אילון מאסק בירר מול המשתמשים: "האם טווויטר גוססת?"

המולטי-מיליארד - שזה עתה רכש 9.2% מניירות הערך של הרשת המצייצת והפך לבעל המניות הגדול בחברה - צייץ את התהייה בתוך שהוא נוזף בג'סטין ביבר וטיילור סוויפט, בין השאר, על כך שאינם מצייצים מספיק

נהלי אבטחה מסוכנים. טוויטר. אילוסטרציה.

היזם המפורסם בעולם, אילון מאסק, הפך באחרונה לבעל המניות הגדול ביותר של הרשת החברתית האהובה עליו, טוויטר, וגם לחבר דירקטוריון חדש שלה. הוא רכש 9.2% ממניותיה, בכ-3 מיליארד דולר, במיוחד כדי להשפיע על הפלטפורמה ולהפוך אותה לדוגלת יותר בחופש הביטוי, כך לדבריו.

את המהלך מלווה מאסק בתשאול מאסיבי של עשרות מיליוני עוקביו בפרט, ושל קהילת טוויטר בכלל, אודות מני עניינים שלדעתו צריכים להשתנות בשירות. כך למשל עשה בנוגע לכפתור עריכה נחשק, ששנים לא היה משהו שטוויטר הסכימה להוסיף ליישום שלה, ושכבר פעיל כעת עקב לחציו של מאסק.

יש לו ציפורים בראש. אילון מאסק שהצטרף לחבר המנהלים של טוויטר. עיבוד ממוחשב.

יש לו ציפורים בראש. אילון מאסק שהצטרף לחבר המנהלים של טוויטר. עיבוד ממוחשב. צילום: פליקר

ואולם את השאלה הבאה, אותה העלה מאסק לחשבונו אתמול (ש') לא ציפו המשתמשים לשמוע ממנו, והיא גם לא התפרסמה כסקר, כפי שמאסק נוטה לנהוג בימים אלו. בציוץ נפרד כתב האיש העשיר בעולם לעוקביו: "רוב החשבונות ה'מובילים' הללו מצייצים לעתים רחוקות ומפרסמים מעט מאוד תוכן. האם טוויטר גוססת?"

את הטקסט הצמיד מאסק לריטוויט של ממצאים סטטיסטיים אודות המשתמשים הפופולריים בטוויטר, ששיתף חשבון בשם World of Statistic.

מהרשימה ניתן ללמוד כי המשתמש הכי נעקב/מצליח בטוויטר הוא נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה, עם 131.4 מיליון עוקבים. אחריו בסדר יורד נמצאים הזמרים.ות ג'סטין ביבר (114.3 עוקבים), קייטי פרי (108.8) וריהאנה (105.9). במקום ה-5 נמצא כריסטיאנו רונלדו הכדורגלן (98.8), הזמרות טיילור סוויפט (90.3) וליידי גאגא (84.5) והשמיני ברשימה הוא מאסק עצמו, עם 81 מיליון עוקבים.

שעה לאחר שצייץ את הנתונים הללו המשיך מאסק באותו עניין ופרסם האשמות ברורות נגד חלק מהסלבס של הפלטפורמה. הוא ציין כי "לדוגמה, טיילור סוויפט לא פרסמה כלום שלושה חודשים". וגם כתב ש-"ג'סטין ביבר צייץ רק פעם אחת השנה". מאסק למעשה גלגל את האשם בכך שטווייטר אולי סובלת מקפאון מסוים על הכוכבים הגדולים שלה, שלא עושים בה פשוט שימוש. נבהיר כי כוכבים אלו כנראה פונים לקהל צעיר במיוחד, שהפלטפורמות היותר אהודות עליו הן טיקטוק או אינסטגרם.

שבוע בטרם היוודע דבר רכישת המניות, מאסק מתח ביקורת על התנהלות הפלטפורמה. "בהתחשב בכך שטוויטר משמשת ככיכר העיר הציבורית דה-פקטו, אי עמידה בעקרונות חופש הביטוי מערערת ביסודה את הדמוקרטיה", הוסיף מאסק ושאל: "מה צריך לעשות?"

לציוץ זה נלווה סקר ובו מאסק תהה מול העוקבים שלו: "האם יש צורך בפלטפורמה חדשה?"

יצוין אגב כי כל העיסוק הזה היה כנראה פרומו לדיווחים על הפיכתו לבעל דעה שיכול לשנות רבות באופן התנהלות החברה, וזאת משום שאת המניות – לפי הגשה ל-SEC – רכש מאסק כבר ב-14 במרץ, וההודעה אודות העניין פורסמה לראשונה רק ב-4 באפריל.

מיד לאחר שהעולם התבשר בשבוע שעבר על ההשקעה של מאסק בפלטפומת המדיה החברתית, בה נהג תמיד לפרסם מאסה של ציוצים מדי יום, הסתבר שהוא גם הפך לחבר במועצת המנהלים של החברה. מנכ"ל טוויטר, פרג אגראוול, הודיע על מינויו של מייסד SpaceX, טסלה, נוירלינק ועוד חברות מצליחות רבות לדירקטוריון. "הוא גם מאמין נלהב וגם מבקר אינטנסיבי של השירות, וזה בדיוק מה שאנחנו צריכים בטוויטר, ובחדר הישיבות, כדי לחזק אותנו בטווח הארוך. ברוך הבא אילון!", צייץ אגראוול.

המטריל הפך לבעל הדעה וממשיך להטריל

מאסק, כך מסתמן, משתמש בטוויטר להשגת צרכיו ורצונותיו, ואף כדי להטריל ולעורר מהומות. כך למשל, ביום ה' האחרון, צייץ תמונה שלו מעשן מריחואנה בפודקאסט של ג'ו רוגן ב-2018 – עניין שעורר בזמנו רעש תקשורתי ענק. לציוץ הוסיף מנכ"ל טסלה את הכיתוב, "ישיבת הדירקטוריון הבאה של טוויטר עומדת להיות דלוקה", זאת על אף שבתגובה לעישון עם רוגן טען אז ששימוש במריחואנה מטעמו הוא עניין נדיר.

לפי דיווח של הוושינגטון פוסט – שנמצא בבעלות ג'ף בזוס, אחד האויבים המיתולוגיים של מאסק – צירופו של מאסק לדיקטוריון עורר חששות בקרב חלק מהעובדים בטוויטר. עובדי החברה ציינו בין השאר דאגות לגבי הצהרותיו של מאסק בנושאים שונים כמו טרנסג'נדרים, מגיפת הקורונה, משבר האקלים ועוד, וגם לנוכח המוניטין שלו כמנהיג קשה ולחצן במיוחד, כך לפי הצהרות שפורסמו ב-סלאק (Slack), ושנראו על ידי ה-פוסט.

כך או כך, מסתמן כי מאסק פעל וממשיך לפעול כדי להשפיע על הנהלת טוויטר, ואין לו כל כוונה לעצור.

במהלך השעות האחרונות הוא פרסם שני סקרים שמציירים תמונה של ספק-הטרלה ספק-רצון-אמת לדעת לאן נושבת רוח המשתמשים.

הסקר הראשון שואל האם להמיר את המטה הראשי של טוויטר בסן פרנסיסקו למקלט לחסרי בית מכיוון ש"אף אחד לא מופיע בכל מקרה (לעבודה במשרדים – ג"פ)".

בסקר אחר מיד לאחר מכן הוא תהא: "להסיר את ה-W מ-טוויטר?"

לשני הסקרים יחד הגיבו בינתיים יותר מ-2 מיליון משתמשים.

לא ברור למה נועדו החקירות והשאלות הללו שמאסק משחרר לכיוון ציבור המשתמשים, אבל מה שבטוח הוא שאין אצל היזם הדרום אפריקני פעולות שהוא מבצע סתם כך, בלי כל כוונה נסתרת מאחוריהן. נמתין לבאות.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. א.

    אבל מה שבטוח הוא שאין אצל היזם הדרום אפריקני פעולות שהוא מבצע סתם כך, בלי כל כוונה נסתרת מאחוריהן. נמתין לבאות. המשפט הזה פשוט מופקע...

אירועים קרובים