מה קרה שבזוס ומאסק הסכימו על פתרון להומלסים בסן פרנסיסקו?

454.5 מיליארד ד' - זה שווים של שני המולטי-מיליארדרים יחד, והם נחשבים כאויבים מיתולוגיים ● אבל המייסד של אמזון תמך באופן מפתיע בהצעת מייסד החברות טסלה, נוירלינק, SpaceX ואחרות, שהגיעה כסקר בטוויטר

לקח בחזרה מאילון מאסק את התואר "האדם העשיר בעולם". ג'ף בזוס.

אילון מאסק – היזם הסדרתי ומייסד החברות טסלה, נוירלינק, SpaceX ואחרות, שהוא גם האיש העשיר בעולם, עם הון המוערך נכון להיום ב-274.3 מיליארד דולר על פי פורבס – הפך באחרונה, כפי שדיווחנו, לחבר דירקטוריון בטוויטר, אחרי שרכש 9.2% ממניותיה, בכ-3 מיליארד דולר, במיוחד כדי להשפיע על הפלטפורמה ולשנות דברים בהתנהלותה ובאופן ניהולה.

מאסק, שאוהב לעורר מהומות במיוחד דרך הפלטפורמה המצייצת, המועדפת עליו מכל שירותי המדיה החברתיים, החליט באחרונה לפצוח בתשאול מאסיבי של קהילת טוויטר אודות מני עניינים שלדעתו צריכים להשתנות בשירות.

באחד הציוצים האחרונים, שהועלה על ידיו במתכונת סקר לרשת במוצ"ש, הוא שואל האם להמיר את המטה הראשי של טוויטר בסן פרנסיסקו למקלט לחסרי בית, מכיוון ש"אף אחד לא מופיע בכל מקרה (לעבודה במשרדים – ג"פ)".

מייסד אמזון, ג'ף בזוס – הממוקם שני מתחת למאסק במדד העושר, עם 180.2 מיליארד ד' – הגיב אתמול (א') במפתיע לציוץ של מאסק אודות המקלט לחסרי הבית.

בזוס, שפרש ממנכ"לות ענקית הקמעונאות אונליין בשנה שעברה אך נשאר היו"ר, צייץ מחדש את הסקר של מאסק, כתב בתשובה: "או שתעשה חלק", והוסיף קישור לסיקור של GeekWire מ-2020 של מקלט חסרי בית הצמוד לאחד מבנייני המשרדים של אמזון במרכז סיאטל. בזוס ציין כי ניתן להמיר חלק משטח המטה של טוויטר, מה שיקל על עובדים שרוצים להתנדב עם אוכלוסיית ההומלסים.

ואז, באופן עוד יותר מפתיע, מאסק הגיב לבזוס ואמר שההצעה היא "רעיון נהדר".

לא ברור אם מאסק היה רציני בסקר המסוים, אבל כמעט 1.2 מיליון אנשים הגיבו עד יום א' בבוקר על השאלה, ו-91.1% מהם הצביעו בעד הרעיון.

בעיית ההומלסים באזור המטה – אמיתית. ה-HQ של ​​טוויטר, הממוקם בחלק של סן פרנסיסקו שבו התושבים מתמודדים עם מצב עירוני מדורדר והתמכרות לסמים, הוא מקום שסביבו חיים ברחובות אזרחים רבים לא קורת גג.

יחסי שני הטייקונים – אויבות ניכרת

טייקוני הטכנולוגיה בזוס ומאסק נחשבים כיריבים, אפילו כאויבים מיתולוגיים.

בסוף ספטמבר 2021, כשמאסק עקף לראשונה את בזוס בצמרת עשירי תבל, במייל ששלח לפורבס, אשר מפרסמת את רשימת העשירים, כתב מאסק: "אני שולח לג'פרי ב. (ג'ף בזוס – ג"פ) פסל גדול עם הספרה 2, יחד עם מדליית כסף".

לשניים יש במספר חזיתות שבהן אינם רואים עין בעין, ואפילו אורח חייהם שונה מקצה לקצה: מאסק מנהל חיים חסכניים וכמעט סזיפיים, בעוד שבזוס חיי בזוהר מופגן ובאחוזות פאר, כמו היה כוכב קולנוע. מאסק נוהג להצביע על כך בביקורת המוטחת בבזוס באופנים שונים, ולהעביר על יריבו שלל "קטילות" בטוויטר.

היריבות שלהם מסלימה בכל הנוגע לעסקי החלל. שניהם שואפים ליישב את הירח (בזוס) ואת מאדים (מאסק), ומתחרים ביניהם בעוז, ובבוז בחזית זו.

לפני שבזוס המריא לחלל אשתקד, עשה מאסק צחוק מכך שהוא ישהה שם במשך דקות ספורות בלבד. היזם הדרום אפריקני הגיב למם שלעג לבזוס ועשה כותרות בציוניות שלו כלפיי עמיתו לתחום.

מעבר לכך השניים גם התעמתו בבית המשפט בענייני החלל. בלו אוריג'ין (Blue Origin), חברת החלל של בזוס, הגישה בשנה שעברה עתירה לרשות הערעורים של הממשל הפדרלי, לאחר שנאס"א העניקה חוזה של 2.9 מיליארד דולר ל-SpaceX בעבור הטסת אסטרונאוטים שלה לירח. לבסוף, בית המשפט הפדרלי פסק לטובת נאס"א והחלטתה במכרז לבניית המערכת לשיגור חלליות לירח.

המתקפה המשפטית של חברת החלל שבבעלות בזוס התקבלה בעין לא יפה על ידי מאסק, שלא היסס לצייץ בתגובה: "אתה לא יכול לתבוע את הדרך שלך לירח, לא משנה כמה עורכי הדין שלך טובים".

סקרים רבותיי, סקרים

במהלך סוף השבוע האחרון מאסק שחרר סדרה של ציוצים וסקרי טוויטר, שמהם אפשר היה ללמוד כי הרשת המצייצת מתכננת להציע סימני וי לאימות ואפס מודעות למשתמשים שיצטרפו לתכונות פרימיום בתשלום, ששמה Twitter Blue. מאסק אפילו כתב שאולי יהיה אפשר לשלם על המינוי בדוג'קוין.

שירות המנוי החודשי של טוויטר מציע כבר כעת תכונות פרימיום, ביניהן מספר מאמרים ללא פרסומות והיכולת לבטל ציוץ לפני שהוא גלוי לאחרים. השירות זמין למשתמשים בארה"ב, קנדה, אוסטרליה וניו זילנד.

בנוסף, מאסק לחץ להוספת כפתור עריכה לשירות – והכפתור המקווה כבר החל להיות מוצע למשתמשים. ואם לא די בכל המעורבות הזו בפלטפורמה דקותיים אחרי שהוא הפך לבעל המניות הגדול שלה, מאסק "נכנס" בסוף השבוע במשתמשים הכי פופולריים של טוויטר, בעיקר באמנים ג'סטין ביבר וטיילור סוויפט על כך שאינם מפרסמים מספיק ברשת החברתית המסוימת, ובמקביל שאל מאסק את העוקבים שלו האם לדעתם טוויטר גוססת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים