מיהו בעל השכר הגבוה ביותר בענף ה-IT הישראלי?

עלות השכר של בכירי חברות ה-IT שנסחרות בתל אביב גדלה ב-2021 ב-18.3% ל-115.5 מיליון שקלים - כך עולה מסיכום הדו"חות שהן הגישו לבורסה ● מי נמצא במעלה הרשימה - ומי במורד שלה?

מתי הירידה בשכר בהיי-טק תיבלם? לא ברור.

כמדי שנה, מערכת אנשים ומחשבים מביאה בפניכם, הקוראים, את עלויות השכר של בכירי חברות ה-IT המרכזיות שנסחרות בבורסה תל אביב: מטריקס, מלם תים, חילן, וואן ואמת מחשוב. בחרנו לכלול ברשימה גם את בזק, שהיא אחת החברות הבולטות בישראל בכלל ובענף ההיי-טק והטלקומוניקציה בפרט – וגם עוסקת ב-IT.

2021 הייתה שנה מוצלחת לענף ה-IT, כאשר החברות המרכזיות בתחום רשמו בעיקר עליות בהכנסות, ברווחים ובשערי המניות שלהן. גם השכר של בכירי החברות הללו עלה אשתקד: הוא רשם צמיחה של 18.3% והסתכם ב-115.5 מיליון שקלים. ליתר דיוק, 115,523,632 שקלים. הסיבה לכך היא שחלק לא קטן של שכר הבכירים צמוד לביצועים של החברות או תלוי בהם.

עלות שכרם של שבעה ממקבלי השכר הגבוה עמדה ב-2021 על מעל חמישה מיליון שקלים. כלומר, סכום נאה של מעל 420 אלף שקלים לחודש.

ובמקום הראשון…

גם הפעם, בעל השכר הגבוה ביותר מבין הבכירים בחברות ה-IT שנסחרות בתל אביב היה מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. גוטמן עומד בראש הרשימה הזאת מעל עשור. ב-2021, עלות השכר שלו הגיעה ל-10.96 מיליון שקלים, מה שאומר שהתלוש החודשי שלו עמד על 913 אלף שקלים. עם זאת, ברשימה הנוכחית, עלות השכר של גוטמן כמעט שלא השתנתה לעומת 2020 – היא גדלה ב-0.28% בלבד.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס.

מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס. צילום: עידן גרוס

שלושת בעלי השכר הגבוה אחרי מנכ"ל מטריקס עובדים בבזק, ושלושתם רשמו עליות שכר גבוהות במיוחד. רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, יס ובזק בינלאומי, נמצא במקום השני ברשימה, עם עלות שכר של 9.29 מיליון שקלים. מדובר בעלייה של כמעט פי שניים – של 95.3%. יש לציין שגוראון עבר מניהול של חברה אחת לניהול של שלוש חברות. עלות שכרו של דודו מזרחי, מנכ"ל בזק, טיפסה ב-73.6% לקצת מעל תשעה מיליון שקלים, וזו של גיל שרון, יו"ר החברה, רשמה עלייה מטאורית של 317.5% (!) ל-8.15 מיליון.

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, יס ופלאפון.

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי, יס ופלאפון. צילום: יח"צ

על אף שעלות השכר הכוללת של בכירי חברות ה-IT הבורסאיות גדלה, היו כאלה שאצלם היא פחתה. כך, עלות שכרו השנתית של אלי זיברט, מנכ"ל חילן, שהגיע למקום החמישי ברשימה, הצטמקה ב-22% ל-6.46 מיליון שקלים. הבכירים הנוספים שהשתכרו בשנה החולפת פחות מאשר בשנה שלפניה הם: אודי וינטראוב, מנכ"ל משותף של מלם תים, עם ירידה של 28.3% ל-3.46 מיליון; שלמה איזנברג, יו"ר מלם תים, עם קיטון של 20.89% ל-1.34 מיליון; ומשה אטיאס, סמנכ"ל הכספים של מטריקס, שעלות שכרו פחתה ב-4.9% לקצת מעל 4.05 מיליון.

אלי זיברט, מנכ"ל משותף של חילן.

אלי זיברט, מנכ"ל חילן. צילום: קובי קנטור ז"ל

מהנתונים עולה שבכירי מלם תים ו-וואן משתכרים מעט יחסית לבכירי החברות האחרות שנכללות ברשימה. יו"ר מלם תים, שלמה איזנברג, סוגר את הרשימה עם, כאמור, עלות שכר של 1.34 מיליון שקלים, ועידן וינר, סמנכ"ל המכירות של החברה נמצא מקום אחד בלבד מעליו עם עלות שכר של 1.47 מיליון. במקום השלישי מהסוף נמצאת שני אנקוריון, מנכ"לית חטיבת סאפ של וואן, ולפניה נמצא שלום דיין, מנכ"ל וואן סיסטמס.

שני אנקוריון, מנהלת חטיבת סאפ ב-וואן.

שני אנקוריון, מנהלת חטיבת סאפ ב-וואן. צילום: רגב ארט

יצוין שגם השנה יש מיעוט מבוטל של נשים ברשימה. רק שתיים מ-31 השמות ברשימה הם של נשים: דגנית קרמר, משנה למנכ"ל בזק, וכאמור, שני אנקוריון מ-וואן. יש לקוות שבשנה הבאה הנתון ישתנה, ויותר נשים יעטרו את רשימת בעלי, ובעלות, השכר הגבוה ביותר בחברות ה-IT.

תגובות

(8)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מזדמן לכתבה

    יפה להם...מספיק לי עשירית ממה שהם מרוויחים וואלה אני אחיה טוב !

    1. ביקורת בונה

      אם היית משקיע את הזמן בעבודה קשה, שם את הכסף שתרוויח בהשכלה ותתקדם, כנראה לא היה לך זמן לעלות טוקבק ולקטר. אני מבטיח לך שתגיע לעשירית !! ממישהו שלא נולד בכלל עם כפית זהב בפה

  2. אורן

    זאת שחיתות!!! חברות IT ציבוריות, הן למעשה חברות כח אדם. צריך להיות חוק שקובע שהשכר הנמוך ביותר יהיה לא פחות מ 10% מהשכר הגבוה ביותר. אם יש בעובד ניקיון צורך. הוא צריך להיות חלק מן ההצלחה לא רק מנכ"ל וההנהלה. חג שמח

  3. .

    חזרזירים. לאנשים אין פרוסת לחם עם ריבה..

  4. דורון

    בכירי מטריקס מככבים ברשימה ומתקמצנים לשפר את התנאים של העובדים. בושה.....

  5. לא יאמן ! על מה ?

    מרביתם הגדול מחברות IT הגדולות שעושות את הרווח הכי גדול על הראש על העובדים שלהם.

  6. חנה

    בטוטאל חילן סך הכל מצאת עם מי עם ההוצאות של מעל 30 מיליון שקל אני מחר כבר עוזב את כל העסקים שיש לי אין חילן שכר ועוד כל מיני קשקושים

אירועים קרובים