"הענן יאפשר לארגונים להיות חכמים ומהירים יותר"

"ארגונים נדרשים להיות חכמים, מהירים, צומחים ותומכים בתהליכים עסקיים משתנים, תוך שימוש נכון בנתונים - ובזמן אמת", אמר רמי מנחם, סמנכ''ל התפעול של סאפ ישראל

רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל.

"בעולם הדינמי של היום, ארגונים נדרשים להיות חכמים, מהירים, צומחים ותומכים בתהליכים עסקיים משתנים, תוך שימוש נכון בנתונים – ובזמן אמת. אנחנו מאפשרים זאת, בשיתוף ספקיות הענן הגלובליות המובילות", כך אמר רמי מנחם, סמנכ"ל התפעול של סאפ ישראל.

מנחם דיבר בפתח כנס שנשא את הכותרת RISE with SAP. הכנס נערך היום (ב') במשרדי סאפ ברעננה, בשיתוף גוגל קלאוד ודלויט ישראל ובהשתתפות נציגי עשרות מלקוחות החברה.

לדברי מנחם, "שירותי RISE with SAP נועדו לאפשר לארגונים לעבור ל-ERP הדיגיטלי, SAP S/4HANA, מעל ספקיות הענן שזכו במכרז נימבוס בישראל, ולעשות זאת תוך שימור ההשקעות שלהם. מעבר ל-ERP, נציע במסגרת נימבוס מגוון רחב של פתרונות אפליקטיביים, כגון ניהול ההון האנושי, פלטפורמת פיתוח ואינטגרציה, ניהול דטה ואנליטיקה מתקדמת".

"סאפ", אמר, "מובילה את עולם ה-ERP, על פי גרטנר, ומחויבת להשקעות של לקוחותיה. החברה מונה בארץ 750 עובדים, ויש לה 5,400 לקוחות ארגוניים ויותר מ-50 שותפים עסקיים". לדבריו, "אנחנו מובילים בישראל בקרב לקוחות מהמגזרים הביטחוני, הציבורי, הבריאות והתשתיות. אנחנו מאמינים בהשקעה בלקוחות פה, וביניהם ממשלת ישראל, צה"ל, משרד הביטחון, טבע, אמדוקס ומכבי. בעבר, הקטר שדחף את שוק ה-IT היה פרויקט מרכב"ה. הקטר הבא יהיה נימבוס, ולכן השקענו בהבאת שירותים שיפעלו מעליו".

מסע של כמה שנים – בשלבים

"המסע לענן יארך כמה שנים והוא ייעשה בשלבים", ציין מנחם. "לכל לקוח מסע שונה משלו ונקודת פתיחה שונה. בנינו צוות RISE ייעודי, שילווה את לקוחותינו בשרטוט המסע שלהם למערכות המתקדמות בענן".

הוא אמר כי "סאפ היא בת 50, ומדי 15 שנים עוברת אבן דרך משמעותית. השלב הנוכחי הוא מעבר של מערכת ה-ERP לענן, תוך שימור השקעות העבר. עשרות אלפים כבר עברו לגרסת SAP S/4HANA, לרבות 85 מ-100 הארגונים הגדולים בעולם. בישראל, ארגונים כבר החלו במגמה זו. ככל שארגונים יעבירו את משקל הכובד של הפיתוחים והאינטגרציה מליבת המוצרים אל עבר שכבת הפלטפורמה כשירות (PaaS) שלנו, כך הם יוכלו לערוך בצורה קלה יותר את השדרוגים שהם מקבלים מאתנו. הפלטפורמה כוללת שלושה רבדים: תהליכי אינטגרציה מובנים, מנועי פיתוח ואנליטיקה מתקדמת".

לסיכום ציין מנחם כי "היתרונות בשירותי RISE with SAP הם מודרניזציה אמיתית של המערכות הארגוניות, מודל ענן כשירות לכלל הפתרון, ניהול של אבטחת מידע והתחייבות לרמת שירות (SLA) של 99.7% לכלל הפתרון. לקוחות רבים מאוד בעולם כבר עברו לעבודה במתכונת זו, וגם בישראל השוק מתעורר. ההשקעה שאנחנו עושים בנימבוס סביב יישום הפתרונות שלנו בישראל תחולל מהפכה במגזר הציבורי בארץ, ומשם היא תחלחל לכל השוק".

אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר.

אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. צילום: ניב קנטור

דובר נוסף באירוע היה אביתר פרץ, מנהל מחלקת חדשנות ודיגיטל במינהל הרכש הממשלתי באגף החשב הכללי במשרד האוצר. הוא אמר כי "כשיצאנו לדרך עם פרויקט נימבוס, ב-2018, ההערכה של חברות המחקר הייתה ששוק הענן הציבורי יעמוד השנה, 2022, על 222 מיליארד דולר. הנתון כיום עומד על יותר מכפליים – 485 מיליארד".

לדברי פרץ, "כשיצאנו לדרך ואמרנו שאנחנו רוצים אזור ענן ייעודי בישראל, איש לא חלם על כך. אולם אז הבנו שהממשלה בשלה לענן. כל ארבע ענקיות הענן יגיעו לפה – זה גם טוב לביזנס שלנו וגם משמעותי באופן כללי".

"נימבוס", סיכם, "הוא פרויקט ולא מכרז, ויהיו בו לפחות חמישה רבדים. אנחנו משכנעים עוד ועוד ספקיות טכנולוגיה גלובליות להגיע ארצה. סאפ קיבלה את ההחלטה הנכונה להקים פעילות שכזו בישראל. יחד אתם ועם אחרים נוכל לעשות עוד פרויקטים במגזר הממשלתי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים