"ה-'שיבוש' והחדשנות בשוק הפיננסים ימשיכו בעשור הקרוב"

"אנחנו בעידן שבו החדשנות בעולם הפיננסי מואצת, ויש קונצנזוס שההאצה הזאת תימשך בקצב הרבה יותר מהיר, שילך ויגבר", אמר אורן מרמור, סמנכ"ל ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה

אורן מרמור, סמנכ"ל ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה.

החדשנות בעולם הפינטק וה-"שיבוש" (התרגום העברי הלא הכי מוצלח ל-Disruption) שהוא מעביר את העולם הפיננסי, המסורתי משהו, היו הנושאים המרכזיים, שעברו כחוט השני בין הדוברים בכנס Fintech Junction של אנשים ומחשבים.

מעל 450 בכירים ומומחים בתחום גדשו שלשום (ג') את אולם האירועים שבע בתל אביב ושמעו הרצאות שעסקו בהתפתחויות המרכזיות בעולם הפינטק המשגשג. אלה ניתנו מפי בכירים בחברות גדולות, עבור בנציגי בנקים ותאגידים "מסורתיים" בתעשייה הפיננסית ועד לסטארט-אפים, שמציעים פתרונות חדשניים. את הכנס הנחה מי שיזם אותו – בן פלד, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של אנשים ומחשבים.

אחד מדוברי המפתח בכנס היה אורן מרמור, סמנכ"ל ומנהל כללי לתחום התשלומים בפינסטרה. לדבריו, "אנחנו נמצאים בעידן שבו החדשנות בעולם הפיננסי מואצת, ויש בענף קונצנזוס שההאצה הזאת תימשך לאורך העשור הקרוב, בקצב הרבה יותר מהיר, שילך ויגבר".

"גם תפקיד הבנקים משתנה – כמו שתעשיית הטלקום השתנתה בעבר", הוסיף מרמור. "הבנקים יהפכו לפלטפורמה שתספק מגוון רחב של אפליקציות לצרכנים ולארגונים. במקביל, ילך ויגדל חלקם של הגופים הלא בנקאיים, לרבות של חברות הפינטק. כבר עכשיו, מעל 50% מהנכסים הפיננסיים באירופה הם בבעלות של גופים שאינם בנקים, ורק ארבעה מעשרת הגופים הפיננסיים הגדולים בעולם הם בנקים".

הוא עמד על הגידול בעולם הפיננסי בתקופת הקורונה, כולל – ובעצם בעיקר – בשירותי הבנקאות הדיגיטלית, שאנשים השתמשו בהם יותר ויותר בגלל הסגרים. ככלל, ציטט מרמור את הנתונים, העולם הפיננסי רשם בתקופת המגפה עלייה של 1.9 טריליון דולר, כאשר הגידול בפעילות בתחום הפינטק הוא של כ-95 מיליארד.

מרמור אמר כי "הבנקים לא יוכלו לגדול יותר במודלים המסורתיים, ויהיה עליהם ליצור מודלים עסקיים חדשים". הוא הציג שלושה אלמנטים במודלים העסקיים העתידיים של העולם הפיננסי, כפי שהוא רואה: גדילה, שותפות ואקו-סיסטם, והליכה אל הלקוח. "הבנקים חייבים ללכת אל הלקוח, להיכן שהוא רוצה לקבל את השירות. הלקוחות רוצים את השירות בכל מיני ערוצים, לא רק להגיע לסניף", הוסיף.

מה זה בנקאות כשירות?

בהמשך התייחס מרמור למושג, ולעולם, הבנקאות כשירות (BaaS – Banking as a Service). "בנקאות כשירות היא מודל שבו אספקת השירותים הבנקאיים מוצעת דרך שחקנים אחרים, בהתבסס על מוסדות פיננסיים שנתונים לרגולציה. התחזית היא שהשוק הזה יהיה שווה שבעה טריליון דולר עד 2030", אמר. לדבריו, "יש ארבעה שחקנים מרכזיים בעולם הבנקאות כשירות: הצרכנים, המפיצים, המאפשרים את השירותים והמספקים אותם. זה פותח מגוון חדש של אפשרויות של הגעת המוצר לשוק ועוד".

פינסטרה מציעה את FusionFabric.Cloud, שפונה לכל ארבעת השחקנים המרכזיים בעולם הפיננסי. מדובר במרקט פלייס, שבו מוצעות אפליקציות לגופי השירותים הפיננסיים, שפותחו על ידי האקו-סיסטם של תעשייה זו. בחברה מתהדרים בכך שעד כה הושקו במרקט פלייס שלה יותר מ-190 אפליקציות על ידי מעל 140 שותפים, וכי יש לה יותר מ-325 לקוחות רשומים.

מרמור סיכם באומרו כי "מהות השירותים הפיננסיים הבסיסיים שהצרכנים צורכים לא תשתנה, מה שתשתנה היא הדרך שבה הם צורכים אותם. הדרך הזאת תהיה מבוססת על יותר ויותר דטה, כאשר יותר דטה שווה יותר יוצרי נתונים בעולם הבנקאות ויותר ניסיון". הוא ציין כי "פינסטרה תמיד מחפשת שותפים חדשים ועוד חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים