מכך שהחברה שמה לב כי משתמשים רבים של פורטנייט רואים במשחק בעיקר זירה לבילות בה עם חברים, בעוד שמשחק הבנייה והירי משמש רק רקע למטרה זו.

המטאברס, למי שהחמיץ את הבשורה, הוא הטרנד החם שעולם הטק ממתין לו, ושכבר כיום מתפתח בצעדי ענק, בעיקר על ידי חברת מטא (פייסבוק לשעבר) אבל לא רק, גם מיקרוסופט מקדמת בנחישות את המטאברס שלה, ומתיימרת לשלוט בתחום. נראה שאפיק רוצה להצביע על כך שגם היא בדרך לשם, בעיקר כדי לאותת למשקיעיה על העתיד המאוד עדכני שהיא נערכת לקראתו.

בהודעה לתקשורת אודות ההשקעה המעניינת לא נאמר הרבה.

נשיא סוני, קניצ'ירו יושידה, צוטט כאומר שסוני סבורה כי העסקה "תאיץ את המאמצים השונים שלנו, כמו פיתוח חוויות חדשות של מעריצים דיגיטליים בספורט, ואת יוזמות ההפקה הווירטואלית שלנו". עוד הוא ציין כי כי סוני שואפת "להעמיק את מערכת היחסים שלנו בתחום המטאברס".

סורן ת'רופ סורסן, מנכ"ל KIRKBI, חברת האחזקות המשפחתית שמאחורי לגו, אמר ש-"אפיק גיימס ידועה בבניית חוויות משחקיות ויצירתיות והעצמת יוצרים גדולים וקטנים. חלק מההשקעות שלנו מתמקד במגמות שאנו מאמינים שישפיעו על העולם העתידי, שבו אנו וילדינו נחיה. השקעה זו תאיץ את המעורבות שלנו בעולם המשחק הדיגיטלי, ואנו שמחים להשקיע באפיק גיימס כדי לתמוך בה ובמסע הצמיחה המתמשך שלה, עם ההתמקדות ארוכת הטווח במטאברס העתידי".

סוני, לגו ואפיק – קשרים שהחלו כבר קודם

שיתופי הפעולה בין החברות אינם עניין חדש.

בשבוע שעבר נודע גם כי לגו ואפיק גיימס משתפות פעולה ביצירת מטאברס משלהן, שיהיה מיועד לילדים, כך לפחות לפי הודעותיהן לעיתונות.

בהודעה מה-7 באפריל נכתב כי "קבוצת לגו ואפיק גיימס הודיעו היום שהן נכנסות לשותפות ארוכת טווח כדי לעצב את עתיד המטאברס, על מנת להפוך אותו לבטוח ומהנה לילדים ולמשפחות. שתי החברות יחברו יחד כדי לבנות חוויה דיגיטלית סוחפת, מעוררת השראה יצירתית ומושכת, שבמסגרתה יוכלו ילדים בכל הגילאים ליהנות יחד. החוויה הדיגיטלית הידידותית למשפחה תעניק לילדים גישה לכלים שיעצימו אותם להפוך ליוצרים בטוחים ולהעניק הזדמנויות משחק מדהימות במרחב בטוח וחיובי".

וסוני? ההשקעה האחרונה אינה הפעם הראשונה שענקית הטכנולוגיה שמה כסף על אפיק גיימס. ב-2020 היא השקיעה בה 250 מיליון דולר ובשנה שעברה היא הוסיפה עוד 200 מיליון דולר להשקעותיה בחברת המשחקים המסורתית, מה שחיזק עוד יותר את הקשר המאחד את שתי החברות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים